18 april 2024, 12:28:25

3 vogels met aparte kleuren

Gestart door b, 14 september 2007, 23:30:06

« vorige - volgende »

nick01

hoi ludo.
vraagje welke zou bij jou de twijfel oproepen van dominant pastel?
die lutino of die vlekkerige?

hoi bonnie inderdaad we kunnen een hoop gaan intikken maar ik denk toch echt dat de bronzefallows nu genoeg rondvliegen om er onverwachte splitten van te kunnen verwachten.
ik bedoel die mensen die allemaal splitten verkopen (terwijl ze dit helemaal niet weten) daar komen ook weer een deel splitten uit die worden sowieso al meestal verkocht als niet wetende split fallow omdat t kanssplitten zijn.
maar goed dat weet je allemaal toch nooit zeker.

hoi bianca.
ik ken gerben goed is een kameraad van mij , hij woonde eerder bij ons in het dorp.
en een deel van zijn kweekvogels zijn jongen van vogels van mijn moeder.
zover ik weet heeft hij er geen vogels bijzitten die aparte splitten hebben.
sowieso niet de vogels van mijn moeder want daar heeft hij de 3de generatie van.
dit zijn allemaal normale kleuren met normale splitten.
wat hij daarnaast nog heeft gekocht zit voor zover ik weet ook geen aparte splitten bij.
maar t zijn leuke vogels om te zien toch.
tijd zal t leren.

b

Hoi Nick

Er zat in ieder geval een lutino bij met zwarte oogjes en een buin wit gevlekte. Net als de foto van jou alleen veel lichter.
Zal vandaag daar ook even een foto van maken.
Ook die lutino met zwarte ogen en witte ring vond ik erg apart, dit is dus geen lutino, maar wat dan wel?
Komt die ook van je moeder af?

Groetjes Bianca en zo zie je maar weer hoe klein het wereldje is. ;)

nick01

die lutino met zwarte ogen is hoogstwaarschijnlijk een gewone lutino.
de meeste albino's en lutino's die al wat ouder zijn hebben zwarte ogen , althans zo lijkt het.
ze hebben nog wel rode ogen maar je ziet het bijna niet meer.
schijn met een lichtje in de ogen dan zie je vaak nog wel een rode waas.
dit is een fout die vaak wordt gemaakt.
je ziet heel vaak op marktplaats witte en gele zwartogen maar dit zijn vrijwel altijd gewone ino's.
ik heb zelf ook albino's zitten die ook allemaal donkere ogen hebben , maar die zijn allemaal geboren met rode ogen.

t wereldje is heel klein.
hij heeft mij die vogels ook aangeboden maar wat moet ik in godsnaam met zoveel vogels , ook al was de prijs wel aantrekkelijk , maar goed je kunt niet alles hebben he.
de markt komt er ook aan en ik heb daar al een aantal vogel gereserveerd om buiten te kopen waaronder 3 palefallows en een koppel kuifgrasparkieten.
en vol is vol he.

Ludo

Hoi Nick, ik bedoel de gevlekte.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

b

Hoi hoi allemaal,

Inmiddels hebben we wat duidelijkere foto's gemaakt van beide vogels.
De eerste is van de lutino. Ik heb hem/haar naast haar broer/zus gezet, zodat het verschil duidelijker is.
De 2e foto is van de bovenzijde van de vleugel. Daar kun je redelijk goed zien dat er een vlek op de vleugel zit en dat de uiteinden ook gekleurd zijn. De kleur is roestbruin.



Deze zijn van de gestrekte vleugel van de gevlekte.

De vogel zit vrij slecht in de veren, maar volgens mij heeft daar de kleur niets mee te maken.

Ben zeer benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Bianca

nick01

nogmaals de linkse is een cinnamon opaline lutino de rechtse een opaline lutino.
wat betreft de andere ik blijf bij t idee dat t een cinnamon is , nu na de foto's helemaal.
ik zelf zit in ieder geval zeker niet te denken aan dominant pastel , maar goed een ieder bekijkt de vogel op zijn manier.

dat de vogel slecht in de veren zit is dat niet de rui?
misschien dat ie nu al donkerder wordt , althans over een aantal weken.