2 augustus 2025, 17:23:37

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Anja

Te gek je foto's Debby.

En uitbreidingsplannen voor buiten. Laat het voorjaar maar komen.

Groetjes anja

Kaatje

Hoi Debby,

Wat een ontzettende leuke foto's en wat lief van jullie om de vogel die buiten zit extra te verwennen,.... en ja natuurlijk komt hij terug, geef hem eens ongelijk met zoveel verwennerij, jullie zijn echte kanjers !!!

De foto van Dixie is echt ontzettend schattig, wat een koppie, heerlijk ! Ik hoop dat jullie hem snel kunnen gaan halen, ... 3 weken zijn in principe zo om hoor  ;)

De foto's van Diesel en Duuk zijn in één woord schitterend, helemaal af !! Toppie meid !!!

Groetjes Karin

sandy

WAUW WAT EEN VOORUITZICHT  EEN VOLIERE GAAF ZEG KOMEN ER ALLEEN VALKJES IN  ??? ???

EN DIXIE IS ZEKER HEEL SCHATIG WAT EEN KOPPIE

♥Debby♥

Nee hoor.. de binnenvalkjes blijven zitten waar ze zitten.. die gaan echt niet naar buiten..  4 valkjes binnen en de rest moet buiten van Jan..  ;D nou oke dan maar. hahaha...

de vogels in de voliere.. precies weten we het nog niet.. misschien 4 valkjes en verder is Jan helemaal gek van de rosella's van Mara dus misschien een koppeltje rosella's en dan misschien nog een ander koppel.. gezellig kleurrijk.. wel wat forse vogels.. dus ik denk geen grasjes..  maar goed, we zien wel.. ik heb ook de 2 rijstvogeltjes binnen zitten.. ik weet niet of die dan naar buiten gaan.. vallen denk ik erg in het niets... maar nogmaals.. echt over nagedacht hebben we nog niet..

wat de voliere betreft.. we denken zelf aan zoiets..

en onder de luifel komt dan de voliere..  de achterkant wordt dan dicht.. de zij en voorkant met gaas. een invliegopening de schuur in en daar nog een binnenstuk over de hele zijwand van ongeveer een meter diep..

geen deur vanaf de buitenkant de voliere in maar een deur vanuit de schuur naar de vlucht..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

hoi Sandy.. ik heb het hierboven net allemaal opgeschreven!  :D

Silke *

Hoi Debby,

Waaauw  :o Dat moet echt een mooie volière worden!
Wanneer komt ie er denk je?

Groetjes
Silke

♥Debby♥

Nou we hadden het idee om dit voorjaar het andere tuinhuisje te verplaatsen.. maar mijn vader had al weer iemand geregeld die met zo'n grote vrachtwagen met kraan erop rijdt dus vorige week is dat huisje al overgevlogen naar de andere kant.. hihi.. daar staat al het buitenspeelgoed in, fietsen en noem maar op..

Dit tuinhuis wordt dan echt van ons.. dus tuingereedschap, tuinmeubelen in de winter erin en dan dus de vogels en de voliere ernaast..

maar eigenlijk vind ik van het bovenstaande plaatje de schuur zelf te groot.. die hoeft helemaal zo heel groot niet te zijn..
tenzij, volgens jan er nog kweekkooien in moeten.. hahaha.. ja ja.. hij leest ook het maandblad van de europarrot.. ;)

we waren ons nu wat aan het orienteren op internet en zullen toch echt naar een showroom toegaan.. Jan is heel handig en mijn vader wellicht nog handiger dus misschien is een standaard iets kleiner huisje ook een optie en dan zelf het dak vergroten met een luifel..

nou ja.. in het voorjaar zal het gaan gebeuren.. maar Jan van mij kan toch niet  stil zitten dus ik wacht maar af wanneer hij het op z'n heupen krijgt..  ::)

Silke *

Hoi Debby,

Dat is toch geweldig nieuws?
En, dat dat tuinhuisje een beetje groot is kan ik wel verstaan.
Een kleiner zal misschien handiger zijn voor jullie en dan hebben de valkjes nog altijd een leuke volière!
Ik zie er naar uit  :D

Groetjes
Silke

Anke

Hoi Debbie,
Wat een leuke foto's!!
Vooral deze

Wat heerlijk eigenwijs ;D

Gaaf hoor die voliere plannen.
Welja doe er gewoon meteen broedhokken bij, dan heb je die maar vast ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

ja die is leuk he Anke... zonde dat hij een beetje bewogen is..

't zijn 2 heerlijke eigenwijze draken.. als je denkt dat het niet gekker kan..... dan kan het toch steeds weer NOG gekker!  ;D

Anke

Hoi Debbie,
Goh wat herkenbaar ;D ;D ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Wow Debby,

Dat wordt een mooie voliere. Wowie wowie en nog eens wowie.

Groetjes Anja

Peggy

Hoi Debby,  wat een leuke foto van Dixie zeg!

en ik heb vanzelfsprekend zitten genieten van de foto's v diesel en duuk  :D

Wat gaaf dat je straks een buiten voliere krijgt!
en valkjes binnen hebben én ook buiten;   :o  klinkt errrrug goed  ;D

Ik vind persoonlijk kakkarakis (  goede spelling ?? ) erg mooi maar ik weet dus niet of dat goed gaat met valkjes enzo...ik vind ze alleen heel erg mooi  ;D
Leuke plannen dus in het voorjaar !

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Marc van de Kuifjes

Dat tuinhuis ziet er inderdaad wel héél bijzonder uit! :)

Wat die kakariki's betreft... ik had al eens ergens gelezen dat het niet zo'n goed idee is om die samen te houden met valkjes, omdat kakariki's nogal erg druk doen en dat voor de valkjes stresserend zou zijn...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

ik heb ze even opgezocht peggy.. die zijn ook erg mooi inderdaad...  het zal nog geen makkelijke keuze gaan worden..

Oh. ik lees nu net het berichtje van Marc.. dus geen kakariki's dan maar..  :-\

en we hebben net nog even zitten brainen met z'n 2en maar het huisje wordt toch iets kleiner.. het wordt anders zo'n gigantische schuur.. die is dan straks halfleeg.. als het schuurtje wat kleiner is dan kan de voliere iets dieper.. dus dat is ook een voordeel.. hahahaha..

komt tijd komt raad..'t is nu nog erg ver van mijn bedshow.. tegen de tijd dat we gaan bouwen laat ik het zeker weten..

ik heb nog een superleuk filmpje.. is nu aan het uploaden!