16 april 2024, 08:09:15

Mannetje of vrouwtje?? (FOTO'S!!)

Gestart door Lentemorgen, 23 september 2007, 18:40:47

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Ik neem Saffier vanavond mee naar de dierenarts om een paar veertjes uit te laten trekken voor geslachtsbepaling. Voel me nu al schuldig  :'( Ik kan het ook niet zelf doen hoor!

Ik ben wel bang voor de stress, maar volgens de dierenarts legt een gezonde vogel niet gelijk het loodje gelukkig.
Weet iemand hoelang het duurt voordat Gendika het resultaat weet?

margreet

hallo,

De veertjes eruit trekken is echt niet erg hoor, met een pincet een paar korte trekjes en het is gebeurd, houden ze niets aan over ;D ;D
Bij mij was de uitslag binnen 3 dagen binnen. Maar dat kan natuurlijk verschillen.
Ik gok ook op een mannetje.

Groetjes Margreet

Lentemorgen

Ik ben toch even naar de dierenarts geweest omdat de nageltjes ook een beetje lang waren, en ik wou even zeker weten of die geknipt moesten worden. Ook wou ik niet degene zijn die veertjes uittrekt, dus dat kwam mooi uit  ;D

Het viel me echt alles mee! Saffier heeft geen kik gegeven toen de veertjes eruit gingen. Binnen een seconde was het klaar. Ik had het zelf niet eens door.
Nageltjes knippen vond ie wat minder op zijn rug, maar het was wel even nodig. Hij blies wel even naar de dierenarts  ;D

En nu is het afwachten..  ::)

Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ruud

mannetje....

tis net pino...die zag ook zo uit..deze is zelfs geler als pino

Lentemorgen

Nou, ik werd eergister dus gebelt door de DA. Spannend!
Maar Gendika was er zelf ook nog niet helemaal achter  ::) Ze durfden het nog niet 100% te zeggen, en wilden graag nog een paar extra veertjes hebben. (Er waren er zeker 6 opgestuurd)

Dus gisteren nog een keer terug naar de DA en weer een veer uitgetrokken. Hopelijk zijn ze er nu snel achter.

Ik krijg nu ook steeds meer het gevoel dat het een mannetje is, maar dat paargedrag blijf ik vreemd vinden  ;D Ik hoop het volgende week te weten!

@Ruud, ik ben benieuwd! Heb je misschien een foto van Pino?

Atwa(falco)

Kan je het niet ook aan de bekken voelen? Ik weet niet hoe hoor. Mijn valkje vind ik ook moeilijk. Lutino, gele stippen onder de vleugels :P fluit weinig maar spreid wel de vleugels, waardoor die was gevallen :P
dankje

jose

Moeilijk hoor,ik heb ook een valkje dat volgens de dierenwinkel een mannetje zou zijn.
Maar ik heb een manvalkje,en die twee zijn zo verschillend in gedrag dat ik toch denk dat het een vrouwtje is.

Anke

Hoi,
Jeetje zelfs Gendika weet het niet :o :o :o
Heel bijzonder dit ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

lynette

hoi hoi

ik denk ook dat het een mannetje is. en dast het paargedrag indd het rijden is zo zit er hier ook een man tegen de tralies aan te duwen.

Ik vind het een heel byzonder valkje :D

Succes

Groetjes Lynette



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

♥Debby♥

En?? wat is het geworden?? mannetje of pop??

wat geweldig dat saffier zo lekker kletst.. heb je toevallig filmpjes??  superleuk om te zien vind ik dat altijd..



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.