2 mei 2025, 14:41:30

tam maken lukt niet zo goed

Gestart door wendyjoos, 5 september 2007, 19:29:48

« vorige - volgende »

wendyjoos

beste,

Ik heb sinds zondag een nieuwe valkparkiet, het is een jonge, hij vloog sinds twee weken uit in een volière, nu wit hij apart in een kooi in huis. Hier op de pagina staat hoe je de vogel tam kan maken, nu, ik probeer sinds maandag men hand in de kooi te steken en hem trostgier te geven, maar hij wil dat helemaal niet, ik probeer dit enkele keren per dag, steeds geen resultaat, af en toe pikt hij er eens van maar eerder om het weg te duwen en niet om te eten. als ik te dicht bij hem kom, blaast hij ook.
Hoe kan ik hem toch tam krijgen?

groeten wendy en bedankt voor het antwoord!

Anja

Hoi Wendy,

als je het stappenplan volgt zal het echt wel lukken. Een valkje heb je niet in 3 dagen tam. Je hebt er erg veel geduld voor nodig. Gewoon blijven proberen en niet opgeven.

Heel veel succes.

Groetjes Anja

snowhawk

Sommige dieren moeten eerst een dikke twee weken wennen aan hun nieuwe omgeving voor ze openstaan voor het leren van nieuwe dingen.

corrina

hallo

Zelf heb ik ook en  nieuw valkje sinds 4 weken,en ik merk dat ik zelf de dingen te snel wil doen of aanleren.
Geduld is het enoge sleutelwoord wat werkt,heb altijd zoiets van nou kom op doe dit of dat,maar dat werkt dus niet.
Dus ben me zelf nu ook aan het trainen voor meer geduld ;D
En het werkt echt,heb denk 7000 keer gezegd als ik met mn hand in de kooi za"stap op" en nu doet ze het gewoon gelijk als ik het zeg.
Zelfs bij mijn man en zoon die op vakantie waren geweest en dat leerproces niet hebben meegemaakt. Dus GEDULD.
groetjes Corrina

Yvette

Ik had mijn valkje via die stappenplan tam gemaakt en mij is dit ook gelukt en ook met intense geduld
En nu is hij aardig tam geworden en wil ook graag bij me zitten