11 mei 2025, 08:54:02

kuifje is dood

Gestart door tiny, 1 oktober 2003, 14:47:46

« vorige - volgende »

tiny

ik laat het nu pas weten maar vorige week vrijdag is kuifje plots gestorven.
Hij was donderdag nog los geweest en er was niets aan de hand.
Vrijdag was hij heel onrustig en s' avonds begon hij plots te piepen en hij zat met z'n hoofdje omhoog. We dachten aan longstuw en we begonnen de plaats waar de kooi stond te bevochtigen met stoom van een waterkoker,het hielp niet, we haalden hem uit z'n kooi en hij zocht echt de warmte op,hij kroop tegen het gezicht en hij ademde zeer zwaar.
s'morgens lag hij dood in de kooi.
Voor Frank was het erg en hij heeft de kooi buiten gezet en hij moet geen valk binnen nog hebben.
't was een eigenkweek en tuurke was van de zelfde nest en die lag een paar weken geleden 's morgens ook dood.
Wat kuifje gemankeerd heeft weet ik niet maar ik zag toch dat het te laat was om een dierenarts erbij te halen.
Je zal ons niet veel meer horen op de site,we hebben alleen nog wat koppels om te kweken en die zitten in de voliére.

Groetjes
Tiny  

Irene

:o Ach Tiny,
wat vreselijk voor jullie zeg!
Veel sterkte toegewenst met dit verlies.
Maar ondaks het verlies hopen we je nog wel af en toe te "zien" hier hoor!
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Speedy

Hoi Tiny,

Ik had het al gehoord van Linda, vreselijk meid, wat jullie nu weer meegemaakt hebben.
Het is zeker niet leuk om je lieveling zo te moeten verliezen.
Ik begrijp dat je het even niet meer ziet zitten om over valkjes te praten, maar misschien dat je over een poosje toch weer een lieverdje uit een eigen nestje binnen laat.
Weet je ook heel zeker, dat het geen plant geweest kan zijn, waar ze aan hebben geknaagd?

Heel veel sterkte met het verlies en misschien later nog eens tot ziens hier op het forum.

Groetjes,
    Trudie

Natanella

Hoi Tiny,
Wat afschuwelijk als je zo 2 vogels moet verliezen!
Heel veel sterkte en we hopen je toch af en toe nog 'te zien' op de site.

groetjes, anita

Marianne

Hoi Tiny,

Wat is dit toch weer vreselijk nieuws.
Heel veel sterkte met het verlies van je twee valkjes.
En je ben altijd welkom hier op de site want misschien vind je hier juist de troost die je nodig hebt om dit leed te verzachten.

Sterkte!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi Tini,

He bah, wat erg voor jullie zeg, maar als je maar weet, jullie konden er niks aan doen.
Ik begrijp best, dat je je er ergens een beetje voor schaamt, maar dat moet je echt niet doen.
Wij weten allemaal, dat je goed voor de dieren bent, en natuurlijk kunnen zulke dingen altijd een keer voorkomen.
Maar als je de moed maar niet opgeeft, en hier lekker blijft komen.

Sterkte he!

Groetjes Lique

Tara

Hoi Tiny,

wat een vervelend nieuws :(, heel erg, hopelijk gaat het al wat beter, want een verlies is altijd heel zwaar :(. Veel sterkte he ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

wat verschrikkelijk voor je dat kuifje zo plots gegaan is!
veel sterkte!

SDC:D

tiny

bedankt allemaal voor de fijne reactie.
Het doet goed dat jullie zo meeleven. Iemand die geen valk in huis heeft en die dan nog eens tam is ,die begrijpen dat niet
ik mis ze wel, t"is zo stil in huis.
Misschien volgend jaar maar nu zeker geen andere.

groetjes tiny

VaLKPaRKieTJe

2 oktober 2003, 02:09:55 #9 Last Edit: 3 oktober 2003, 15:14:52 by VaLKPaRKieTJe
Hoi Tiny,

Wat naar zeg, eerst Tuurke en nu Kuifje.
Ik hoop dat je wel weer een keertje een valkje in huis neemt, dat is misschien wel zo gezellig, en misschien kan je daar je troost een beetje in vinden.
Ook is het een beetje afleiding om het leed te verzachten.
We zien je graag nog vaak op de site hoor, dus kom gerust nog lekker vaak langs.

Veel sterkte met dit zware verlies.

Gr. Mariette

Stijn dc

hello

je meot vooral ook over je verlies praten!
tijd heelt geen wonden, maar wat je met de tijd doet, dat heelt de wonden!

SDC

Nes

Hoi Tiny,

ik ben wel een beetje laat, maar wil je toch nog veel sterkte wensen met het verlies  :'( en je man ook.
Geef hem/haar maar een fijn plekje in je hart.

Liefs, Nes.

tiny

hallo allemaal,
mijn neef is dierenarts en ik had het gezegd van kuifje.
Er was toch niets meer aan te doen. Het was longstuw en dat is een soort schimmel en dat gaat verder op andere parkieten.
Nu zat hij alleen in de kooi en jango zit aan de andere kant van de living,en hij is toch niet besmet.Tuurke heeft waarschijnlijk hetzelfde gehad. Hij wou kuifje voor een autopsie te doen maar nee,dat wou ik niet.
In de voliére zijn ze nog allemaal gezond,we gaan ons wat meer bezig houden met jango,maar die is niet zo tam als kuifje en om er nu nog aan te beginnen denk ik dat hij te oud is.

Groetjes

Tiny en Frank

angela troost

hoi,tiny,

ik lees nu pas het bericht over kuifje,en ik wil je bij
deze van harte condoleren met dit grote verlies.
mijn valkje heet toevallig ook kuifje.
heel veel sterkte verder!!
groetjes,angela.