30 juli 2025, 00:06:26

.~*Stardust*~. ..Happy New Jear!!!!

Gestart door lynette, 18 september 2007, 19:44:45

« vorige - volgende »

lynette

Hoi hoi

ben een uur geleden gebeld door iemand uit de buurt van gorinchem en komt zaterdag Turbo halen.
Ik heb ze alvast apart gezet om ze te laten wennen dat ze uit elkaar zijn  :'( het gaat me echt aan me hart en Coco blijft hem roepen en Turbo vind het wel best en zit nu lekker te slapen bovenop de kast in de kamer.

Hij komt bij 2 popjes in huis te zitten en krijgt alle ruimte en mag lekker elke dag uit de kooi om zijn vleugels te strekken.
hij komt zo te horen op een mooi plekje terecht :D

Groetjes Lynette en me valkenbende

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Anja

Wat fijn dat Turbo een huisje heeft gevonden. En dan ook nog een heel fijn huisje zeg.

Groetjes Anja

Sharon

Hoi Lynette,
ik zie net dat ik al een hele poos niet meer heb gereageerd in je boekje... Schaam, schaam.
Echt heel leuk dat je die voorstelronde hebt gedaan, dan weet iedereen heel goed wie nu wie is.
En je hebt dus een baasje gevonden voor Turbo lees ik. Ik ben blij dat hij in een goed huisje komt nu.
En de douchefoto's waren ook echt heel erg leuk. Ik heb er van genoten.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Silke *

Hoi Lynette,

Het is idd wel jammer dat Turbo weg moet, maar hij gaat zo te zien naar een leuk en fijn huisje!  :D
Ik hoop dat ie het goed heeft daar en veel plezier beleeft  ;)

Groetjes
Silke x

Dierenfreackske

Wat jammer omdat je Turbo gaat missen maar
als je dan weet dat hij goed terecht komt en dagelijks zijn vleugeltjes kan strekken is het toch wel nog goed he !!!
Grtjs Ann

lynette

hoi hoi

en gistere heeft Bullit voor het eerst echt gebadderd  ;D dat was echt byzonder om te zien  ;D echt helemaal doorweekt en zich lekker aan het wassen en lenig dat tie dan is  :o ik verbaasde mezelf helemaal.

Coco blijft Turbo roepen en Turbo roept af en toe wat terug
Turbo zit nu tijdelijk in de woonkamer om te wennen dat tie bij zijn vriendje weg is.

Bullit is helemaal gek op het vliegen en geniet er dubbel en dwars van.
Wat ben ik blij dat zijn pennen weer in orde zijn.
en we weer een vliegend valkje in huis hebben  ;D

In de voliere gaat het lekker ze hebben allemaal lekker hun plekkie gevonden en genieten duidelijk van de ruimte die ze hebben.

Zorro en Leyla zijn nog erg rustig en zitten tegen elkaar aan
Ik hoop dat ze snel een beetje wennen aan de geluiden om hun heen.

@ Anja, Silke en Dierenfreakste

Bedankt voor jullie reacties :D
ik vind het jammer dat Turbo weg gaat ik ga hem zeker missen maar hij komt op een heel mooi plekkie terecht.

@ Sharon

Het maakt niet uit hoor dat je een tijdje niet heb gelezen en geschreven in mijn boekkie. Ik heb ook wel eens geen tijd om te schrijven maar haal dat altijd wel in als ik wel tijd en zin heb.
En ik ben blij dat je de voorstelronde en de foto's leuk vond.
het was indd echt even nodig om ze opnieuw even voor te stellen :D

lynette

16 november 2007, 13:50:16 #231 Last Edit: 16 november 2007, 13:53:28 by LyNNy
Hoi hoi

hier een filmpje van Angel vind het echt zo zielig  :'( :'( :'(
mischien kan iemand mij zo vertellen wat het zou kunnen zijn???

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,26666.0.html

Groetjes  :'( Lynette

Rianne

Hoi Lynette,

ik heb je filmpje bekeken... Heel raar wat ze doet. Ze kan niet vooruit vliegen? Alleen maar dit? Je zou denken dat er iets mis is met haar motoriek. Ze is niet bang voor je?

lynette

Hoi Rianne

Ze is helemaal niet bang voor me ze zit graag bij me in me nek en op me schoot.
ze vind het opstappen wel eng omdat ze dan valt zoals op het filmpje. En dat zie je ook wel aan haar dat ze daar bang voor is. Ik pak haar meestal met eerst opstappen en dan een hand op haar rugje dan kan ze niet vallen  :(
ze landt wel vaak op haar pootjes maar helaas is dit niet elke keer zo en daardoor verliest ze ook iederekeer veren die ze nodig heb om te kunnen vliegen.

En ik ben ook bang dat ze een motoriek stoornis heeft maar kan nergens info er over vinden.  :'(

Yvette

Het is inderdaad zielig dat Angel niet kan vliegen en ben je weleens met haar naar de VA geweest dat hij misschien een test kan afleggen waarom ze dat niet kan vliegen

Sharon

Hoi Lynette,
ik heb het filmpje van Angel eens bekeken.
Ik snap wat je probeert uit te leggen.
Het ziet er idd uit alsof ze moeite heeft om haar evenwicht te houden als ze op je vinger staat. En dat ze weg wou vliegen en achteruit ging, dat vond ik echt wel vreemd om te zien. Heb dat nog niet eerder gezien.
Ik kan me wel voorstellen dat je het heel zielig voor haar vindt en je een beetje zorgen maakt.
Maar het zal vast niets ernstigs zijn.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Silke *

Hoi Lynette,

Ik weet er jammergenoeg ook geen antwoord op en heb het nog nooit gezien.
Precies of ze haar evenwicht verliest doordat ze wil blijven zitten op je vinger...
Hoop dat het gou weer normaal wordt.

Groetjs
Silke x

Anja

Hoi Lynette,

ook ik heb het nog nooit gezien. Ze is niet gekortwiekt toch?
Raar dat ze dir zo doet. Doet ze dat ook als ze op stok zit? Omdat uit het filmpje blijkt dat het net is of ze geen evenwicht heeft.

Groetjes Anja

Caroline

Haar vleugelslagpennen zijn inderdaad niet helemaal compleet.

Mijn Binky (helaas overleden) had gewone en complete vleugels en heeft ook nooit kunnen vliegen.  :-\ De reden hebben we nooit kunnen achterhalen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

17 november 2007, 02:06:41 #239 Last Edit: 17 november 2007, 15:40:45 by LyNNy
Hoi hoi mensen

bedankt voor jullie reacties

Angel doe dit ook op de kooi en als ze het op dr heupen heb dan gaat ze heeeel hart fladderen en dan laat ze ineens los en dan valt ze weer.
Ze was gekortwiekt aan haar vleugels maar de staart en de vleugels zijn al aardig aangegroeid.
(staartveren waren helemaal afgebroken door het vallen)

Ik denk dat ik maar een Vogelarts ga raadplegen dit is te gek voor woorden  :( ik wil het zekere voor het onzekere weten :(
Dit verdient ze niet arme schatje  :'( :'( :'(

het zijn ook momenten dat ze wel blijft zitten maar dan moet ik me ook echt geen haar bewegen want dan valt ze van me rug af.

Ik hoop echt dat ze iets kunnen vinden
Mischien is ze een gehandicapt vogeltje  :(
daarom wilde ik ook weten wie haar kweker is :(
haar nummer is 3148 07 een opvolgnummer dus denk zoals Caroline in een ander topic al zij dat dit erg moeilijk is te achterhalen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties