18 april 2024, 15:30:39

Zwarte dikke slijmerige ontlasting

Gestart door Clauheid, 20 september 2007, 11:11:13

« vorige - volgende »

Mara

Hoi hoi

Heb je een digitale weegschaal? Dan kun jij je valkje wegen door er een kommetje met een keukenhanddoek op de weegschaal te plaatsen en daar je valkje in te zetten. Daarna het kommetje met de handdoek even apart wegen zodat je weet hoeveel dat weegt, en dan heb jij je gewicht van het valkje.

Mara

Sanna

Ik zou verhaal gaan halen bij die dierenzaak / kweker. Dit is niet goed. Als consument heb jij bijvoorbeeld het recht dat jou een gezond dier verkocht wordt. Dit houdt ook in een zelfstandig dier. Dit valkje, daar is vanalles mis mee. Die kweker kan hem beter nog even terugnemen en bijvoeren met pap totdat hij echt zelf goed eet en zijn ontlasting in orde is. Want ik denk niet dat hij het gaat redden zo. Het zou niet eerlijk zijn dat jij dan de dierenartskosten zou moeten betalen.

Groetjes, Sanna

Clauheid

heb fokker aan de telefoon gehad en
hij is nog erg jong inderdaad.
dus net uitgevlogen ja....

Dus word veel voer (vanalles) aanbieden en hem veel met de hand aanbieden zodat hij gaat eten e.d.
Uitzichzelf eet hij alleen nog maar trosgierst.

Dus denk dat ik er mee uit de voeten kan zo.....
Eens kijken hoe dat gaat.

Hier bedankt voor de reacties!! :)

Mara

Hoi hoi

Ik wil niet vervelend zijn, maar als je valkje geen zaadjes eet, dan eet hij die ook niet als jij ze elke keer met de hand gaat aanbieden. En wat is vanalles? Ik denk dat je valkje gewoon nog behoefte heeft aan pap in dit geval. Want jongen die zijn uitgevlogen worden evengoed nog door de ouder gevoerd.

Verder vind ik wel dat Sanna gelijk heeft...

mara

Clauheid

Hmmm....
Dus hij had nog 2 weken bij de ouders moeten blijven?

Fokker zei dat ik um gewoon nog met de hand bij moest voeren. Tot hij zelf gaat eten..

Hij pikt wel nu de kleinste zaadjes uit de compleetvoer enzo als ik dat aanbied..... En eivoer gaat ook redelijk.

Bij de ouders kreeg hij ook eivoer hoorde ik.

Nouja ik wacht ff af of het beter word...
Gisteren heeft hij echt een hele dag niets gehad denk ik...Dus dan is die ontlasting ook niet gek toch?

Coco en Chantal

Als morgen de ontlasting nog zwart is dan zou ik heel rap pap gaan halen, want anders zou het wel eens het einde van je valkje kunnen betekeken :-\

Ik weet niet waar je woon, anders wil ik het je wel voordoen.
Groetjes Chantal en de valkjes


Anja


Ik ben het met de andere eens. Een valkje wat net 1 dag is uitgevlogen is nog niet zelfstandig.
De kweker geeft aan dat je het valkje met de hand moet voeren. Dat wil volgens mij zeggen dat je haar pap met de hand moet gaan geven.
Heb je nu je valkje intussen gewogen?

Groetjes Anja

carco

Ik zou òf het valkje terugbrengen of je moet hem gaan bij pappen.
Dit valkje kan echt nog niet zelfstandig zijn en alleen zaadjes aanbieden heeft totaal geen nut omdat hij veel te weinig binnenkrijgt.
Ook is alleen trosgierst niet goed daar dit geen volledge voeding is maar snoep.
Het zou inderdaad even handig zijn misschien om te vertellen waar je woont zodat er mensen zijn die je kunnen helpen evt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




margreet

hallo,

Jammer dat ik het nu pas lees, maar mijn advies zou zijn gelijk terugbrengen naar de kweker.
Onverantwoord dat hij zo´n jong valkje zonder enige uitleg meegeeft aan iemand die er ook geen verstand van heeft.
Vind dit eigenlijk niet kunnen.

groetjes Margreet

Clauheid

Ik woon zelf in Dinxperlo...
Vlakbij Doetinchem Winterswijk enzo....

Coco en Chantal

ja ik woon zo'n dik uur van je vandaan, maar ik hoop dat er mensen zijn die je kunnen helpen die dichterbij wonen.
Ik zou zeker morgenvroeg pap(nutribirds 21) gaan halen, want je valkje stikt van de honger  :-\ .
Als je je valkje wilt behouden zal je zelf moeten gaan handvoeden.
Groetjes Chantal en de valkjes


Clauheid

waar kan ik dit kopen??
In een standaard dierenwinkel??
Gewoon voeren op een lepeltje of op mijn hand?
Want hij eet wel uit mijn hand enzo...

Coco en Chantal

je kunt dat bij de meeste dierenwinkels wel kopen.

Je kunt het op een lepeltje geven, maar ik vind een spuitje fijner, dus niet op je hand geven.

Wat heel belangrijk is om van te voren je valkje te wegen , dan te gaan voeren 10% van zijn gewicht en het na het voeren weer  te wegen.


Groetjes Chantal en de valkjes


Clauheid

Bedankt!
Nutribird 21 dus...
Spuitjes verkopen ze ook in de dierenwinkel erges??

Nou, nu gauw slapen, vroeg opstaan en morgen
gauw werk er van maken!!

Bedankt he!

carco

Spuitjes kan je bij de apotheek halen.
Ik denk dat een 5 ml. spuit het makkelijkste  is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!