17 mei 2025, 20:45:08

Blijft eitjes leggen!!!

Gestart door Murphy, 2 oktober 2003, 01:43:38

« vorige - volgende »

Murphy

Hallo Allemaal,
Ik had weer een s een paar vraagjes;ja ik weet het ben tijd niet op de site geweest sorry.

Mijn pop Murphy heeft 10 juni dat weten jullie wellicht nog Kuiffie gekregen een mooi bont valkje die inmiddels goed gegroeid is.
Kijk maar op foto helemaal rechts zit ie,moeder in midden vader aan buiten kant...
Maar wwat wil het nou Murphy het popje blijft eitjes leggen en paren met Nemo.
Sinds dat Kuiffie uitgevlogen is heb ik het broedblok weggehaald...
Ze legt de eitjes vooral in voerbak.
Wat moet ik doen,Man weghalen of geen eivoer meer geven?
Wie weet raad help..??
Groetjes Milena en Murphy

p.s Ze put zich anders weer helemaal uit en ze heeft net haar rui achter de rug...

Stijn dc

hello

zitten ze buiten?
anders kan je ze mss nog is een nestje laten grootbrengen!
als ze binnen zitte dan is hun bioritme helemaal verward!

SDc:D

Murphy

Helaas is de foto te groot teveel kb of zoo dus helaas geen foto mensen sorry.Jammer groet Milena

Kolkkie

2 oktober 2003, 01:57:31 #3 Last Edit: 2 oktober 2003, 01:58:16 by kolkkie
Hoi Stijn,

Zou het niet te koud worden dan? Het duurt 21 dagen voor de eitjes uitkomen, en voordat de jongen uit zijn gevlogen, is het eind november begin december. Dus om ze nu nog te laten broeden zet ik grote vraagtekens bij, dit ivm de koudere weersomstandigheden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Je kan de foto ook naar info@valkparkiet.com toesturen, dan maak ik hem op maat voor je, en zet ik hem hier wel bij

Murphy

Hey Stijn,
Ze staan niet buiten gewoon binnen...
En ik wil geen nestje meer ik heb al veel vogels,misschien van de zomer ik weet het nog niet.
Doeii groetjes
Milena

Stijn dc

hello

nee, ik bedoelde als ze binnen zitten dan kon je ze nog een nestje laten grootbrengen! als je dat zou willen!
als ze buiten zitten dan is het zeker te laat!

SDC:D

Murphy

Hallo allemaal,
Ik heb nog nie een antwoord op mn vragen gehad,want ik weet echt niet wat ik moet doen...
Inmiddels heeft Murphy alweer een 2d ei gelegd en ik vind he nie leuk meer...En ze hebben ook alweer gepaard dus het eieren leggen zal denk ik nog niet stoppen!
Wie kan ons helpen?
Liefs Milena en Murphy

Speedy

Hoi Milena,

Jeetje, ja je zegt al dat je het broedblok hebt weggehaald en dat ze het nu gewoon in een voerbak legt?  ja weghalen de eieren zal dan ook geen zin hebben? dan blijft ze ze leggen...of ze laten uitbroeden, mar dat wil ej denk ik niet...dan een gaatje inprikken en ze daar maar op laten broeden een poosje...dan weghalen...en anders weet ik het niet....ik ben er geen kenner in.
Ze hebben er kennelijk veel zin in bij jou, misschien moeten we maar ruilen? nee hoor geintje...ik hoop dat gauw iemand anders je beter kan helpen dan ik nu heb gedaan.

Succes,
    Trudie

Lique

hoi Milena,

Hier zijn de foto's die je niet op internet kon krijgen:

Groetjes Lique