19 april 2024, 06:47:55

Dierendag

Gestart door Yvette, 26 september 2007, 21:05:52

« vorige - volgende »

Yvette

Hoe vinden jullie bij de gedachte aan dierendag?

*Esther*

Das een goeie!

Ik vind het namelijk prima dat iemand zijn dier die dag extra aandacht geeft al zou dat misschien elke dag moeten zijn?
En ik vind het zielig dat er op dierendag op al de basis scholen de huisdieren worden meegenomen!!!!
Dat is toch alleen maar stressen voor die beestjes??!!!!
Helemaal niet niet leuk om al die vreemde luchtjes te ruiken en geaaid te worden door vreemde wezens waarvan je de lucht niet kent??

Verder, ik doe er even hard aan mee. :-X :-[
Maar als ik er goed bij stil sta, vind ik het nergens op slaan. :-X

gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

Ik ben het eens met Esther.  :)
Ikzelf doe er dan ook niet aan mee.  ;)
Net als de moeder en vaderdag.
Met iets leuks zomaar tussendoor aankomen vind ik leuker dan op zo'n dag.  :D
Maar de winkels verdienen er goed aan.  ;)

groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Hoi hoi
Hier krijgen ze niks speciaals op dierendag.
Ze krijgen elke dag wat ze nodig hebben :)
Ik heb ook nog nooit mijn huisdiertjes mee naar school genomen. Ik vind dat namelijk zielig voor de diertjes. Laat dan iedereen een foto o.i.d. meenemen van hun huisdiertjes :) Dan kunnen de klasgenootjes toch de huisdiertjes zien en het scheelt enorm veel stress :D
Groetjes Saar :-*

Bello

wij doen ook niet aan dierendag

De valkjes worden net als de katten en de buitenvogels iedere dag goed verzorgd, en in het weekend natuurlijk meer.

Als we op vakantie gaan dan regelen we  de vakantie van de dieren, kan dit niet dan gaan we niet heel simpel.

Onze Bello is geboren op 4 oktober ;D

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Yvette

Ik ben ook met jullie eens dat onze huisdieren iedere dag een dierendag is
Eigenlijk vind ik dat de dieren die heel erg slecht getroffen worden op die dag eens in het zonnetje gezet mogen worden zoals de asielhonden en katten

jose

Ik ben van mening dat het elke dag dierendag moet zijn voor je dieren.
Gewoon altijd goed verzorgen daar hebben ze meer plezier aan dan die ene dag in het jaar.

Anke

Het is hier ook iedere dag dierendag ;D En dat hoort ook zo.
Ik vind het ook niet nodig dat kinderen hun huisdier mee naar school nemen. Laten ze op school op zo'n dag maar eens extra aandacht besteden aan hoe je goed voor je huisdier en ook voor de dieren in de natuur moet zorgen!
Dan leren de kids er ook nog iets van.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

Hoi Anke

Ik ben het totaal met je eens dat de kinderen meer respect moeten krijgen wat zoal in de natuur leeft en dat je ook voor de wilde dieren aardig moet zijn

mees

Woepsiejj, beetje erg laat, maarja, beter laat dan nooit ;)

Natuurlijk, het is iedere dag dierendag. Maar misschien een snoepje meer op dierendag, dan is het voor de dieren ook meteen een beetje feest!  ;D

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van scholen die hun dieren op dierendag echt meenemen..  :-[

Bij ons was het dan altijd dat je een knuffeltje meenam..  ;)
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!


Yvette

Ik vind persoonlijk erg leuk hoe andere mensen over de Dierendag denken

sky

Ik ben het ook met Anke eens, leer kinderen maar gewoon dat ze altijd goed voor hun dieren moeten zorgen, en leer ze ook om respect te hebben voor alles wat leeft in de natuur. Wij hebben zelf veel dieren thuis, en gelukkig zijn mijn kinderen ook gek op dieren, ook buiten in de natuur. En gelukkig weten ze ook welk dier wat is. Sommige kinderen weten niet eens het verschil tussen bijvoorbeeld een eend en een waterhoentje....

Yvette

En bij mij krijgen de dieren alleen andere soort op die dag maar ook met hun verjaardag en met de feestdagen en soms ook krijgen ze ook met de verjaaardag van hun baas iets lekkers maar niet overladen met een grote taart die gezond is voor de dier zelf zoals sommige mensen ook kunnen doen

mees

Citaat van: sky op  6 december 2007, 10:34:23
Ik ben het ook met Anke eens, leer kinderen maar gewoon dat ze altijd goed voor hun dieren moeten zorgen, en leer ze ook om respect te hebben voor alles wat leeft in de natuur. Wij hebben zelf veel dieren thuis, en gelukkig zijn mijn kinderen ook gek op dieren, ook buiten in de natuur. En gelukkig weten ze ook welk dier wat is. Sommige kinderen weten niet eens het verschil tussen bijvoorbeeld een eend en een waterhoentje....


Natuurlijk moet je zowieso goed voor je dieren zorgen, maar zo af en toe, 1 keer per jaar met dierendag of op hun verjaardag even een klein feestje ter ere van je huisdier, kan natuurlijk nooit kwaad, en waarschijnlijk vind je beestje het ook niet erg, een extra snoepje.

Maar idd Yvette, we zijn het weer eens met elkaar eens, je moet natuurlijk niet overdrijven, dat is natuurlijk niet goed.
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!