5 mei 2025, 17:13:13

Eenling

Gestart door jose, 21 oktober 2007, 08:13:24

« vorige - volgende »

jose

Ik heb nu drie valkjes,sja je kan er maar aan verslaafd raken.
Nu heb ik Snoopy de oudste van het stel,die vind er dus helemaal niks aan dat er nog twee bijgekomen zijn.

Hij pikt steeds naar de anderen twee,en wil echt niet samen met hun in een kooi.
`Savonds als het gaat schemeren dan gaan Tommy en kismo netjes op hun stok,Snoopy gaat boven op de kooi zitten op een druivenrank en nestelt zich daar helemaal voor de nacht.

Maar dat kan natuurlijk niet,dus zet ik hem op een gegeven moment in zijn kooi.
Als ik `smorgens wakker wordt en een lamp aan doet wil hij er meteen uit,en gaat verder slapen buiten de kooi.

Ik vind het toch wel een tegenstrijdig gedrag omdat het van nature gezelschaps beesten zijn.
Kismo hebben we nu 4 weken en Tommy een week die zit dus nog in de wenningsfase.

Misschien is er iemand die weet of dat ooit nog goed komt.

Anke

Hoi,
Heb je je valkjes eerst aan elkaar laten wennen voordat ze samen in een kooi gingen?
Vaak is het handig om ze eerst een paar weken apart van elkaar in een kooi te houden en tijdens het losvliegen aan elkaar te laten wennen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sanna

Hallo Jose,

Is Snoopy soms lange tijd alleen geweest voordat de andere twee erbij kwamen? Want dan is hij natuurlijk helemaal geen vogels gewend. En dat is het logisch dat hij niet helemaal natuurlijk gedrag vertoont, omdat hij ook niet helemaal natuurlijk opgegroeid is (in een grote groep). Ik denk dat je het even een beetje de tijd moet geven. Eén van mijn valkparkieten heeft een beetje datzelfde probleem. Ze is 2,5 jaar alleen geweest, bij mensen. Ze is ontzettend lief en tam, maar volledig gericht op mensen. Vogels vindt ze eigenlijk maar niks. Maar ze heeft nu al een tijdje twee maatjes erbij (waarvan 1 ook een opvang vogeltje is) en langzamerhand begin ik te merken dat het haar af en toe toch wel wat kan schelen. Ze moet er gewoon heel erg aan wennen. En ik denk dat Snoopy ook gewoon tijd nodig heeft om aan de nieuwe situatie te wennen. Na verloop van tijd zal hij best wel gaan ontdekken dat andere vogeltjes ook gezellig zijn.

Groetjes, Sanna

jose

Hay Sanne
We hebben Snoopy pas sinds feb.dit jaar.
Kismo sinds 5 weken,dus ja Snoopy heeft wel een paar maanden alleen gezeten,maar niet echt jaren zeg maar.

Ze zitten inderdaad al vanaf het begin bij elkaar,we hebben een binnenfoiere dus ruimte zat om ergens te zitten waar ze elkaar niet tot last zijn.Aan de anderen kant is onze kamer niet zo groot dat ik er nog een kooi bij kan zetten.

Wel is Snoopy wat rustiger geworden sinds de komst van Kismo hij valt mijn man niet meer aan,en dat was eigelijk het doel.Dus we wachten geduldig af tot Snoopy er achter is dat anderen valkjes ook gezellig zijn.