6 mei 2025, 23:30:24

fruitbomen + paprikaplant

Gestart door chica, 15 september 2007, 18:26:15

« vorige - volgende »

chica

15 september 2007, 18:26:15 Last Edit: 15 september 2007, 23:19:35 by chica
hallo,
ik ga een fruitboom in mijn serre zetten(waar dus ook mijn vogels in leven). kunnen mijn valkjes eender welke fruitboom hebben? mijn eerste keuze was een perzikkenboom of een sinaasappelboom. kan dit? ik zou ook een paprikaplant erin willen zetten. zou dit ook gaan?
gr violette

Romy

Hoi Chica

Ik ben ook geïnteresseerd om te weten of een paprikaboompje kan voor valkjes. Want ik heb zo eentje en die zou ik graag meenemen op mijn studio volgende week (dan begint het nieuwe academiejaar) want ik eet graag paprika's  :)

Dus als iemand ons hiermee kan helpen, graag!

Groetjes
Romy

chica

weet niemand of het kan ???.
romy en ik zouden het graag willen weten.
gr violette

*Yvon

Hoi hoi

Het enigste wat ik je kan vertellen is:
Het is leuk om planten of bommpjes in de voliere te zetten,
alleen blijft daar weinig van over.  :D
Voor ze echt uitgegroeid zijn tot mooie planten zijn ze allemaal gesloopt door de valkjes. :-\
Je kan dan beter zo af en toe eens een lekker wilgentakje met de blaadjes er nog aan geven die ze dan lekker kunnen slopen en ook nog eens goed voor ze is.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

chica

bij mij gaat dat nog wel mee vallen denk ik .
ze komen namelijk in een serre en daar heb ik heeeel veel groenten en fruit staan dat ze dat nooit op krijgen met zijn 2tjes ;) . en mijn valkjes zijn ook niet zo nieuwschierig ze zijn te bang om er aan te komen.
gr violette.
ik zou alleen willen weten of de plant giftig is.
is dit zo?
gr.

Dierenfreackske

Ik weet het ook niet maar misschien iemand anders wel ?
Ik wil het ook wel eens weten want vind het interessant wel
om weten hoor !! Grtjs .

chica

ik denk ni dat veel mensen het weten. hihi
gr violette

Anke

Hoi,hoi
Het is natuurlijk weer eens wat anders.
Het lijkt me voor je valkjes erg leuk als ze overdag in een gezellige ruimte rond mogen vliegen.
Ik denk dat het gewoon niet verstandig is om je valkjes ook 's nachts in zo'n grote ruimte los te laten. Ik maak hier 's nachts nog wel eens paniek mee en dan is het toch prettig als de valkjes veilig in hun kooi zitten.
Ik sluit mij bij Yvon aan:
Verder zijn valkjes gewoon vreselijke slopers die alles wat ze tegenkomen moeten proeven en aan willen trekken en scheuren.En dat ziet er niet zo leuk uit als je gezellig in de serre wilt zitten. Bovendien overleven de planten het ws niet.
Dus het feit dat je heel veel planten enzo in je serre wilt zetten zorgt er waarschijnlijk voor dat ze dan ook heeeel veel planten zullen slopen ;D ;D ;D
Want je valkjes zijn nu nog bang... maar als ze aan hun nieuwe ruimte gewend zijn....
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou het zonde vinden als je valkjes datgene slopen waar jij veel tijd en aandacht aangeeft.
En of die planten giftig zijn?? Geen idee, misschien moet je eens met google zoeken of het gewoon vragen bij een kweker.
Veel succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

chica

ok dankjewel,
ja je hebt wel een punt.
ik zal er nog eens diep over nadenken.
in ieder geval bedankt
gr violette