24 april 2024, 20:35:33

Rico is volwassen!

Gestart door Kaatje, 20 september 2007, 17:11:59

« vorige - volgende »

Kaatje

20 september 2007, 17:11:59 Last Edit: 14 oktober 2007, 10:15:00 by kaatje98
Hallo allemaal,

Mijn eerste valkje Paco was een echt handopfokvalkje. Ik kwam bij een kweker en die deden net alsof dit de normaalste zaak van de wereld was en ik dat met gemak kon !

Toen ik Paco aangeschaft had ben ik hier op het forum terecht gekomen en las ik pas de "nadelen" en risico's van handopfok  :(

Paco is inmiddels een heel sterk en supertam valkje, ik denk dat ze van half juni is en ik heb haar vanaf 24 juli. Nu wilde ik heelgraag een 2de valkje ... een valkje van een week of 8 a 9 ... zelfstandig in ieder geval.

Dinsdag ben ik gaan kijken bij een andere kweker en uitgelegd dat ik een jong valkje wilde hebben, geheel zelfstandig en van ongeveer max 10 weken.

Ze lieten me Vicky zien, 8 a 9 weekjes oud, zelfstandig genoeg volgens hun ... Ik zag haar daar ook wel een beetje scharrelen met eten ... Ik heb haar appart laten zetten en haar gereserveerd, hun zouden kijken of ze inderdaad goed zelfstandig at en mee kon.

De volgende dag ben ik gebeld met de mededeling dat Vicky opgehaald kon worden, ik heel blij natuurlijk en ben uiteraard ook gegaan ... Ik kon mijn geluk niet op !!

En nu !? Nu is ze afgevallen vanmorgen, gisteren woog ze 85 gram en vanmorgen nog maar 79, Anke vroeg aan mij hoe oud ze was, de kweker had gezegd 8 a 9 weken ... Toen ben ik gaan bellen omdat ze nog niet gegeten had en afgevallen was en wat blijkt !?

Nu weten ze het ineens niet meer hoe oud ze was ... ze zat ook met meerdere in een bak ( soort visglas ) en daar zaten ze van 10 maar ook van 6 ...

Nou ik geloof helemaal niks meer nu, ...ikmoest maar gaan bijvoeren als ze niet at of pap kopen  :'(

Het is bijna een slechte B film maar goed nu zit ik met Vicky waar ik uiteraard nog steeds helemaal verliefd op ben die bijgevoerd moet gaan worden ... Ik heb de natribird laten omruilen voor de A21 ... Ik heb vanmiddag vroeg maar gelijk pap gekocht maar dank zij Mara wist ik dat ik de verkeerde had ...

Ik hoop dat ik Vicky met jullie hulp er doorheen kan trekken,... ik heb echt geen idee en zal een foto van haar plaatsen hier .. iemand enig idee hoe oud Vicky zou kunnen zijn !?

Met de kweker ben ik helemaal klaar en heb net ruzie aan de telefoon gehad omdat ze me kennelijk maar een zeur vinden maar ik vind het schandalig ....

Het enige voordeel van al dit verdrietige gebeuren is, is dat ik Paco met pap heb groot gebracht ... ik hoop werkelijk dat ze het gaat redden ... Ik ben zo bang geworden na het lezen de eerste keer met Paco over handopfok dat ik het echt even niet meer weet ...





Dit is Vicky, gisteren genomen na aankomst thuis  :-[

Ik ben iedereen dankbaar die tips heeft en ik wil Mara en Anke alvast heel erg bedanken voor hun steun ...

Liefs van Karin, Paco en Vicky

Anja

Hoi Karin,

Wat een k*t kweker.
Heb je nutribird in huis? Wat voor kleur is de ontlasting.
Als die zwart is dan wil het zeggen dat ze niet meer eet.
Gisteren is ze zeker in de avond gewogen en vanmorgen is ze gewogen met een lege krop. Dan heb je vaak een verschil.
Denk je wel dat ze eet of speelt ze alleen maar met de zaadjes?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Op mijn advies heeft Karin de Nutribird A19 omgeruild voor de A21. De poepjes van Vicki waren nog gewoon groen met wit en ze at een klein beetje van de trosgierst....Heb Karin vanmiddag aan de telefoon gehad, ze had even behoefte aan troost.

Mara

Anja


Dat kon ik dus niet weten.

Karin heb je al pap gegeven? Hoe gaat het nu?

Groetjes Anja

Coco en Chantal

Hoi karin.


hee meid je hebt het met Paco toch ook goed gedaan, dus nu moet het ook lukken. ;)

Hoe vaak geef je je valkje nu pap?
Ik zou zelf even 3 keer p.dag pap geven 10 % van haar gewicht, tot dat je ziet dat ze goed gaat eten en dan kan je altijd over gaan op 2 voedingen.

Nu niet de moed laten zakken, het komt best goed en je mag  mij altijd mailen of bellen,nr op de vragen via pmtje. ;)
Heb je er ook eivoer bijstaan?




Groetjes Chantal en de valkjes


Rianne

Volgens mij is deze net een week of 4. Schandalig zulke kwekers :(

Kaatje

Hoi Rianne,

Net 4 weken !? owhh wat erg, ik zelf had toch nog de hoop op toch wel 5 of 6 weken  :( Ik vind dit zo onzettend gemeen om zoiets te doen of iemand te laten denken een zelfstandig vogeltje te kopen  >:(

Hoi Anja,

Ja haar poepjes zien er gelukkig goed uit, ik heb gisteravond en vanmorgen gewogen en zag toen het verschil. Haar poepjes zijn gelukkig nog lichtgroen van kleur met een beetje wit erin, ik heb haar net  9 ml gegeven en nu is haar kropje lekker goed gevuld maar voelt niet te gespannen aan !

Ze weegt nu zo'n 83 gram, niet veel maar in ieder geval een begin en vanavond voor ik naar bed zal ik nog wat geven ( ze heeft nu half 7 gehad ) en wegen.

Vond het zo super, Mara stuurde echt precies op het moment dat ik dacht wat moet ik nu een IM en daarin heb ik haar gevraagd of ze me alsjeblieft kon bellen ... wat was ik blij dat de telefoon ging en we even hebben kunnen spreken  :D

Hoi Chantal,

Bedankt voor je lieve berichtje, ik hoop het van harte en ga er voor de volle 1000% voor, ik duim in ieder geval met vingers en tenen op het moment geloof ik ! Jemig, zo ben je helemaal in de wolken en zo lijkt het wel alsof je een klap in je gezicht krijgt ... echt nooit maar ook nooit meer dit, dan rijd mijn man met mij maar naar Groningen of Friesland, ... maar dit echt nooit meer !!!

Bedankt voor je hulp en ik zal er zeker gebruik van maken indien nodig ... Ik denk dat ik inderdaad maar 3x per dag ga bijvoeren ... Oja, eivoer en parkietenzaad, trosgierst en water staan allemaal in de buurt van Vicky zodat ze er heel makkelijk bij kan.

Bedankt allemaal,

Liefs Karin




carco

Ik zie dat je in de randstad woont?
Waar precies? Ik denk dat er in jouw buurt zat mensen zijn die je evt. kunnen helpen.
Maar als je al eerder handopfok gegeven hebt kan dit geen enkel probleem zijn voor je hoor ;)
Vliegt je valkje al wel? Als ik hem/haar zo zie zitten ben ik het met Rianne eens dat deze niet ouder zal zijn dan 4 weken. Ik heb jonge valkjes zitten op het moment en die zijn nu 5 weken, maar je ziet toch wel verschil vooral de staart is langer.

Succes: maar het lukt je best .

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kaatje

Hoi Carco,

Ja ik woon in de randstad, aan de rand van Rotterdam. En nee, Vicky kan nog niet vliegen, alleen wat fladderen. Heb jij toevallig een foto van een valkje van 5 weken !? Ik heb Vicky net haar laatste bijvoeding gegeven ...

De eerste keer om half 7 moest ik echt dwingen, nu ging het een stukje makkelijker en soepeler gelukkig  :D

Hoi hoi,

Ik heb Vicky voor ze terug ging in de kooi gewogen en ze is gelukkig weer een beetje op gewicht 87/88 gr ... Ik hoop dat ze morgenochtend toch wel minstens 80 gram weegt, dat zou een hele opluchting zijn zeg  ;)

Eens kijken hoe ons meiske de nacht doorkomt en eens kijken of ik vanacht niet al te lang blijf malen ... Gelukkig weet ik nu wat er aan de hand is en ik pap bij de hand heb ... dat is toch wel een stuk rustiger slapen denk ik  ;)

Groetjes Karin

carco

Als je naar mijn dagboek gaat zie je de foto's vanzelf staan op de laatste pagina's.Je kan onder mijn handtekening klikken op de link.
Ik woon in Dordrecht dus vlak in de buurt en hier wonen er nog een aantal met ervaring, dus als het nodig is trek je maar aan de bel.
Welterusten alvast.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kaatje

Hoi Caroline,

Wat zien jouw valkjes er mooi uit ! En wat lijken ze al ontzettend groot ! Je ziet zeker verschil zeg .... Onvoorstelbaar dit, ... ik wil Vicky echt nooit meer kwijt, het is mijn hartje en allesie samen met Paco, maar als ik alles van te voren geweten had dan had ik beter bij jou een valkje kunnen reserveren als ze uiteraard weg zouden gaan  ::)

Bedankt voor de foto's !

Jij ook welterusten ...

Groetjes Karin

Anja

Hoi Karin,

En? Hoeveel weegt de kleine meid? Heb je een beetje geslapen?
Geef haar maar een dikke knuffel.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anja,

Ik heb redelijk goed geslapen maar Vicky woog vanmorgen toch weer 78 gr  :( Ik heb haar rond half 10 bijgevoerd en nu weegt ze weer 84 gr  ::) Ik ga haar rond half 2 weer wegen en als ze dan weer onder de 80 gr zit gelijk maar weer bijvoeren ...

Maar goed ik hoop dat ze zo meteen zelf wat gaat snoepen van de zaadjes ... dat zou wel helemaal super zijn  :D

Ik heb Vicky een dikke knuffel gegeven, haar snuitje zit helemaal onder de pap want gisteren liet ze veel pap uit haar mondje lopen in het begin, zo gelijk even nieuwe billendoekjes halen.

Weet iemand hoeveel een valkje van 5 weken ongeveer moet wegen !?

Thanks, Groetjes Karin  :-*

Mara

Citaat van: Anja op 20 september 2007, 18:45:10

Dat kon ik dus niet weten.

Karin heb je al pap gegeven? Hoe gaat het nu?

Groetjes Anja


Hoi Anja

DAt kon je ook niet weten, maar ik kwam toevallig hier nog even langs voordat ik off ging, dus dacht, vermeld het vast voor het geval dat Karin pas later online zou komen of zo.

Mara

Kaatje

Hoi hoi allemaal,

Het gaat goed met Vicky ... Ze poetst, eet netjes ( niet qua morsen ) haar papje en ze zit graag bij Paco in de speeltuin  ;D

Ze rekt en strekt en vanmorgen was ze zo met haar vleugels aan het fladderen dat ik zachtjes met mijn hand omhoog ging,... volgens mij vond ze dat leuk want ze leek zelf iets te vliegen maar dan op mijn vinger  ;)

Daarna stopte ik en begon ze weer te fladderen, ze had in ieder geval genoeg energie over, zo leek het ! Ook probeert ze met haar pootje vanachter haar vleugeltje te willen krabben, dit lukt af en toe en ook probeert ze al op 1 pootje te gaan zitten  ;D

Kortom, als ze een beetje minder papresten heeft dan zou het helemaal geweldig zijn ... Ik heb rond 13:15 gewogen en ze was weer 79 gram ... Ik heb haar wat voeding gegeven en nu weegt ze weer 85 gram ... Ik heb hier naar pets world gebeld en die hebben gezegd dat ik om de 3 en een half uur het beste kan gaan wegen ... zit ze onder de 80 gram ... weer een paar ml geven en dat ging goed ...

Uiteraard let ik heel goed op haar kropje en geef absoluut geen pap als haar kropje nog vol is ... ook voel ik tijdens het voeren regelmatig aan haar kropje zodat er geen spanning op komt te staan maar gewoon lekker gevuld aanvoelt maar nog wel "zacht" is  ;D

Zo heb ik het ook met Paco gedaan, alleen hoefde Paco nog maar 2x per dag pap en dit is veel intensiever want ze heeft er nu al 2 gehad en pets world zei dat dit best wel eens kon oplopen naar 5x per dag deze week nog ...

Het wegen is gewoon super belangrijk zeiden ze nog en wat ben ik blij dat we een keuken weegschaal hebben !

Het voelt gelukkig erg goed en ben nu niet meer zo ongerust, ik heb zelfs een neusdopje kunnen ontdoen van de pap waar ik echt heel bang voor was ... deze zat helemaal dicht, dat vond ik zo zielig want ze moest ook heel de tijd niesen ...

Dankzij jullie kanjers en behoorlijk wat liefde en verzorging komt Vicky er vast wel  :D ( hoop ik uiteraard )

Ik dacht even een update  ;)

Groetjes Karin