2 valkparkietjes bij een grijze roodstaart???

Gestart door Blijleven, 12 januari 2008, 22:38:11

« vorige - volgende »

Blijleven

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.. heb nog geen valkparkiet, maar overweeg daar verandering in aan te brengen..

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Ik heb op dit moment 1 grijze roodstaart papagaai.. erg leuk, praat, doet trucjes etc.

Nu ben ik bij de vogelopvang langsgeweest, voor eventuele vakantie opvang, en daar zaten dus 2 valkparkietjes. Gevonden en nooit opgehaald.. Ik vond ze wel erg schattig en overweeg dus om ze op te halen..

Is dat slim? Lijkt mij ook wel leuk voor mijn grijsje, heeft iemand daar ervaring mee? Twee valkjes tegelijk, doe ik daar slim aan??

Ik lees graag jullie reacties...

Groetjes,

Bianca.

Bello

Hoi

Nee ik zou het niet doen, want de roodstaart kan de pootjes van de valkparkieten eraf bijten.


Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Rianne

Het kan goedgaan maar dan moet je wel goed opletten in het begin. Stoort de grijze zich aan de valkjes of doet hij agressief? Misschien kun je afspreken dat je de valkjes voor een weekje in huis neemt en ze weer terug brengt als het niet gaat? Voor de grijze is het wel goed dat er ook andere vogels in zijn buurt zijn. Pootjes afbijten kan gebeuren maar hoeft niet altijd zo te zijn.

bobbie

Hoi,

Ik heb 3 papegaaien en 2 valkjes.

Voorheen deed ik om en om de vogels er uit, dus bv eerst de valken en de papegaaien in de kooi laten, en andersom.

Maar wat mij het beste bevalt is allemaal tegelijk eruit.
Wel zijn de gaaien gekortwiekt en de valkjes niet, dus de valkjes kunnen alle kanten op. Ik doe dit alleen als ik erbij ben.
Als ik bv naar het toilet moet, doe ik even de valkjes in de kooi, je weet maar nooit.

Alert zijn is dus heel belangrijk maar het is zeker te doen, voor mij tenminste. ;)

Succes met je beslissing, Nel :)