help ze vliegt achteruit met salto

Gestart door lynette, 6 oktober 2007, 22:09:38

« vorige - volgende »

lynette

hoi hoi,

Ik had een vraagje.

Mijn valkje angel is gekortwiekt en vliegt achteruit en maakt een salto en nu heeft ze nog maar 3 hele staartveren/
de gebroken zijn er al uit.

maar omdat ze te kort is geknipt wil ik graag dat haar veren sneller terug komen omdat het zo zielig is om te zien.

ik had gelezen in dit topic hieronder dat je ze er uit kan trekken (om en om en met tijdposes)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,25482.0.html

Ik vind het een eng idee en heb het geprobeert  hoe kan ik dat het beste doen?

:o

groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Hoi Lynette,

Als je het eng vindt kun je het door een dierenarts laten doen of misschien een kweker die bij jou in de buurt zit. Als je het toch zelf besluit te doen, kun je het het beste met een goed pincet doen. Houd je valkje stevig vast, pak de veer bij de schacht met het pincet en trek hem er in een vloeiende beweging uit. De eerste is even eng, maar daarna zal het al snel beter gaan. Succes.

Groetjes, Sanna

corrina

hallo
Je kan ook je valkje in de rui "trekken" heb ik geleerd van een kweker.
Zelf heb ik het ook wel is gedaan met een die gekortwiekt was.Heb ze toen 24 uur in een donkere ruimte gezet met natuurlijk voldoende eten en drinken,bij mij was het een wc boven,die niet gebruikt werd.Over dr kooi nog een doek om het helemaal donker te maken.
Na 24 haar eruit gehaald en weer gewoon gedaan en binnen en paar weken kon ze vliegen en waren dr vleugels aangegroeid.
Want om met een pincet veren eruit te trekken,daar draait me maag van om eerlijk gezegd.
groetjes Corrina

lynette

Hoi hoi,


@corrina
hoe zit dat dan als ik haar 24 uur in het donker zet?
gaat ze dan spontaan in de rui ofzo??
want haar veren zitten erg stevig in dr vleugeltje en hoe hou ik haar vleugeltje vast. Ik heb haar zelf geplukt op de borst voor DNA dat was ook eng in het begin maar dat kan ik nu probleemloos

@ sanna
Ik heb het zelfde idee hihih met de maag omdraaien
heb zelf al geprobeert maar ik denk dat de hele flat het gehoort heeft :o
Angel is nogal een aansteller als ik haar aanraak begint ze al te krijsen  :o  daardoor lijkt he tnog erger dan dat het waarscheinlijk zou zijn


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Hoi Lynette,

Ja, daar zit denk ik het probleem hè? ;) Ze krijsen als een mager varken als je ze pakt terwijl ze met het veren trekken geen kik geven ;D. Maar anders laat je het toch door een vogelarts doen als die 24-uur methode niet werkt?

Groetjes, Sanna

corrina

Hallo
Ja ze gaan spontaan in de rui,wilde het eerst ook niet geloven maar het werkt echt.Ze denken dat er een ander jaargetij aanbreekt.Zou zeggen probeer het,want er word zoveel negatiefs gezegd over kortwieken maar vleugels of veren uittrekken vind ik toch ook wel wat hoor ???
Zelf laat ik mijn nieuwe vogels altijd wel kortwieken wanneer ze bij me komen,heb een lange hoge kamer en ze vlieger dr eigen zo te barsten.Maak allerlei verbindingen van kooi naar grond en tafel,dus ze hebben vrijheid zat.Maar zo kunnen ze wel goed de omgeving leren kennen.
Wens je veel succes.
Corrina


Kaatje

Goh dat wist ik helemaal niet .... weer wat geleerd dus  ;)

lynette

Thankx

Ik ga de 24uur metode uit proberen hihi dat speen varketje van me  :D  het is echt een ramp met haar oppakken. waar ze het vandaan heeft weet ik ook niet.

en ik heb het ook nooit geweten met die 24uur metode en hoop dat het werkt bij haar

Als het dan niet gaat dan ga ik naar een vogelarts en dan kunnen hun het speenvarketje aanpakken :S


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

Het is gelukt ik heb er een paar bij haar kunnen plukken
Ik heb gewacht totdat me vriend thuis die kon helpen met vasthouden  het was echt doodeng en me vriend verklaarde me voor gek.

maar over een paar weken is mijn lieve Angel hopelijk van haar achteruit gevlieg af.

Thanks mensen.

groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen