Bamboeplanten sokken met blaadjes op !!!

Gestart door Dierenfreackske, 16 september 2007, 10:34:05

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hey....ik heb bamboestokken met blaadjes gekregen maar weet
niet goed of de valkparkieten die mogen hebben !! Is er iemand die raad weet ? Grtjs Ann ,Suske en Wiske



Sanna

Hoi,

Bamboe is een grassoort en niet giftig. Ik denk alleen wel dat je valkjes er gehakt van maken, dus voor de sier is het dan niet meer geschikt :P...

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Sanna

Dus die zou je eventueel ook in een voliere mogen plaatsen?  ;D

Mara

Sanna

Ja, volgens mij kan dat geen kwaad. Bijkomend voordeel, bamboe groeit als een tierelier, dus dat herstelt zich dan zelf wel weer.

Groetjes, Sanna

Dierenfreackske

Ja ....ik heb het nogal vreemd uitgedruk  ....bamboeplanten zal beter zijn denk ik !  !!!!  Mijn overbuur heeft het in haar tuin staan ...heel veel dus mag altijd langs gaan om  ze maar het ruikt wel erg hoor ! Is dat normaal dat het een geur afgeeft , niet dat het stinkt hoor maar gewoon een bloemengeur zo... kan dat ook geen kwaad voor ze ? Heb het wel voorlopig in de hall geplaatst want 't is wel mooi hoor om naar te kijken ....zo nogal tropisch maar met die geur erbij ben ik een beetje bang dat het niet zo goed is ....ik wil trouwens niet weer Wiske of Suske doen lijden door een domme zet van me he ! Ik moet het echt wel zeker weten dat het mag hoor !!Ik geef ze ook soms melkdistels...vogelmuur en treurwilg en krulwilg om dat ze zo graag de klein blaadjes afpikken en de takjes in stukjes knagen maar ook voor de dikkere takken ! Daar zitten ze heel graag op !! Ik moet wel natuurlijk veel blaadjes opruimen want rond die takken en hun kooi ligt het allemaal op de grond maar dat vind ik bijlange niet erg want ze zijn zo gelukkig ermee en als zij gelukkig zijn ben ik dat ook ! Grtjs



Wilma1

Wel wat late reaktie, maar ik lees dat jij je valkjes treurwilg geeft  :o dierenfreackske ...... wat een enórme naam   ::) :P ;D....

Treurwilg mogen ze NIET, dat is giftig voor de dieren, gewone wilgentakjes mogen wel!!!! Het is idd erg leuk ze vrolijk te zien knabbelen aan de takken  ;)

Bamboe dat weet ik niet, mijn tuin staat er vol mee  :-\ komt overal vandaan, van buren die het HADDEN, het is niet weg te krijgen  >:( en komt zelfs in schuurtkjes omhoog  :o jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, je mag de tuin léégspitten hoor  ;D ;)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Dierenfreackske

Ok ....'t is dus niet giftig zo te horen he !!! Grtjs Ann