29 maart 2024, 10:39:55

zwartepoep

Gestart door mastolk, 4 oktober 2003, 17:32:37

« vorige - volgende »

mastolk

 Hallo,
Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand me snel helpen (hopelijk zijn er nog mensen thuis, en niet allemaal naar Zwolle).
Mijn valkje (5,5 week) heb ik dinsdag gekregen poepte vanochtend geel met iets groen en zwarte poep. Ik schrok een beetje van het zwarte poep.
Ze krijgt nog pap, en eet er zaadjes bij. Misschien is het niets en komt het gewoon van het andere voer naast de pap, maar ik hoop dat iemand me uit de 'zorgen' kan helpen.

Alvast bedankt.

Skippy

OH neej....

Ik heb hier niet echt verstand van  :(

Als het maar goed gaat!!!

Veel succes ermee!En houd moed

Skippy

Violet

Oh god, ik ben niet een super-kenner, maar ik geloof dat zwarte poep echt niet goed is. Wilde je echter niet zomaar ongerust maken dus ik ben even op zoek gegaan naar info om te zien of ik gelijk heb. Ik kwam oa dit tegen:

If the feces is fresh and black in color and there were no blueberries in the diet then this indicates melena. Melena is black droppings caused by bleeding high up in the digestive system. When the blood passes through the lower digestive system, it is digested turning the red blood into a black tarry color, staining the feces black.

Dus als de poep zwart is betekent het dat het erg slecht gaat met de spijsvertering! Ik denk dat je morgen op zoek moet gaan naar een dierenarts ...

Succes en hopelijk is je valkje nog ok ...

Violet

mastolk

Hallo,
Het is vandaag niet meer gebeurt dat Ieniemienie zwarte poep had, was weer helemaal normaal. Ik denk dat het wel goed gaat. Zeeet ook goed gelukkig.
Ik blijf het goed in de gaten houden!
Bedankt voor de reacties!
Groeten Margrietha

Violet

Phew, blij dat te horen! :)

Maar jah wat je zelf ook al zegt, gewoon de poepjes in de gaten blijven houden. Want zoals het engelse tekstje aangeeft. Het kan ergens in de spijsvertering fout zitten.

Maar hey, geen depri gedoe. Gelukkig eet ze goed enzo :D

Hou me op de hoogte!

mastolk

Hoi

Ze heeft net gegeten, als een gek! Echt niet normaal hoeveel ze wil. Ik heb haar op een gegeven moment niet meer gegeven, de krop was vol (normaal gaf ik dan soms nog wel iets als het bakje nog niet leeg was, nu niet) en ik ben gewoon gestopt. Ze krijste nog even, maar toen ik zei dat we het bekkie gingen wassen was het klaar. Ze weet dat als ze gewassen wordt (ik maak haar altijd om haar bekkie en verder waar het vies is van het eten) schoon, dat het klaar is.
Ze slaapt nu volgens mij weer lekker.
Ik hoop dat het goed gaat, en dat het gewoon van de nieuwe voeding kwam.
Ik hou je op de hoogte. Zal morgen mailen hoe het is!

Groeten Margrietha

mastolk

Hoi Violet,
Is dat jou valkje? Heet ze Kiki of is dat weer iets anders.
Leuke hoor! Wat voor een is het? Heb je nog meer?

Groeten MArgrietha

Violet

5 oktober 2003, 04:30:14 #7 Last Edit: 5 oktober 2003, 04:31:24 by Violet
Heheh, nou ieniemienie is er zo te horen weer aardig bovenop. Goed eten is meestal wel een goed teken heheh.

En Kiki is inderdaad onze kleine lieve stoute valkparkiet. Kiki is een mannetje, maar toen we'm mee naar huis kregen dachten we echt van 'Nou dat is een ondeugende kleine Kiki'. Hij is nu 3 maanden en echt een karaktertje. Maar ja, welk valkje is dat niet?! :D Het is een geparelde, meer kan ik ook niet vertellen hahah.

We hebben verder geen valkjes. In juli is ons eerste valkje (ze was toen een jaar) ontsnapt  :'( ... kan er nu nog een potje om janken ... die was echt superlief, helemaal niet ondeugend ook, echt gewoon heeeel erg lief. We hadden haar nog twee keer gevonden. Ze zat alleen erg hoog in de bomen en durfde niet naar beneden te vliegen :(  We hopen dat ze of op 1 of andere manier goed kan leven buitenshuis of dat ze bij lieve mensen in de tuin is beland ofzo.

Maar goed, Kiki is net zo lief alleen ook nog eens erg stout hahahahahah. Je kan erg om'm lachen als ie weer eens wat aan het uitvreten is. Kijkt je dan echt aan met een blik van ik weet dat het niet mag maar ik doe het toch :)

mastolk

Hoi,

wat erg zeg dat je eerste valkje weg is gevolgen. Tja Pino is gekortwiekt en Ieniemienie binnenkort ook. We wonen te gevaarlijk voor de valkjes om te kunnen vliegen en als ze steeds overal tegenaan vliegen vinden we het ook zielig.

Ja gelukkig eet Ieniemienie goed (vandaag trouwens ook aan de zaadjes)! Ik hoop echt dat het gewoon goed gaat.

Tja dat valkjes ondeugend kunnen zijn weten we van onze eigen. Echt heel erg lief hoor!
Ik weet nog niet wat we hebben mannetje of pop, maar goed merken we vanzelf. We denken zoals het nu lijkt dat Pino een mannetje is en Ieniemienie lijkt me redelijk dominant maar ze piept ook wel veel (msischien de jonge leeftijd 5,5 weken) een vrouwtje. Maar ach we zien wel. Ze willen bij elkaar in een kooi dus zijn het waarschijnlijk geen twee popjes.

Groeten en ik mail morgen wel hoe het is met Ieniemienie.

(foto's van mijn lieve schattige valkjes staan op www.famstolk.nl/valkjes of op de link hiernaast aanklikken)

Margrietha

Natanella

Hoi Margrietha,

Ben een paar dagen niet op de site geweest, maar ben blij om te lezen dat het met Ieniemienie weer goed gaat.
Als ze zo jong zijn, zijn ze toch extra kwetsbaar.
Leuke foto`s trouwens! Gezellig stel hoor!

groetjes, Anita

mastolk

Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor de vele reacties en het meeleven.
Vandaag lijkt alles weer normaal biJ Ieniemienie.

Ze eet weer normaal en poept ook weer gewoon. Het was gelukkig maar een keer zwart. I heb het extra goed in de gaten gehouden, en alles lijkt weer normaal.
Ik blijf het nog wel in de gaten houden natuurlijk!

Ze is erg gezellig, vrolijk en lijkt weer normaal.

Groeten Margrietha

Violet

Hi Margrietha,

Het doet me deugd te lezen dat het nog steeds goed gaat met ieniemienie, de chrisis lijkt wel voorbij :) houden zo :)

En wat betreft kortwieken ... nee dat doen we niet. Kiki kan gewoon de godganse dag rondvliegen in huis en doet dat ook voortreffelijk. Gelukkig is daar ruimte genoeg voor :) ... maar ik kan me voorstellen dat je je vogeltjes wilt beschermen met kortwieken als dat nodig is hoor :) Dat Pero is weggevlogen is een nare samenkomst van omstandigheden geweest. Klinkt gek maar ik blijf na al die maanden nog hopen dat ie ineens naar huis komt vliegen  :'(

Maar goed, Kiki brengt erg veel vreugde :)

mastolk

Hoi violet,

Ik kan met goed voorstellen dat je blijft hopen Pero weer terug komt. Wie weet zit hij ergens in de buurt en vind het toch weer terug naar huis.
Gelukkig dat Kiki je veel vreugde breng! Hopelijk vliegt zij/hij niet weg.

Ieniemienie lijkt weer helemaal gezond. Ik heb gister ook haar poep nog in de gaten gehouden en alles is weer normaal. Soms zelfs al echte poepjes (geen pappoep meer) gaat goed dus! Waarschijnlijk de overgang van het eten geweest, maar ja je weet het maar nooit he! ;)
Ik post liever te vaak iets dan dat ik het een keer niet doe en niet door heb dat er iets aan de hand is en mijn liefje ligt op de grond dood. Nee hoor moet ik niet aan denken.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Groetjes! Margrietha Ieniemienie en Pino!

Violet

Heheh, Kiki is om op te eten :D (bij wijze van spreke uiteraard :D  ) ... maarja, valkjes zijn allemaal zo schattig en lief heb ik het idee :)

Maar goed, toen ik de topic zwartepoep zag staan onder spoed, schrok ik me kapot! Meestal is het echt ernstig als er sprake is van zwarte poep lees ik overal, dus ik ben dubbelblij dat Ieniemienie gewoon in orde is :)

mastolk

Gelukkig valt het zeker mee!
Ja valkjes zijn echt om op te eten  :D. Ik heb er twee krijg er waarschijnlijk het weekend een 3e bij. Nou had ik van mezelf nooit verwacht maar het is echt super en SUPER verslavend. Nou ja, jamer dan, ik vind het wel gezellig!

Groetjes MArgrietha