19 april 2024, 22:07:27

3 vogels met aparte kleuren

Gestart door b, 14 september 2007, 23:30:06

« vorige - volgende »

nick01

ik ga ook mee met remco en ludo.

de eerste lijkt mij ook iets van cinnamon opaline lutino.
de 2 de een cinnamon met die verkleurde veren , heb er zelf ook 1 gehad maar dat trok helemaal weg pas na 2,5 jaar.
de 3de lijkt me een gewone cinnamon.

indien de vogels geen rode ogen hebben kun je pale en bronze fallow al uitsluiten.

maar t blijft moeilijk op foto's te beoordelen.



•=Bonnie=•

Citaat van: Bianca1000 op 15 september 2007, 00:37:47
Is de volledige benaming dan niet: lutino opaline bronzefallow?
Opaline is de nieuwe benaming voor gepareld he?



Nee, opaline bronzefalow lijkt ook wel wat op lutino alleen heb je die helderrode ogen en die typische vleugeluiteinden. Opaline is inderdaad de nieuwe banaming voor gepareld.

•=Bonnie=•

Citaat van: Bianca1000 op 15 september 2007, 10:19:02
Hoi hoi,

Misschien heb je hier iets aan.
De vader is witmasker de moeder gepareld cinnamon?



In dat geval is die gele opaline met de bruinevleugeluiteinden waarschijnlijk inderdaad gewoon een cinnamon-opaline-lutino en geen bronzefallow.  ;)

nick01

maar bonnie hoezo in dat geval geen bronzefallow.
in theorie zou t nog steeds goed kunnen.
beide split bronzefallow , man split opaline en lutino.

de kleuren van dat koppel wijst nergens op , dit is puur een kleur afkomstig van splitten.
dus net zo veel kans op lutinobronzefallow als cinnamonopalinelutino.

•=Bonnie=•

Citaat van: nick01 op 17 september 2007, 09:29:45
maar bonnie hoezo in dat geval geen bronzefallow.
in theorie zou t nog steeds goed kunnen.
beide split bronzefallow , man split opaline en lutino.

de kleuren van dat koppel wijst nergens op , dit is puur een kleur afkomstig van splitten.
dus net zo veel kans op lutinobronzefallow als cinnamonopalinelutino.


Ik schreef "waarschijnlijk" nick, ik weet ook wel dat vogels split kunnen zijn. Maar waarschijnlijk is het niet. Bronzefallow is een nog niet dermate ver verbreide mutatie dat de kans erg groot is dat je toevallig twee ouderdieren hebt die er split voor zijn. Ik zeg niet dat het niet kan dus, maar waarschijnlijk is het niet.

Bovendien klopt jouw redenatie niet dat de kans op cinamon-opaline-lutino even groot zou zijn als de kans op opaline bronzefallow. Cinnamon-opaline-lutino :censuur alleen pa split voor te zijn. Voor bronzefallow moeten beide ouderdieren split zijn.

nick01

nu ga je de puntjes proberen op de i te krijgen maar dat maakt niet uit.
ik snap zelf ook wel dat beide ouders split moeten zijn.
maar als je zo precies wilt bekijken , voor bronzefallow hoeven beide ouders maar 1 split te hebben voor cinnamon opaline lutino moet de man 3 splitten hebben dus dat is gewoon een beredenering van niks.

ze kunnen evengoed beide uit bronzefallow of zelfs uit een split fallow komen (dat hun die kanssplit dragen) , als dat papa cinnamon lutino opaline vererft.
daar kun je helemaal niks over zeggen daarom snap ik ook niet dat je veranderde van mening toen het ouderkoppel bekend werd , nogmaals dit is een jong puur afkomstig uit splitten of t nou een opalinebronzefallow zou zijn of een cinnamonopalinelutino.

Rianne

In theorie zou het beiden kunnen. Om zeker te weten welke split het nu werkelijk is, zal Bianca een volgend nest moeten afwachten om te zien of daar misschien een gewone fallow in zit.

b

Hallo allemaal,

Maar ik zou dan toch uiterlijke verschillen moeten kunnen zien.
Want wat zouden de uiterlijke kenmerken zijn als het een bronze fallow is en wat als het een cinnamon is?
Dus tot zover het verhaal van de lutino/ fallow haha

Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat die hele mooie man, niet gewoon verkleurde uiteinden heeft.
Wat denken jullie hier verder van?
We gaan er nu een broedblok inhangen, dus ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen.
Ik hoop alleen dat we de juiste partner voor hem erbij hebben zitten, zodat we weer knappe jonkies gaan krijgen.

Groetjes Bianca


nick01

hij heeft geen rode ogen?
dan is het sowieso al geen fallow.
wat betreft t platinumverhaal.
in het nieuwe boek a guide to cockatiels staan ook een aantal platina maar die lijken niet echt op jouw vogel.
daarbij moet je wel letten op dat ze bv in amerika heel andere benamingen hebben dus hun platinum zou best in europa al bekend kunnen zijn onder een andere naam.
nu meende ik laatst ook al op te hebben gevangen dat t platinumverhaal ook rammeld maar ik weet hier nog niet het fijne van.

ik blijf bij wat ludo ook al zei , een vlekkerige cinnamon.
ik zal een foto hier neerzetten die was ook heel apart maar bleek na 2 a 2,5 jaar toch gewoon een cinnamonwitmasker.
zonlicht en een tekort aan bepaalde vitamines blijkt een hele hoop te doen met vlekken in het verenpak.

t is een mooie vogel maar ik vermoed dat ie er na de volgende rui heel anders er uit ziet.
en dat de jongen die vlekken niet krijgen.
maar iedereen kan er naast zitten.


b

wow, je zal wel echt hopen dat ie zo blijft.
Maar inderdaad heb ik op het moment ook zo'n vlekkerige vogel rondvliegen, ik vind ze helemaal geweldig.

We zullen wel eens kijken wat er uit gaat komen.
Maar die "gevlekte"heeft gewoon echt grijze en witte vlekken, dus niet licht en donker zoals de valk op jou foto.

Groetjes en bedankt voor je reactie.

Bianca

nick01

even een totaal andere vraag is dit een eigengekweekte vogel of 1 van de vogels die je in heb gekocht.
en in geval van de laatste optie is het een vogel van die jongen uit wellerlooi (hoe je het ook schrijft) gerben , die jou een partij valken heeft verkocht en die princessen heeft mee terug genomen , weet je wie ik bedoel?

b

Hoi Nick,

Die vlekkerige komt wel van Gerben af inderdaad, die andere 3 niet. Die zijn van een vriendin van mij.
Die van Gerben is ook niet echt een bekende mutatie voor mij, maar dat wil ik even afwachten tot na de rui.
Misschien is er dan inderdaad weinig meer over van zijn/haar knappe uiterlijk.

Groetjes Bianca

Ludo

Hoi, dit is een opaline bronzefallow, dat is het dus absoluut niet!
Er heerst bij de werkgroep waar we de foto's ook aan het bekijken zijn enige twijfel of het geen dominant pastel zou kunnen zijn, maar daarvoor hebben we een detailfoto nodig van de schouder als de vleugel open is

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

b

Ik zal morgen even een foto gaan maken en ze naar je opsturen.
Ik vind het toch wel reuze spannend hoor.
Maar wat het ook is, het is een echte schoonheid haha.

Groetjes Bianca

•=Bonnie=•

Citaat van: nick01 op 17 september 2007, 14:43:42
nu ga je de puntjes proberen op de i te krijgen maar dat maakt niet uit.
ik snap zelf ook wel dat beide ouders split moeten zijn.
maar als je zo precies wilt bekijken , voor bronzefallow hoeven beide ouders maar 1 split te hebben voor cinnamon opaline lutino moet de man 3 splitten hebben dus dat is gewoon een beredenering van niks.

ze kunnen evengoed beide uit bronzefallow of zelfs uit een split fallow komen (dat hun die kanssplit dragen) , als dat papa cinnamon lutino opaline vererft.
daar kun je helemaal niks over zeggen daarom snap ik ook niet dat je veranderde van mening toen het ouderkoppel bekend werd , nogmaals dit is een jong puur afkomstig uit splitten of t nou een opalinebronzefallow zou zijn of een cinnamonopalinelutino.



Bronzefallow is geen wijdverbreide mutatie, de kans dat je zonder het te weten 2 split bronzefallow in handen hebt is dus klein. En nu kan ik wel allemaal scenario's gaan intikken waarbij het wel aannemelijk is maar die kan je denk ik zelf ook wel bedenken.

Dat het jong uit splitten komt is duidelijk gezien de ouderdieren. De kans dat je een man met 1 combinatie aan geslachtsgebonden splitten hebt is waarschijnlijker dan dat je 2 ouderdieren met een minder wijd verspreide split hebt.

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet kan, maar dat het onwaarschijnlijk is, thats that and thats all.