2 mei 2025, 10:10:22

kooien...

Gestart door loverken01, 1 augustus 2007, 22:32:24

« vorige - volgende »

loverken01

kan iemand me alstublieft helpen!!!
ik sinds 3 dagen een valkparkiet maar ik weet niet in wat voor kooi ik hem het best zet en waar ik hem het best zet want soms is hij precies aan het bibberen...
wat moet ik doen?? wat voor kooi en waar... aub antwoord/help mij...
groetjes

Anja

Waar zit je valkje nu dan in? Hoe oud is je valkje?
Heb je geen kooi dan?

Groetjes Anja

Anja

loverken01

ik leen nu een kooi van mijn oom en de afmetingen zijn: lengte:31cm      breedte:20cm      hoogte:37cm
en ik vermoed dat dat niet genoeg is ???; hij kan er niet eens in rondvliegen...en binnen mag hij ook (nog?) niet rondvliegen. nu zit hij buiten in dat kooitje maar 's avonds halen we hem binnen. zijn leeftijd weet ik niet... ik vermoed dat ik beter een grotere kooi kan kopen of niet??
groetjes
xxx

Anja

Ik vind de kooi persoonlijk te klein voor je valkje. Ik denk dat het verstandig is om een nieuwe kooi te kopen. Je kunt op marktplaats kijken voor een goede 2dehandse kooi.

Groetjes Anja

Damien

Deze kooi lijkt mij veel te klein voor een valkje. Het is meer een soort transportkooi denk ik.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

loverken01

ik heb maar 1 valkje... zou hij dan kunnen sterven van verdriet omdat hij alleen zit of niet?? en hoe groot  moet een kooi minstens zijn voor een valkje alleen??
groetjes

Anja

Hoi hoi,

Dat staat in de link die ik voor je heb geplaatst. Kijk maar.

Grootte van de kooi
De kooi moet de ruimte bieden die nodig is om goed de vleugels te kunnen strekken. Het liefst natuurlijk een zo groot mogelijke kooi. Veel mensen kopen ook binnenvolieres. Een valkparkiet hoort elke dag enkele uurtjes te vliegen om zijn gezondheid optimaal te houden. Des te groter de kooi des te beter.

Hieronder een aantal richtlijnen voor het formaat van de kooi:

aantal valkparkieten-min. breedte x diepte x hoogte in cm

2: 60x60x100
3: 95x80x100
4: 100x 200x200

Ik zou dan gaan voor een kooi die dus 60x60x100 is gaan.

groetjes Anja

Ivy

Hoi.
Een valkje zal niet zo snel sterven omdat hij in zijn eentje zit, maar je riskeert dat hij ernstige gedragsproblemen ontwikkelt als je hem alleen houdt, zoals veren plukken en schreeuwen. Een valkje erbij is veel beter voor jouw valkje. Hoeft niet gelijk, eerst deze laten wennen, maar denk er zeker over na.
Goedkope kooien zijn ook op www.goedkoperkanniet.com te koop, de kooi die je nu hebt is veeeeeels te klein, daar zou ik geen eens een kanarie in houden.
Over je andere vraag kan je sticky topic in subforum Aanschaf lezen.
Succes!
Ivana
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Dierenfreackske

Ja hoor !  Een kooi moet zeker groter zijn ! Kijk...
ik denk ook dat het beter is voor zijn ontwikkeling dat
hij of zij niet alleen zit dus ik zou er zeker eentje bijkopen ! Ikzelf heb ook inneens een koppeltje gekocht !!En de kooi houden voor als je eens dringend naar DA moet of als transport he !! Grtjs .

Yvette

Het is zeker de moeite waard om daar te gaan kijken als je vlakbij Almere woont