21 juli 2025, 12:59:19

ik zoek een jong valkparkietje

Gestart door Sabrino, 6 oktober 2003, 21:14:07

« vorige - volgende »

Sabrino

Hallo,
Ik zoek een jong valkparkietje.
Het liefst tussen de 3 en 4 weken oud.
weet iemand een kwekerij in zuid limburg voor valkparkieten?

Lique

Hoi,

Jammer hoor, dat je er echt eentje wil van 3/4 weken.
Deze gaan vaak dood, omdat ze op een verkeerde manier gevoerd worden, en een valkje, die zelfstandig kan eten, wordt net zo tam!!!

Sabrino

hallo angelique,
weet u meschien hoe ik een klein valkparkietje moet verzorgen? hoe ik ze moet voeren enzo.
groeten sabrino :)

Kolkkie

Hoi Sabrino,

Waarom wil je per se een valkje van 3 a 4 weken?

Als ik jou was, zou ik en valkje nemen van 5 a 6 weken, die net zelfstandig eet.

Valkjes die net uit het nest zijn en zelfstandig eten wrden net zo tam als een valkje van 3 a 4 weken die nog zelfstandig moet eten.

Bovendien weet jij zo te lezen niet wat je moet doen. Er komt heel wat bij kijken om zo'n jong valkje op te voeden. Zoals Lique al zei gaan er daarom een heleboel valkjes dood omdat mensen niet weten wat ze moeten doen.

Neem gewoon een valkje van 5 a 6 weken die net zelfstandig eet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Hoi sabrino,

Laat ik je dit zeggen, als jij niet weet hoe je het moet opvoeden, ben ik bang dat jij niet eens een jong mee krijgt van onder de 6 weken.
Tenminste....als het een goede kweker is.
Dit omdat er teveel kleintjes sterven door onkunde.

Groetjes,
    Trudie

Sabrino

hallo,
ik heb al contakt gehad met een kweker. de valkparkieten komen deze week uit het ei en dan mag ik ze als ze 3 weken oud zijn al mee nemen naar huis. maar ik heb toch besloten de valkparkiet  daar te laten totdat ze 5 weken zijn.  groeten ::)

moonwitch (diana)

hoi sabrino

Gefeliciteerd dat je een valkje krijgt, en heel verstandig dat je wacht tot het 5 weken is. Het is echt niet makkelijk om een valkje van 3 a 4 weken groot te brengen.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lique

Hoi,

Maar dan nog, 5 weken???
Met 5 weken eten ze ook nog niet zelf.
Ik zou wachten, tot hij zelf kan eten.
En als de 'kweker' hem toch meegeeft als hij niet zelf kan eten, vind ik een hele slechte zaak.
De kweker zou ook weten, datde overlevingskans veel minder is.
Wacht tot hij echt zelf eet, zodat jij zekerheid hebt.
Want het doet verschrikkelijk veel pijn, als je valkje dood gaat.
Ik heb je net een IM gestuurd, lees deze ook nog maar eens goed door, en ik hoop dat je van gedachte veranderd.

Groetjes Lique

ziralioness

Hoi Sabrino,

Maak je echt geen zorgen om het tammaken van een 'ouder' valkje hoor!!!

Nina kreeg ik met 7 weken en die is zó tam dat ze zelfs kusjes op mijn lip kan geven zonder me zeer te doen. Ze bijt me echt nooit, heeft ze nooit gedaan ook, ze is enorm handtam en vliegt 'op commando' naar je toe. :)
Ze leert nu zelfs een beetje kletsen/zingen!

Dus.. leeftijd zegt niet alles, en handopvoeden zeker niet. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

ik ben het met iedereen eens hier!
je kan beter een beetje wachten,w ant het is niet zo simple als het lijkt, om de zoveel uurtjes eens wat eten geven en klaar!
neenee zowerkt het niet, je moet er echt veeltijd in stoppen, en alsj e dan alles juist doet, bestaat de kans nog  dat je valkje sterft, en  dat zou je toch niet willen!

SDc:D

sabriino

ik pak het valkje al als hij 3 weken iz, omdat ik niet kan wachten op hem. en ik noem hem.......pietje........
in de 3 weken dat ik moet wachten zal ik veel dingen leren over het hangopvoeden van een valkje. Ik heb wel al 4 grasparkieten met de hand op gevoed .  en ze leven nog allemaal en zijn super tam! groeten :) ;D

Annebella

Dat vind ik heel goed van je Sabrino, ik vind dat je niet naar de andere moet luisteren. je hebt al ervaring met grasparkieten, een valkje is niet veel verschil!!! Groeten annebella

Lique

Jammer dat je er zo in staat.
Dit forum is bedoeld om mensen te informeren. Iedereen kan vragen stellen. En er zullen meningen gegeven worden, en feiten.
Dat je valkje van 3 weken weinig overlevingskansen heeft, wist je dat al wel? Kropontstekingen, kropverzuring.
Dat zal je misschien tegenkomen.
Tuurlijk kan je niet wachten, maar als hij overlijdt, moet je weer wachten, op een valkje.
Je kan niet alles willen, en meteen krijgen.

Maar ondanks je niet slimme besluit, respecteer ik je mening...

groetjes Lique

Speedy

Tuurlijk moet je lekker doen waar je zin in hebt.....kom niet janken, als het helemaal fout gaat....

Groeten.
   Trudie

Lique

Hoi Annabelle en Sabrino, oftewel dezelfde persoon.
Ga geen discussie uitlokken, want dan verbannen we je van deze site.
Dat betekent, dat je ook geen informatie kan krijgen, over de valkparkiet, want die heb je geheid nodig!!!!!!!!!!!!!!!!