29 maart 2024, 12:33:19

Rico is volwassen!

Gestart door Kaatje, 20 september 2007, 17:11:59

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Lin,

Jij ook bedankt voor de tip ! Wickie zijn krop was om 14:30 eigenlijk al helemaal leeg en woog ze weer net 80 gr. Ik heb Wickie om 15:00 dus toch maar 5 ml gegeven omdat de krop echt helemaal leeg was ...

Ik wil de middag voeding toch langzaam af gaan bouwen in de hoop dat hij  dan zelf meer gaat eten ... Ik heb hem wel zaadjes zien eten maar die laat hij heel grappig weer uit zijn snavel vallen na wat gerold te hebben met het zaadje  ::)

Ik heb dit advies over eventueel toch nog wat geven als de krop helemaal leeg was ook gekregen dus ook opgevolgd  :D

Groetjes Karin


Anja

Hoi Karin,

Mss heb je het al ergens geschreven maar heb je grasparkieten zaadjes staan. Die zijn makkelijker te pellen voor Vick.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als hij nog 2 voedingen krijgt.
Veel succes en het gaat zeker lukken hoor.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Karin

Ik ben het met Anja eens, de grasparkietenzaadjes zijn wat zachter en die kan Wickie dan ook beter pellen. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met twee voedingen.

mara

Kaatje

Hoi Anja,

Ja ik heb gelijk een kilo (in dichte verpakking) parkietenzaad gekocht ... Maar Wickie is zo eigenwijs als dat ie klein is ! Ik heb een hele grote dikke snoepstaaf met allerlei grote zaden er aan voor Paco aan het speeltouw hangen en daar zit Wickie dus wel aan te happen  :-\

En het pluimgierst vind hij heerlijk, maar dat heb ik nu maar even uit de speelplek gehaald  ;) Er ligt ook trosgierst genoeg en gepelde zonnenpitten met parkietenzaad ...

Nou ja, als ik straks minder ga geven dan zal hij best wel eieren voor zijn geld kiezen en ook gaan scharrelen, ... hij moet toch een keer een grote jongen worden  :D

Groetjes Karin

Mara

Hoi Karin

Als Wickie aan die snoepstaaf zit van Paco, koop dan de snoepstaven voor grasparkieten. Ook die zijn wat zachter.

mara

Anja

Hoi Karin,

Nou nou die kleine Wickie wordt verwent.
Sorry maar ik kan het niet laten.



Zoals Mara al zegt zou je ook de snoepstaven voor grasparkietjes kunnen geven of die van kanariepietjes, die zijn nog makkelijker voor hem.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Dat van de kanariepietjes snoepstokken is ook een goede. Haha, ik moest ook meteen aan Wickie de Viking denken.  ;D

Mara

Kaatje

Citaat van: Anja op 28 september 2007, 20:42:44
Hoi Karin,

Nou nou die kleine Wickie wordt verwent.
Sorry maar ik kan het niet laten.



Groetjes Anja


Hehehe hij is schitterend Anja ... enuhh snoepstaven voor gewone parkieten heb ik ook, zelfs eistaven ::) En ja ze worden erg verwend hier  8)

Groetjes Karin

Anja


Nou dan komt het dik in orde hoor.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi hoi allemaal.

Vicky, Wickie en nu toch maar Rico is geen baby meer maar een volwassen valk aan het worden !

Rico heeft de hele week geen ochtendpap meer nodig gehad en hij woog vanmorgen zelfs 86 gram  :o :o

Hij krijgt nog één keer per dag pap .. gisteren was dat 23:00 maar er gaat dan nog net 3 a 4 ml in ... Daarna vliegt hij weg  ;D

Het gaat dus heel erg er vlot met het niet meer willen van de pap en ik denk zelf dat het nu ook niet meer lang duurt dat hij van de avondpap af zal zien !

Het topic mag wat mij betreft gesloten worden en ik wil iedereen bedanken voor de hulp die ik heb gekregen  ;D

Groetjes van Paco, Rico en Karin