19 april 2024, 06:15:00

valkje op kot

Gestart door alexander, 29 september 2007, 16:32:50

« vorige - volgende »

alexander

goedemiddag,
ik ben student in gent en zit daar op kot, ik zou graag voor in mijn kamer te zetten een valkparkietje aanschaffen..
ik heb reeds een kooi en die is geschikt voor 1 valkje..

nu is het probleem.. van vrijdag avond tot zondagmiddag zou het valkje alleen vertoeven op mijn kamer.. dan moet ik naar huis namelijk .. is dit haalbaar voor een valkparkiet, of wordt hij dan te eenzaam.. voor de rest van de week zit ik 's morgens bij hem, 'smiddags, en dan 'savonds weer .. het is enkel dat weekend dat lastig doet ..

2de vraag is .. als je de valkparkiet tam gekregen hebt en hem laat rondvliegen in de kamer, hoe zit het dan met zijn uitwerpselen? legt hij die mooitjes in zijn kooi of laat hij het maar vliegen ?

groeten, beginende liefhebber, alexander.

Anke

Hoi,
Ik denk dat het te lang is voor een valkje om van vrijdag avond tot zondagmiddag alleen te zijn. Tenzij je iemand hebt die hem eten kan geven. Maar ik neem aan dat alle andere studenten ook naar huis zijn.
Verder denk ik dat je valkje ook niet zo heel gelukkig zal zijn door de weeks (en ook in het weekend) als hij hele dagen alleen in zijn hokje zit.
Want jij moet overdag natuurlijk college's volgen.
Dus mijn advies: neem twee valkjes dan kunnen ze elkaar gezeldschap houden als jij er niet bent.
Wat de poepjes betreft: Valkparkieten poepen als ze uit het hok zijn gewoon overal waar ze toevallig zitten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

alexander

nja 2 heeft voor mij zijn problemen, zie je mijn kooitje is maar groot genoeg voor 1, en ik wil hem ook helemaal tam maken , wat me met 2 tegelijk zeker niet zal lukken.

het is wel zo dat ik smorgens tot 10 uur bij hem zit, smiddags nog een uur enhalf, en dan vanaf 6 uur trug..

en in het weekend is tot zaterdag altijd iemand aanwezig die hem eten zal geven en water..

kwil echt een valkparkietje, maar 2 gaat niet lukken denkek ...

groeten alex.

Dierenfreackske

Ik denk ook dat een valkparkiet niet zo lang alleen kan zitten !!
Hij gaat sterven van eenzaamheid vrees ik !!!Echt ....je kan er dan beter twee nemen voor het gezelschap !! Waarom wil je er geen twee ? Dat is toch beter zo ? Grtjs



Romy

Hoi Alexander

Zelf zit ik ook op kot en ik heb ook een valkparkiet :) Deze neem ik wel in het weekend mee naar huis.
Zoals je al kan lezen, heb ik er ook maar 1. Maar als ik jou was zou ik er zeker 2 nemen! Dat zou ik ook heel graag, maar ik mag niet van thuis uit (ik heb al heel erg moeten zagen om er 1tje te hebben).
Je kan zeker 2 valkparkietjes tegelijk hebben die alle2 erg tam zijn. Eventueel neem je eerst 1tje en na een maand of 2 dan nog eentje erbij. Dan zullen ze zeker alle2 tam blijven.
Zo vermijd je ook het probleem van het schreeuwen, want als jij er niet bent, dan gaat 1 valkje makkelijk schreeuwen omdat hij zich alleen voelt. Dat is natuurlijk erg storend voor de medestudenten bij jou op kot :)

Als er tot de zaterdag iemand is die de valkjes kan eten en drinken geven, dan zou het geen probleem mogen zijn.
Maar ik zou 1 valkje zeker niet van de vrijdagmiddag tot de zondagmiddag alleen laten, dat vind ikzelf zielig voor het valkje.

Groetjes
Romy

Inge88

Ikzelf heb 2 valkjes en ga vanaf morgen op kamers wonen.
In principe neem ik ze elk weekend mee naar huis. Maar mocht het echt koud worden dan zal ik ze toch echt daar moeten laten. Ik weet nog niet precies hoe ik dit ga doen. Want ik vind van vrijdag tot zondag al lang voor ze...
Is er geen mogelijkheid om je valkje in het weekend mee naar huis te nemen?