20 april 2024, 02:49:03

3 vogels met aparte kleuren

Gestart door b, 14 september 2007, 23:30:06

« vorige - volgende »

b

14 september 2007, 23:30:06 Last Edit: 15 september 2007, 10:19:25 by Bianca1000
Hallo allemaal,

Ik zag vandaag 2 vogels met zo'n aparte kleuren, maar weet niet om welke mutaties het gaat.
Kan iemand me hiermee helpen.

Het is op het eerste gezicht een gewone lutino met rode oogjes. Toch heeft zij/ hij aan beide vleugels bruinsige veertjes zitten.
Aan beide kanten een baan.



Dit is gewoon een echte beauty, maar heb deze kleur ook nog nooit gezien. Het is een man.
De pop ziet er zo uit.

Wat kun je voor jongen uit dit koppel verwachten?

Heel veel vraagjes weer van een heel nieuwsgierige ik.

Groetjes Bianca

•=Bonnie=•

De eerste is een opaline bronzefallow, de 2e zou ik niet weten :) Cinnamon-opaline?

b

Hoi Bonnie,

Jij bent er toch ook altijd als eerste bij.
Keigoed van je.

Ik heb er 3 vogels opstaan.
Welke benoemde je nu?

Groetjes Bianca

•=Bonnie=•

De eerste, deze dus:



Da's een opaline bronzefallow

b

Is de volledige benaming dan niet: lutino opaline bronzefallow?
Opaline is de nieuwe benaming voor gepareld he?

En de 2e en 3e wat zijn dat dan en wat kun je hieruit voor jongen verwachten?

Groetjes en bedankt weer

Bianca

Rianne

Hoi,

dit hoeft geen lutino te zijn, bronze fallows hebben ook rode ogen. Verder lijken ze veel op een lutino. :)

Het mannetje op de tweede foto lijkt mij te licht voor een cinnamon. Heeft hij rode ogen? Misschien is het dan wel een bonte pale fallow?

b

Hoi hoi,

Misschien heb je hier iets aan.
De vader is witmasker de moeder gepareld cinnamon?


De jongen die ze nu hebben is:
1 x lutino, 1 opaline bronze fallow??? en 1 gepareld (ook al zo'n mooie haha)

Kun je hier iets mee?

De vogel van de 2e foto, heeft heel veel weg van de platinum (tenminste de foto hier elders op de site). De kleur lijkt erg alleen is deze meer gevlekt (bont??)
Zou dat een mogelijkheid kunnen zijn?

Groetjes Bianca

Rianne

Ik ken niemand met een 'platinum' en vraag me af of deze wel bestaan. Ik denk dat deze valk bont is omdat ik gele vleugelpennen zie.

Volgens mij is de moeder geen cinnamon, zo op de foto vind ik haar daar te zwart voor. Is het jong een bronze fallow, moeten ze daar beiden split voor zijn. Heeft de lutino niet van die bruine vleugelpunten?

b

Hoi hoi,

Kijk deze vogel heeft er heel veel van weg.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutaplatinum.htm

De "andere"lutino is volgens mij een "normale"  :D

De moeder is echt een stuk lichter opgekleurd als de normale geparelde, dus ik denk niet dat het een "normale" is.

Groetjes Bianca

Rianne

Ik weet welke je bedoelt, maar in de tijd dat ik hier op het forum zit, heb ik nog nooit gelezen en gezien dat iemand zo'n valk heeft.
Het zou leuk zijn als jij er 1 had, maar hoe vererft 'platinum'?

Ah oké, het is soms moeilijk te zien op een foto en mijn scherm is nogal donker, kan niet lichter gezet worden ook :)

Er zullen vast nog wel andere mensen reageren, maar ik zeg: geen platinum. :)

Ludo

Hoi Bianca, breng ze anders morgen mee naar de valkparkietendag in Culemborg, dan heb je zekerheid, iedereen mag zijn valk meebrengen zonder ring of lidmaatschap van een vereniging om de mutaties te laten vastleggen.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

b

Hoi Ludo,

Ik heb geen tijd morgen helaas.

Maar wat is jouw mening?

Groetjes Bianca

remco1976

hoi,

ik betwijfel of dit wel een opaline bronze fallow is,kan dit geen cinnamon opline lutino zijn?.

gr.remco

Ludo

Ik deel jammer genoeg de mening van Remco.
Verder denk ik dat de twee andere vogels (indien ze geen knalrode ogen hebben) cinnamon's zijn die in de rui zijn en waarvan de originele pluimen door de zon zijn afgebleekt en de nieuwe pluimen donkerder terugkomen, iets dat veel gebeurd bij cinnamon's.

Maar via foto's is dit heel moeilijk.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

b

Nee hoor Ludo,

De mooie man, is zeker niet in de rui.
Ik ken hem nu al een maand of 4 en hij heeft er altijd zo uit gezien.

Hij heeft echt de kleur van de platinum vogel hier op de site, alleen lijkt hij meer gevlekt.

De pop zal best een cinnamon kunnen zijn.
Ondanks dat het ook niet echt het bruin is, zoals ik cinnamons ken.

Groetjes Bianca