19 april 2024, 05:22:55

tegen het raam gevlogen

Gestart door angela troost, 2 oktober 2003, 20:50:00

« vorige - volgende »

angela troost

hallo,
vanmorgen is door mijn stomheid(ik heb de gordijnen niet dichtgedaan!)mijn jonge valkje van 6 weken tegen het
raam aan gevlogen..
hij kwam met een klap op de grond terecht.hij was
helemaal verdwaasd,ik heb hem een poosje bij me gehouden
,hij zat dood stil,zijn hart ging tekeer als een gek!
ik heb hem weer in zijn kooi terug gezet,maar nu slaapt hij heel veel,en hij wil ook niet eten,hij is verder wel alert,als je hem wil aaien,klimt hij wel weg.
moet ik het nog aankijken of moet ik de dierenarts bellen?
het is om ongeveer 11.30 gebeurd.ik weet niet hoelang ze daar van slag kunnen zijn?
ik ben erg ongerust,ik hoop dat iemand antwoord heeft......

oja hij heeft ook nog een paar zaadjes uitgespuugd,niet veel hoor!!!
groetjes,angela.

Lique

Hoi Angela,

Het is heel goed mogelijk, dat hij een hersenschudding heeft, en daardoor overgeeft.
Als hij normaal kan vliegen, en zijn lichaampje kan gebruiken, hoef je hem alleen veel rust te bieden.
Als hij morgen nog zo verdwaasd is, zou ik toch ff Dr. Feld bellen.

groetjes Lique

angela troost

hoi,bedankr voor je snelle reactie,
ik kijk het inderdaad nog even aan,maar het feit dat hij niet eet,kan dat veel kwaad?
ik voel me er zelf ook rot bij zeg!,wat een invloed zon beestje op je heeft he?
nou,ik hoop echt dat hij weer opknapt,en niet dood gaat ???
groetjes,angela.

Lique

Hoi ANgela,

Nee, meestal als er iets is gebeurd, eten ze even niet, omdat ze van slag zijn.
Maar dit moet morgen wel beter zijn. Het eten is geen ramp, maar als hij maar vocht binnenkrijgt.

Groetjes Lique

angela troost

hoi,
het gaat gelukkig al wat beter met binkie,hij heeft alweer in zijn badje gezeten en ook al wat gegeten,
hij is nog nog wel wat duf,doet alles op zijn gemak,en
laat zich gewoon op de grobd vallen,in plaats van naar
beneden klimmen...
ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is..
groetjes,angela.

ziralioness

Het is heel erg afhankelijk hoe hard het ging... Kiko is een paar keer tegen het raam en zelfs de muur en de kast aan gevlogen (meestal gewoon omdat ze heel druk deed) maar dit ging gelukkig nooit erg hard. Ik houd ze erna goed in de gaten, meestal valt het 100% mee. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Jeffry83

Mijn Khira was eens met volle snelheid tegen het raam aan gevlogen...  :-/
Maar ze heeft een hard koppie,ze keek wat verdwaast en 5 min later zat ze al weer aan mijn oorbel te trekken en zaadjes te pellen..
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Vogellovertje

eeh ben je al naar de dierenarts geweest en heb je antibiotica gehaald...dat helpt hier wel altijd..ook bij dizzy die sliep alleen maar overal zelfs als ze los was viel ze in slaap op de spiegel..in de plant..op de kast

beterschap
loraine

an

hoi,
alles is weer goed met binkie hoor,ik hoefde niet
naar de da,want gelukkig knapte hij snel weer op..
in ieder geval allemaal bedankt voor jullie meeleven.
groetjes angela.

Barbara

Hoi vogellovertje,

ik kan me niet voorstellen dat antibiotica helpt bij een hersenschudding. Gelukkig gaat het weer goed met Binkie en jouw valkje, maar ik wilde dit toch nog melden omdat anders misschien iemand anders dit leest en denkt dat ie antibiotica moet geven bij een hersenschudding. Eerst ff overleggen met de huisarts vind ik!

Groetjes,

Barbara