19 april 2024, 06:15:00

valkje op kot

Gestart door alexander, 29 september 2007, 16:32:50

« vorige - volgende »

alexander

goedemiddag,
ik ben student in gent en zit daar op kot, ik zou graag voor in mijn kamer te zetten een valkparkietje aanschaffen..
ik heb reeds een kooi en die is geschikt voor 1 valkje..

nu is het probleem.. van vrijdag avond tot zondagmiddag zou het valkje alleen vertoeven op mijn kamer.. dan moet ik naar huis namelijk .. is dit haalbaar voor een valkparkiet, of wordt hij dan te eenzaam.. voor de rest van de week zit ik 's morgens bij hem, 'smiddags, en dan 'savonds weer .. het is enkel dat weekend dat lastig doet ..

2de vraag is .. als je de valkparkiet tam gekregen hebt en hem laat rondvliegen in de kamer, hoe zit het dan met zijn uitwerpselen? legt hij die mooitjes in zijn kooi of laat hij het maar vliegen ?

groeten, beginende liefhebber, alexander.

Anke

Hoi,
Ik denk dat het te lang is voor een valkje om van vrijdag avond tot zondagmiddag alleen te zijn. Tenzij je iemand hebt die hem eten kan geven. Maar ik neem aan dat alle andere studenten ook naar huis zijn.
Verder denk ik dat je valkje ook niet zo heel gelukkig zal zijn door de weeks (en ook in het weekend) als hij hele dagen alleen in zijn hokje zit.
Want jij moet overdag natuurlijk college's volgen.
Dus mijn advies: neem twee valkjes dan kunnen ze elkaar gezeldschap houden als jij er niet bent.
Wat de poepjes betreft: Valkparkieten poepen als ze uit het hok zijn gewoon overal waar ze toevallig zitten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

alexander

nja 2 heeft voor mij zijn problemen, zie je mijn kooitje is maar groot genoeg voor 1, en ik wil hem ook helemaal tam maken , wat me met 2 tegelijk zeker niet zal lukken.

het is wel zo dat ik smorgens tot 10 uur bij hem zit, smiddags nog een uur enhalf, en dan vanaf 6 uur trug..