ingevroren Harrison's pellets: zijn ze los of is het 1 bonk?

Gestart door joepie, 11 september 2007, 19:11:38

« vorige - volgende »

joepie

Hoi allemaal,

Heeft iemand misschien ervaring met het invriezen van Harrison's pellets?
Ik vraag me af hoe de pellets zijn na het invriezen: is als het ware 1 grote klont, of zijn het nog losse korrels?

Ik heb nog helemaal geen ervaring met pellets, maar ik begrijp dat Harrison zegt dat na het openen van het pak, de pellets minder lang houdbaar zijn; omdat er lucht bij is gekomen. Na het openen van het pak moeten de pellets binnen een paar weken opgemaakt worden.

Als de pellets in ingevroren toestand los blijven, kun je ze ook invriezen voordat het pak open gaat :P, en een deel weer terug in de vriezer zetten. Op die manier kan de lucht bij het openmaken van het pak de houdbaarheid ook nauwelijks meer aantasten.

Aan de andere kant moet ik Harrison misschien niet zo serieus nemen... Wie heeft hier ervaring mee?


Joepie

Anja

Hoi Joepie,

Zelf heb ik geen ervaring met het invriezen van pellets.
Ik doe ze na opening in een luchtdicht afgesloten bak.
Ik gebruik geen Harrison maar Nutribird.

Groetjes anja

Yvette

Ik heb ook nog nooit mijn harrisons ingevroren gehad en nu geef ik alleen nog zaadmix

Rianne

Ik vries het ook niet in, de zak goed afsluiten werkt ook prima. Als je maar 1 valkje hebt of 2 zou ik gewoon de pondsverpakking nemen. Ik heb 9 valkjes en gebruik de grote verpakking. Die is met 4 weken op.

In principe zouden de pellets korrelig moeten blijven omdat het een droogvoer is en er geen water bij komt. Anders kun je het met een heel klein beetje eerst uitproberen.

joepie

Citaat van: Rianne op 11 september 2007, 22:26:09
Als je maar 1 valkje hebt of 2 zou ik gewoon de pondsverpakking nemen. Ik heb 9 valkjes en gebruik de grote verpakking. Die is met 4 weken op.