28 maart 2024, 16:24:18

Rico is volwassen!

Gestart door Kaatje, 20 september 2007, 17:11:59

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Karin,

Jullie gaan het samen helemmaal redden hoor.
Als ze 79 gram weegt mag je gerust 8ml pap geven. 10% van haar gewicht.

Groetjes Anja

Kaatje


Anke

Hoi Karin,
Het klinkt allemaal goed!!
Jij en Vicky gaan dit helemaal redden ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Karin

Toppie meid, ga zo door!!!  ;D Het komt wel goed hoor, zoals Anja al zegt. Jullie gaan het samen redden.

mara

Anja


Kaatje

Hoi hoi Allemaal,

Even een update van Vicky ... Het gaat goed met de kleine  ;D Vanmorgen woog Vicky toch weer 78 gr ... Gisteravond woog het kleintje 89 gram en is toch 11 gram afgevallen.

Haar kropje was ook echt helemaal leeg vanmorgen terwijl ze gisteravond om 23:30 nog gegeten had ! Nu heeft ze vanmorgen om 8:00 gegeten en toen ik net voelde was haar kropje weer zo goed als helemaal leeg en ze woog net 80 gram  !( er zat hooguit nog 10% in )  Dus Vicky heeft haar 2de voeding al gehad vandaag !

Nu wacht ik tot een uur of 18:00 en kijk dan weer even ... Vicky doet het gelukkig lekker volgens het "schema" en ik kan alleen maar zeggen dat ik hier heel blij om ben  ;D

Ze heeft ook al wat gesnoept en wat zie ik nu tot mijn grote vreugde ... Ze eet eivoer JIPPIE !!!

Ik heb vanmorgen nog wat foto's genomen en daar zat ze lekker aan het trosgierst en aan het vlasgierst ... Wat ben ik toch enorm trots, en bovenal heel erg blij  ;D ;D

Hmmm Lekker pluimgierst


Snoepen van wat trosgierst


Nog meer snoepen


Groetjes Karin

Rianne

Hoi Karin,

wat fijn om te lezen dat het goed gaat met Vicky! Dat moet een hele geruststelling voor je zijn :)

Kaatje

Hallo Rianne,

Ja dat is het zeker, dank je wel voor je berichtje  :D Ik heb overigens net op jullie valkensite gekeken en heb uiteraard het gastenboek getekend ... Mijn complimenten voor de prachtige site en prachtige koppels ...

Mijn hart sprong echt een paar keer over, heerlijk om naar te kijken zeg !

Vicky zie je echt veranderen van een hele kleine baby in een ondernemend valkje ... wat is dat toch heerlijk om te zien ! En uiteraard ook nog bedankt voor de geschatte leeftijd, ik weet nu in ieder geval hoe oud Vicky ong. is en wat ze nodig heeft  :D

Groetjes Karin

Rianne

Ditmaal wil ik jou bedanken voor je berichtje! :D

Gerda

Hoi Karin,

Wat erg he, hoe sommige kwekers met hun valkjes om gaan.
Op het moment dat je Vicky haalde zal za echt niet meer dan 4 weken zijn geweest gezien de lengte van haar staart.



Maar het is wel een erg mooi valkje en ik kan me voorstellen dat je al helemaal verknocht aan haar bent.

Mooi dat ze zelf al wat eivoer eet. Misschien kun je een klein beetje sepia of kalksteen door het eivoer raspen. Want bij zo'n kweker weet je ook niet hoe haar start is geweest.

Als Vicky 'leeg' rond de 80 gram blijft wegen is het erg mooi.

Groetjes, Gerda


Kaatje

Hoi Gerda,

Ja het is werkelijk schandalig hoe sommige kwekers met hun valkjes omgaan  :( Ze of hij ( ik weet het niet hihi ) is zeker erg mooi omdat ik ook helemaal verliefd ben op het karakter van dit valkje, zo ontzettend lief en aanhankelijk  :D

Bedankt voor de tip want ik weet inderdaad niet wat dit voor kweker is, ... hij had liever dat ik Vick(y) terug kwam brengen omdat ik in zijn ogen zeurde, .... misschien was dit valkje dan wel geen 8 a 9 weken maar zeker al zelfstandig genoeg en echt geen handopfokvalkje hoor  >:( ( ik geloof ze daar dus niet meer )

Aan mijn nooit niet ... Vicky blijft maar lekker hier en ik zie haar gewoon genieten en opknappen, als ze Vicky aan een ander verkocht hadden dan had ze het misschien niet eens gered, daar moet je toch niet aan denken !?

Ze weegt leeg inderdaad rond de 78/79 soms 80 en daar ben ik uiteraard al heel blij mee ... Ik heb dus hele goede hoop dat het helemaal goed komt ... Toch blijft er altijd een hele kleine angst dat het misschien toch nog mis zal gaan ... Maar gelukkig is ze vanaf een woensdag al bij ons en zal ik blij zijn als het een woensdag is .... dan zijn we 1 week verder, de hoop groeit met de dag en de angst neemt met de dag af ;)

Bedankt voor je berichtje  :D

Groetjes Karin

Kaatje

Citaat van: Rianne op 24 september 2007, 14:55:00
Ditmaal wil ik jou bedanken voor je berichtje! :D


Heel graag gedaan Rianne  :D

Franny

Hoi

ik heb net even alles zitten lezen sommige mensen mogen zich geen kweker noemen vind ik walgelijk dat ze zo een jong valkje verkopen. Gelukkig is ze bij jou in goede handen, vaak genoeg gaat het fout bij mensen die niks van valkjes af weten. Hoe gaat het nu met de kleine ik duim voor je.

groetjes Franny

Kaatje

Hoi Franny en alle anderen.

Met Vicky gaat het nog steeds goed gelukkig en ze blijft 's morgens mooi op gewicht, ze schommelt tussen de 78-80 gram en ik denk dat ze nu ong 5 en een halve week is !?

Eerlijk gezegd heb ik geen enkel idee hoe oud ze is maar ik hou het zelf maar op tussen de 5 en 6 ... maar dan eerder naar de 5 weken toe ...

Ze kan een heel klein stukje vliegen, sinds zondag vliegt ze af en toe van de bar op het aanrecht en soms weer terug, ik zie haar nu ook snoepen of eerder nog wat spelen met zaadjes maar ik heb haar hapjes zien nemen van het trosgierst, het pluimgierst en het eivoer en de zaadjes.

Ik zit dan vol spanning te kijken en zie dat ze met het zaadje en haar tongetje rolt en probeert te pellen, soms valt het zaadje dan uit haar bekje en denk ik tuttebol ... Met beukensnippers gaat het goed, die draait ze rond in haar snavel maar ja dat is natuurlijk geen voedsel, hopelijk oefent ze daarmee ...

Vandaag is ze precies een week bij ons, en ik ben nog steeds trots !

Misschien dat iemand dit weet !? Vicky heeft sinds gisteren wat bruinige poep met wit erin, ... ik geef haar wat vitamine druppels door haar pap ( 1 druppeltje, gisteren per ongeluk 2 ) en dat drankje is dus bruin ... zou dat daar van kunnen komen !?

Ik heb inmiddels wat van het mineralen steentje geraspt en door het eivoer gemixt ....

Dit was het weer even, bedankt voor de interesse  :D

Groetjes Karin

Kaatje

Hoi hoi ....

wat schetst net mijn verbazing !? Vicky is van de vensterbank in de kamer naar de vensterbank in de keuken gevlogen en dat is zeker wel een meter of 10  ;D ;D

Wat ontzettend knap zeg ... daarna heb ik haar op mijn vinger laten stappen en halverwege de keuken vloog Vicky weer naar de vensterbank in de kamer en ook kan ze heel netjes landen  :D :D

Hoe oud zijn valkjes als ze deze afstand kunnen vliegen !? Oja ... ik heb zo'n krultouw en Paco zit altijd helemaal bovenin. Nu was Vicky daar gaan zitten maar dat accepteerde Paco dus helemaal niet en pikte Vicky  :(

Is dit normaal in rang ofzo !?

Hier nog even een paar foto's

Op het touw  :D


Ik zit hoog en jij zit laag  ::)


Laten zien wie de baas is !?


Groetjes Karin