19 april 2024, 02:32:44

even een vraagje...

Gestart door castilie, 3 december 2007, 16:10:53

« vorige - volgende »

castilie

Iemand hier ervaring met die kooien met die 'opvangbakken' eraan onderaan de zijkanten? Puck heeft er een sport van gemaakt om het zand zover mogelijk de kamer in te gooien...moeder de vrouw is not amused...

Monky

Hi Castilie,

Misschien is het verstandig om over te gaan op houtsnippers. Het is minder stoffig en het geeft minder troep  :) Je moet dan wel een bakje met grit ophangen.

Verder is het enige wat je kan doen als je toch zand wil gebruiken, is regelmatig stofzuigen of plastic om de onderbak van de kooi doen.

Succes ermee  :)

Groetjes,
Monky

Sanna

Hoi Castilie,

Houtsnippers (beukensnippers) zijn inderdaad beter te hanteren. Ik kan me voorstellen dat je vrouw niet blij met dat zand is :-X ;D. Maar meestal wordt het ook afgeraden voor valkparkieten, omdat door hun gewapper het zand makkelijk in de oogjes terecht kan komen en ontstekingen kan veroorzaken. Bovendien is het een stuk makkelijker op te zuigen. Ik gebruik zo'n kuimelzuigertje, die heb ik bij de kooi in de buurt staan. Elke dag wanneer ik uit m'n werk kom stofzuig ik eerst even rond de kooi.

Groetjes, Sanna

monkey

4 december 2007, 10:03:02 #3 Last Edit: 4 december 2007, 15:37:43 by Sanna
Mijn vogels zitten in een kooi met van die zij opvangbakken. Helpt niet veel tegen knoeien zoals je misschien zou denken. Ik heb ze zelf een tijdje eraf gehad, maar nu toch weer erop zitten, maar dit is voornamelijk zodat de kat niet zo goed bij de kooi kan. De kat vind de vogels nl. erg leuk. Ik heb nu sinds kort wel beukenschillen, dit scheelt in knoeien, maar voer en derg. krijgen ze toch voor elkaar om dat op de grond te gooien, iets meer stofzuigen, of een kruimeldief in de buurt van de kooi.


dannblom

Thuis hebben we een kooi met zijpanelen.

Dan kan er juist maar zand en zaad langs de voorkant eruit vallen.

Groetjes !
;)

Kaatje

Hoi castile,

Zelf heb ik deze aangeschaft, je kunt hem opladen en je hoeft ook niet zo te bukken .... Het is een soort elektrice rolveger  ;)



Groetjes Karin