14 mei 2025, 07:20:56

Wildkleur met witte vlekjes in de nek

Gestart door Sharon, 8 september 2007, 13:25:45

« vorige - volgende »

Sharon

Hallo allemaal,
ik heb een valkje genaamd Levi die ongeveer 3 à 4 maandjes oud is. Levi is een wildkleur, maar ik weet nog niet of het een jongen of een meisje is.
Nu heb ik ontdekt dat Levi 2 witte vlekjes in de nek heeft. Kan dit misschien betekenen dat Levi een split heeft? Of is Levi misschien een witmasker? Levi heeft geel aan de voorkant van zijn/ haar koppie. Maar dit geel is best wazig.
Ik zal foto's van Levi toevoegen.

Alvast bedankt!

Groetjes
Sharon

Je kunt het witte vlekje zien.
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Anja

Hoi Sharon,

Het zou kunnen betekenen dat Levi ergens split voor is meen ik. Je moet dan wel de mutaties en eventueel splitten van de ouders weten.
Ik weet het niet zeker maar er zal vast wel iemand reageren die het wel zeker weet.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Sharon,
Enige tijd geleden heb ik hier op het forum precies zo'n vraag gesteld. ik dacht zelfs even dat het mijn eigen topic was :)
Klik hier om de antwoorden te lezen :)

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Sharon,

Omdat mijn (overleden) valkje Mikki ook witte vlekjes in de nek had, en zijn gele masker best wel bleek was, heb ik deze vraag ook gesteld op enkele fora.
De beste kans was dat Mikki wildkleur split witmasker of split witmasker bont was. Misschien is jouw Levi dit dus ook.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Bert_85

Hoi,

Bij enkele van mijn jongen van vorig jaar zie ik ook zulke vlekjes. Deze jongen zijn split voor bont.
Ook splits van andere mutaties hebben soms vlekjes, zoals witmasker, lutino, ...

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be