2 mei 2025, 10:04:56

eetproblemen

Gestart door Tjelsie, 10 september 2007, 21:20:39

« vorige - volgende »

Tjelsie

Heeelp,
mijn kat lust echt niets van haar eigen voer en het lastige is dan dat ze altijd op tafel zit en koeken en ander eten van ons pikt.
het is echt super lastig en ze laat haar kattevoer gewoon staan.
We hebben echt vanalles geprobeerd maar niets werkt.
Kan iemand mij alstublieft raad geven want zo kan het niet meer.
X Tjelsie

Rianne

Hoi Tjelsie,

hoe oud is je kat?

Tjelsie

Mijn kat is vier jaar en wordt in april 5

Rianne

Het lijkt mij toch wel logisch dat hij hiervoor wel steeds zijn eten op at. Zijn jullie op een ander merk overgestapt?

Tjelsie

we hebben haar van iemand die haar niet kon houden omdat ze geen tuin had. Maar ze is wel hard verwend geweest door die vrouw.
Ze wou eerst alleen maar wiskas eten maar nu helemaal niets meer

Rianne

Hmmm... dat is dan een lastig geval. Deze kat zal dan wel met de pot meegegeten hebben... :-\
Ik zou er eens mee naar de dierenarts, haar na laten kijken of ze niet te licht is enz. Want als ze verder goed gezond en op gewicht is, kun je haar wel dwingen om het kattenvoer te eten, door het gewoon neer te zetten en verder niks anders te geven. Wel moet je haar dan in huis houden, omdat er buiten ook wel wat te vinden is. En misschien weet de dierenarts er wel iets op.
Of creeer een plekje op tafel voor haar en zet daar haar eten neer. :) Misschien een raar idee, maar wie weet.

Tjelsie

Valt inderdaad te proberen maar volgens mij vinden mijn ouders dat echt niet goed.
Het is wel een hele kleine kat. maar echt mager is ze niet en ze is echt raar want soms eet ze ineens gewoon droge voedig maar dat is dan één hapje ofzo :-\

Rianne

Er kan iets anders aan de hand zijn zoals tandsteen of tandvleesontsteking, of een keelontsteking. Maar bij het laatste zou ze ook veel moeten kwijlen. Hoe dan ook kunnen dit oorzaken zijn van niet eten, omdat het teveel pijn doet.

Tjelsie

Volgens mij is het dat niet  want waarom zou ze dan wel alles van tafel pakken om op te eten en niet haar eigen brokken ???

Bello

Katten zijn soms heeel eigenwijs met eten.

Zorgen dat ze niets anders kan eten (ook niets geven), even hard zijn en gewoon de brokken neerzetten, ook al eet ze maar een beetje(is eigenlijk ook normaal bij katten, kleine beetjes eten.

Onze katten eten eten alleen brokken en ze hebben gewoon pech als ze niet eten, wij werken beide dus....

en ze krijgen niks tussendoor want dat blieven de heren niet.

Ja een aparte plek waar hij voeding altijd staat is ook een optie zodat ze rustig kan eten en niet afgeleid wordt.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel