28 april 2024, 00:24:27

is dit wel oke

Gestart door bibi, 18 september 2007, 11:06:48

« vorige - volgende »

bibi

Hallo ik heb 2 valksparkieten en volgens mij gaan er dingen niet zo als het hoort.
ten eerste heeft er 1tje (gipsy) kale pleken op haar/hem achterhoofd en volgens mij kan ze daar niet zelf plukken en doet die andere dat.
en die ander valks parkiet (pepsi) doet nooit aardig voor gipsy hij stuurd er altijd weg ze mag niet terug komen in de kooi zeg mag niet bij het lekkers komen wat er in de kooi hangd of wat er wordt gegeven.
???
En ze willen niet tam worden.
Pepsi kan op je hand zitten maar is eigenwijs en komt alleen als er wat te eten is en gipsy komt nooit ze blijft maar bang ik weet niet wat ik kan doen om ze het naar de zin te maken en te zorgen dat pepsi lief wordt voor gipsy want zo is het niet leuk voor haar/hem.
???
en ik wil graag weten hoe ik kan zien wie een mannetje of een vrouwtje is.
groetjes bibi ik hoop dat iemand mij kan helpen.
:'(

Rianne

Hoi,

is Gipsy toevallig een lutino? Want die hebben wel vaker een kaal plekje. Vaak groeien er wel veertjes overheen en zie je het niet zo erg meer.

Heb je een foto van je valkjes? Misschien kunnen we het dan wel zien. :)
En voor het tam maken, als je op het Tam Maken forum kijkt, staat daar boven aan een stappen plan om je valkje tam te krijgen. Misschien is dat wel wat voor jou en je valkjes :)

bibi

18 september 2007, 12:08:02 #2 Last Edit: 18 september 2007, 12:44:53 by bibi
ik zal vanvond even kijken of ik een foto kan nemen van de vogels.
en gipsy is geen lutino.
enige idee wat het dan wel is die kale pleken.

Rianne

Wat is Gipsy dan wel voor mutatie?

bibi

gipsy is een mutatie wildkleur.
en pepsi een mutatie bont.

Rianne

Hmmm nee een wildkleur behoort geen kale plek te hebben. Het kan inderdaad zijn dat Pepsi dat doet tijdens het kroelen.

bibi

kan het zijn dat ze dan kroelen als er niemand is want ik heb het nog nooit gezien alleen dat pepsi heel lelijk tegen gipsy doet.
ik heb ze dus nog nooit zien kroelen en ik weet ook niet of het mannetjes of vrouwtjes zijn.

Rianne

Om een koppeltje te vormen hoeven het geen man en pop te zijn, 2 mannen of 2 poppen vormen net zo goed een koppel en kroelen elkaar dus ook.