20 april 2024, 17:50:59

hey allemaal nog 1 vraag

Gestart door DrunkX, 25 augustus 2007, 23:36:43

« vorige - volgende »

DrunkX

25 augustus 2007, 23:36:43 Last Edit: 27 augustus 2007, 10:25:18 by Sanna
Hey allemaal,
Zo als jullie mischien weten heb ik een "mishandelde heel slecht behandelde" valkparkiet.
Het gaat nu al stukke beter met hem elke keer moet hij wel even wennen maar hij blijft zelf op me schouder zitten (vind hij trouwens de lekkerste plek om te zitten).
Maar ik had eigenlijk nog 1 vraag op het moment dat het valkje(MG is zijn naam) buiten de kooi is is hij rustig zit hij bij je (door slechte behandeling vorige eigennaar wel schichtig naar je vinger) maar veder gaat het goed maar op het moment dat MG in de kooi zit en ik me hand er in steek om hem uit de kooi te halen word hij heel agressief ik dacht weten jullie mischien hoe dat komt want ik kan hem niet normaal uit e kooi halen

        alvast bedankt en tot ziens Niels (en MG ;))

Anke

Hoi,
Misschien heeft MG (waar staat dat eigenlijk voor?) juist met uit de kooi halen nare ervaringen.
Misschien is het handig om te kijken of MG zelf uit de kooi wil komen. Dus deurtje open zetten en kijken wat hij gaat doen.
Als hij uit de kooi is dan lekker bij je nemen.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kuifjewiske

meschien heeft de vorige eigenaar hem bij de vleugels gepakt
daarom is ie agressief als je hem uit de kooi wild nemen

Inge88

Probeer het eens met wat trosgierst. En laat je hand vooral rustig in de kooi, doe niks te snel. En kom niet te snel dichtbij, doe dit rustig aan.

DrunkX

Hallo allemaal weer ik ben al een tijdje niet op de computer geweest maar heb veel aandacht aan me vogle gegeven het gaat al stukken beter met hem hij is eigenlijk super lief ik kan al veel met hem samen doen (door het hele huis zonder dat huij weg vliegt) ik heb hem zelfs de andere vogels laten zijn en hij reageert er heel rustig op hij is nog wel schrikkerig al ik iets te snel naar hem toe kom met me hand MG(staat eigenlijk nergens voor (ik heb zelf als bij naam ooit in het verleden MK gekregen en een andere vriend waar mee ik heb heb tam gemaakt G)(ik meeste maar die vriend wist er veel van af ) dus van MK and G komt MG (ik heb trouwnes gehoord dat je met je valkje onder de douche kan klopt dat of vind hij dat niet fijn )


                                                   Groetjes niels en MK

Agnes

Hoi,

Je kunt inderdaad met je valkje onder de douche, maar niet iedere vogel vindt dat fijn.
Je zou eerst kunnen proberen hoe hij reageert onder de nevel van de plantenspuit. (wel lauw water gebruiken)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.