19 april 2024, 12:03:48

vuile drinkbakken

Gestart door yentl, 4 oktober 2003, 02:22:59

« vorige - volgende »

yentl

Het is echt niet grappig meer... enkele onder onze valkjes gebruiken de (witte!) drinkbakjes aan de draad om hun behoeftes in te doen. Kan ik hier misschien iets aan doen?

groetjes Yent'l

Lique

Hoi,

Ja zeker kan je daar wat aan doen.
Je kan de bakken zo hangen, dat ze niet pal onder een stok hangen, want na een dutje doen, moeten ze natuurlijk ook wat laten vallen.

groetjes LIque

Speedy

Hoi Yentl,

Het enige wat ik kan verzinnen is...hang ze zo hoog mogelijk op, zodat ze er niet bovenop kunnen zitten, ik bedoel...laat er geen tak of ander object nog daarboven hangen.
Mijn drinkensbak hangt zo hoog, dat ze er niet op kunnen.
dus alleen maar drinken en verder niks.
Hoop dat je hier wat mee kunt.

Succes,
   Trudie

yentl

??? bedankt voor de reacties maar het zijn bakjes waarop ze wel moeten gaan zitten om te kunnen drinken en ze hangen niet onder stokken...

groetjes Yent'l

Sanna

Tja, misschien kun je ze vervangen door drinkbakjes met een dakje? Ik had die voor mijn grasparkiet vroeger, ik neem aan dat die ook wel in grotere uitvoeringen te krijgen zijn. Meestal kun je die gewoon aan de binnenkant van de kooi ophangen.

Groetjes, Sanna

daan

hoi ik heb het zelfde probleem maar ik weet hoe het komt bij mij. De waterbak staat naast de voerbak en dan gaan ze op het randje van de voerbak zitten, en dan hangt hun poeperd dus boven de waterbak. hhihihiii.
Ik ga deze week hier iets anders op verzinnen. Ik heb nu een soort standaard aan de wand hangen. maar ik moet dus nu iets anders zien te vinden. Ach crea bea verzint dat wel ffies hahhahahahahaha

Groetjes Daan

mastolk

Bij mij gaat Sien ook op de bak zitten. Lijkt heel grappig. Maakt niet uit waar de bak hangt dan hoor!
Wel grappig op zich, maar als ik zie dat er een poepje in ligt verschoon ik gewoon het water! Geen probleem, ik ben toch altijd thuis!

Groetjes Margrietha

Nes

Hoi allemaal,

ik heb altijd een badje op de bodem van de kooi staan en dit staat ook niet onder een stok of voer of drinkbakken of wat dan ook. Ze gooien zelf vanalles in het water, ik heb het zelf gezien. Poepjes, houtsnippers en zelfs het kattenballetje wat ik voor ze gekocht heb ligt er af en toe in  ;D.
Waarom ze dat doen? Ik snap er niks van! Verschoon ik idd ook maar het badje wat vaker.

Groetjes Nes.

luukluuk

hallo allemaal
hier ook al dit probleempje hoor
ik heb een valkje dat de hele nacht op het waterbakje zit hij slaapt er op  :D
dus elke ochtens maar ff schoon water er in doen
gr Margot