28 maart 2024, 15:27:29

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

5 oktober 2007, 12:00:54 Last Edit: 7 december 2008, 14:38:22 by ♥Debby♥
Ik zit hier al weken te neuzen, te lezen en zuig me vol met informatie.. Sinds afgelopen zaterdag hebben wij ook een Valkje.. Diesel genaamd..  mannetje of vrouwtje.. wij weten het niet.. maar o wat is hij lief en gezellig.. Het is altijd onze droom geweest om een valkparkiet in huis te hebben en nu is het dan zover.. en dan wil ik hem natuurlijk aan iedereen laten zien..

Dus welkom in mijn dagboekje! ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Ivy

Hoi.
Welkom op ons forum :)
Je hebt een mooie lutino valkje gehaald. Hij is wel nog erg jong, voer je hem wel pap?
Er is een handige topic in subforum Handopfok, daar staat veel informatie erover, ook dingetjes waar je op moet letten.

Veel plezier met jouw valkje en ook op het forum!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

♥Debby♥

5 oktober 2007, 13:20:30 #2 Last Edit: 5 oktober 2007, 13:22:04 by Debbeltje
Hoi Ivana,

bedankt voor je reactie..

Diesel krijgt inderdaad nog pap.. al gaat hij al heel goed zelf eten.. hij knabbelt regelmatig van de trosgierst, de geweekte zaadjes met stukjes appel en wortel..  hij laat nog wel een hoop weer uit z'n bekkie vallen maar het begin is er..

Het stomme was.. ik had dit hele forum doorgelezen over voeding,verzorging.. alles.. alleen het item handopfok niet want ik ging niet fokken.. (djeez hoe blond..)

Toen ik echter bij de kweker was deed deze alsof het de normaalste zaak van de wereld was.. ik heb daar pap gegeven en dat ging hartstikke goed... zou allemaal geen probleem worden en bij kropverzuring kon ik gelijk bellen dan konden ze dat meteen verhelpen.. wij wonen redelijk in de buurt dus allemaal geen probleem..

ik had er vertrouwen in.. toen ik de volgende dag op dit forum het item handopfok ging openen.. omdat ik ondertussen wist wat dat was schrok ik me rot.. kon wel janken!

maar Diesel terugbrengen was geen optie.. ik had mijn hart al verloren..  dus ik heb alle handopfok discussie's doorgespit en ben vol vertrouwen door gegaan en het gaat gelukkig hartstikke goed!! ik ben erg alert op de kropverzuring maar diesel groeit goed.. komt steeds mooier in z'n veren te zitten en geniet, sinds hij uit z'n bak vloog, van z'n mooie kooi..

Z'n speeltjes is hij trouwens totaal niet van onder de indruk maar hij is inderdaad nog jong.. 6 weken nu..

ik hoop dat hij snel door blijft groeien en helemaal zelfstandig wordt.. want een beetje angst heb ik nog steeds wel.. ik moet er niet aan denken dat die gekke knuffelkont er al niet meer is..

maar met alle informatie hier en alle hulp die hier geboden wordt.. moet het goedkomen!!  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Diesel en Debbeltje,

Ja, het forum heeft meerdere doeleinden  ;D!
Je wordt er flink wijzer en het is ook nog eens hartstikke gezellig hier!! Volgens mij gaat het helemaal goed komen met je valkje!!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Onze bedoeling is trouwens wel dat Diesel nog een vriendje/vriendinnetje gaat krijgen.. (dan absoluut 100% zelfstandig!) maar wanneer kan je dat nou het beste doen?

Ik ben druk bezig met het tam maken van Diesel.. hij mag al graag bij me zitten..

we zouden graag straks 2 tamme valkparkieten verzorgen...



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rob S

Hey Debbeltje,

Gelukkig het je het topic over handopfok goed doorgenomen. Het lot wil dat het helaas heel vaak fout gaat met dit soort valkjes. Gelukkig gaat het tot nu toe erg goed. Fijn dat ze ook al een beetje begint te eten. Het is een mooi valkje ;)

Groetjes

Rob S

Citaat van: Debbeltje op  5 oktober 2007, 13:48:41
Onze bedoeling is trouwens wel dat Diesel nog een vriendje/vriendinnetje gaat krijgen.. (dan absoluut 100% zelfstandig!) maar wanneer kan je dat nou het beste doen?

Ik ben druk bezig met het tam maken van Diesel.. hij mag al graag bij me zitten..

we zouden graag straks 2 tamme valkparkieten verzorgen...




Goed dat je er direct al een tweede bij wilt, dan verveelt Diesel zich ook niet zo als jij weg bent. Aangezien je valkje met de hand wordt gevoerd nu, is hij al zo'n beetje tam. Als hij straks echt begint te vliegen kun je het beste nog een maand wachten voor je er eentje bij neemt. Dan is Diesel echt goed tam en kun je je tijd besteden aan het nieuwe valkje ;)

Groetjes

*Petra*

Hoi Debbie,

Ik ben ook begonnen met één tam valkje, maar al gauw kwam de tweede erbij, en ook de derde. de laatste twee zijn samen een koppeltje gaan vormen. Nu heb ik mijn eertse nestje, met 3 jonkies, tussen de 2 en 3 weken oud. Die ga ik ook heel tam maken. Het is reuze leuke hobbie, die valkjes, we spreken hier vaak over het "valkenvirus" wat toegeslagen is  ;D ;D.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Debbie,

Welkom op dit forum  :D

Wat een schatje is Diesel  :) Zijn veren zien er mooi uit. En die speeltjes komen nog wel denk ik hoor  :)
Je moet alleen uitkijken dat je niet in de ban raakt van de valkenvirus  ;D ;D ;D Velen van ons zijn met 1 valkje begonnen en hebben er nu 10 of meer  :-[ :P ;D

Als je het gewoon zaadjes eten maar genoeg stimuleert komt het zelfstanding eten wel goed hoor... je moet alleen uitkijken met trosgierst... ik heb een valkje gehad die er een trosgierst verslaving aan overhield  ::)

Heel veel plezier met Diesel en ik ben benieuwd naar je verhalen.

Groetjes,
Monky

Rob S

Citaat van: Monky op  5 oktober 2007, 14:10:53
Hi Debbie,

Welkom op dit forum  :D

Wat een schatje is Diesel  :) Zijn veren zien er mooi uit. En die speeltjes komen nog wel denk ik hoor  :)
Je moet alleen uitkijken dat je niet in de ban raakt van de valkenvirus  ;D ;D ;D Velen van ons zijn met 1 valkje begonnen en hebben er nu 10 of meer  :-[ :P ;D

Groetjes,
Monky


Haha ik denk dat iedereen hier zo'n beetje begonnen is met 1 valkje, en de meesten hebben er nu al een heel aantal. Ik ben begonnen met 2 niet tamme valkjes 2 jaar geleden en nu heb ik er al 11! Ondertussen heb ik ook al vele jongen gehad en nu heb ik ook nog weer een nestje. Erg leuk allemaal ;D

Anja

Hoi Debbie,

Ook ik ben begonnen met 1 valkje en ik ga zondag mijn 12de valkje halen.
Dus pas maar op hoor ;D ;D ;D ;D

Goed van je dat het topic handopfok goed hebt doorgelezen. Mij is het nl ook 1 keer overkomen en dankzij de lieverds op dit forum heeft mijn valkje het gered.

Diesel is een enorme knapperd hoor.

Groetjes Anja

♥Debby♥

Wat ontzettend leuk al die reactie's! Diesel en ik blozen van de complimentjes.. hahaha.. ja ja, hij zit op mijn schouder mee te lezen hoor..

Ik moest wel lachen wat betreft het valkenvirus.. ach, als het me te pakken krijgt heeft het zo moeten zijn denk ik dan maar.. hahaha.. Dat diesel een vriendje krijgt is in ieder geval zeker... tegen die tijd maar eens goed uit laten zoeken of het een man of een pop is en dan maar eens goed nadenken of we een koppel willen of toch liever maar gewoon 2 goede vriendjes. hahahaha..

Opzich hebben we ruimte zat.. zelfs voor een voilliëre.. maar ja, of ik manlief zo gek krijg.. hahaha.. (Ik ga mijn stampvoet, pruillipmethode maar weer eens oefenen denk ik..) ;) :P

en nu ga ik eens uitzoeken of ik hier ergens kan ontdekken waarom die kleine deugniet zo krijst... fluiten klinkt vele malen mooier.. hahahaha  :D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Debbie en Diesel

Welkom op het forum! Ik hoop dat je het hier naar je zin gaat krijgen. Diesel is een schatje hoor, inderdaad erg jong maar wel heel erg mooi hoor.

Ik ben 19 jaar geleden begonnen met een valkje, Jona en heb nu iets van 37 vogels binnen en buiten. Ik heb niet alleen valkjes maar ook nog andere vogels.

Veel lezen en vragen bij twijfel is goed!!!

Liefs

mara

Anja

Hoi Debbie,

Manlief gaat zo overstag hoor.

Is het geen bedelen om voer ipv krijsen?

Groetjes Anja

♥Debby♥

Ja, het is precies hetzelfde geluid ja.. is het niet dat meneer z'n kropje vol genoeg zit en hij zelf ook z'n kopje wegdraait bij de spuit hoor..
maar dat krijsen blijft hij volhouden..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.