6 mei 2025, 05:24:25

Ons toekomstige hondje

Gestart door Romy, 16 december 2008, 09:10:57

« vorige - volgende »

Jacqueline

Hoi Romy,

Wat denk je van een shelty of nog leuker een Shih Tzu.

Romy

Hoi Jacqueline

Een Shelty heeft zo'n lange vacht en dan ben ik bang dat hij overal haren achterlaat... Maar ik vind ze wel heel mooi! Misschien wel een beetje te groot ook...
Een Shih Tzu vind ik wel mooi  :D Maar verliezen die ook geen haren?

Dankjewel voor het meedenken!

Groetjes
Romy

hilde

hey romy
en een boomertje dat zijn kruisingkjes van shih tzsu en maltezer enzo.... de verharen niet wel op tijd naar de kapper gaan
btw shih tzsu verharen niet wel op tijd naar kapper gaan

groetjes

Romy

Hoi Kay

Dankjewel voor de info!
Ik vind het erg moeilijk kiezen. Als we er niet aan uit raken, stellen we onze beslissing nog een beetje uit. We willen dat ons gevoel 100% goed zit als er een puppy komt.

Hoi iedereen

We zijn onlangs naar een kweker geweest, waar ik eerst een goed gevoel bij had (via de website), maar toen we er langs gingen, ging het helemaal fout. Het was een echte broodfokker had ik de indruk. Die vrouw deed het echt voor het geld want ze had ongeloofelijk veel verschillende rassen. Alhoewel ik wel de indruk had dat ze heel goed voor de dieren zorgde. De hokken werden elke week zeer grondig proper gemaakt (dat kon je ook heel goed zien), en iedereen die in de schuren binnen ging, moest zijn voeten ontsmetten en z'n handen wassen met antibacteriële zeep. Je kon je hond er ook brengen als je op vakantie ging, en in de zomer kunnen ze allemaal buiten in een ren die verbonden is aan hun hok (nu niet omdat het te koud is). Ze werden ook gevolgd door een DA en kregen méér dan de wettelijke inspuitingen, werden geshipt en kregen een europees pasport.
De prijs viel ook goed mee.
Maar toch... Ik had er niet zo'n goed gevoel bij  :-\ We kijken wat verder uit en zien wel...

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Als je er geen goed gevoel bij hebt dan zou ik zeggen niet doen.
Het moet klikken en je gevoel moet goed zijn.

Zoals je zelf ook weet je koopt geen nieuwe schoenen die je na ee ndag kan gaan ruilen.

Dikke kus,

Anja

Romy

Hoi Anja

Zo denk ik er dus ook over. Fijn om te horen dat ik niet alleen ben!
Ik ben erg gevoelig en heb dit lang ontkend en weggestoken. De laatste jaren probeer ik er toch meer voeling mee te krijgen en rekening te houden met m'n gevoel. En dit heeft me al vaak geholpen.
Daarom dat ik ook nu zeker geen puppy wil kopen als m'n gevoel niet goed zit. Want ik zie een dier als een baby. Eens je die hebt, dan zorg je daarvoor.
Het kan altijd dat er onvoorziene omstandigheden zijn waar je écht niet kan aan doen. Maar mijn uitgangspunt is dat ik een dier neem voor het leven. En daarom ga ik er niet licht over.

Groetjes
Romy