15 mei 2025, 05:33:32

invliegopening broedblok

Gestart door Anke, 29 september 2007, 17:07:11

« vorige - volgende »

Anke

Hallo allemaal,
Hoewel mijn valkjes nog lang niet aan kweken toe zijn, ben ik graag goed voorbereid. Dus heb ik in de diverse dierenwinkels eens naar de aanwezige broedblokken gekeken.
Ook heb ik het stuk gelezen dat hier op het forum staat over kweken.
In dat stuk staat dat de vliegopening 70mm (7 cm ) moet zijn.
Nu is het mij opgevallen dat in de diverse dierenwinkels die ik heb bezocht de blokken die er voor valkparkieten zijn allemaal een kleinere opening hebben. Namelijk 6 cm.
Ik weet dat je hier op het forum ook broedblokken kan kopen.
Het is meer dat ik het opvallend vond dat die blokken in de dierenwinkel stelselmatig een opening van 6 cm hebben.
Hoe belangrijk is die ene centimeter?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Arno

Hoi,

6 centimeter is ook goed hoor.
Maar het mag wel iets ruimer de valkjes gaan nog wel eens in de opening zitten en op deze manier sluiten ze de lucht toevoer naar de kleintjes af ,vandaar dat iets ruimer mag.
Ik zelf heb verschillende blokken met 6 cm waar de valkjes in broeden.

Groeten Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Anke

Hoi Arno,
Oke dat heb ik dan ook weer geleerd ;D
Bedankt voor je reactie!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Hoi Anke,

Bij mijn blokken is de diameter ook 7 centimeter. En in de voliere zit ook een koppel splendids met een zelfde blok maar dan met een diameter van 4,5 of 5 cm. En zelfs daar weten de valkjes in te kruipen ;). Dus de diameter maakt niet zo heel veel uit.

Groetjes

Anke

Hi hi als er maar een gat in zit :P ;D denken de valkjes

Lin

Citaat van: Anke (til) op 30 september 2007, 19:02:54

sommige mannen ook  :-X ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Citaat van: Lin op 30 september 2007, 20:45:44
Citaat van: Anke (til) op 30 september 2007, 19:02:54

sommige mannen ook  :-X ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D