19 april 2024, 22:59:33

Cinnamon bont bleekmasker ef

Gestart door •=Bonnie=•, 13 september 2007, 17:21:34

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

13 september 2007, 17:21:34 Last Edit: 13 september 2007, 17:54:21 by Bonnie






Mooi he :)

Ze zit tegen een opaline witmasker split cinnamon-lutino (kans) split bonte man. Bij de berekening ga ik even uit van niet bont maar als de man wel split is kan ik alle onderstaande variaties dus ook in het bont verwachten :)


Mannetjes
cinnamon bleekmasker ef / witmasker / bont / opaline-lutino
wildkleur bleekmasker ef / witmasker / bont / opaline / cinnamon
cinnamon witmasker / bont / opaline-lutino
witmasker / bont / opaline / cinnamon

Popjes
cinnamon-opaline-lutino bleekmasker ef / bont / witmasker
opaline bleekmasker ef / bont / witmasker
cinnamon-opaline-lutino witmasker / bont (lacewing abino!)
opaline witmasker / bont

En nu maar hopen dat ze elkaar een beetje lief vinden :)

adriana


Mara


Inge88


Peggy

Ze is echt wel heel mooi!  dus een bleekmasker is niet hetzelfde dan een witmasker ?
gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja


Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
erg mooi zeg.
Wow.

Groetjes Anja

•=Bonnie=•

Beankt allemaal  :)

De eer komt echter helemaal Marlies toe hoor, die heeft haar gekweekt. Wel grappig want de opa van dit valkje is er weer eentje die door mij gekweekt is :D

Citaat van: Peggy op 13 september 2007, 20:47:55
Ze is echt wel heel mooi!  dus een bleekmasker is niet hetzelfde dan een witmasker ?
gr Peggy


Nee zeker niet. Een witmasker haalt de rode en gele kleur uit een valkje. Bleekmasker zwakt die kleur echter af waardoor ze wat betreft de wangen een beetje op geelwangen gaan lijken.

Bleekmasker is dominant aan witmasker, je kunt dus nooit een witmasker bleekmasker hebben want een valkje dat split is voor beide mutaties zal er uiterlijk als een bleekmasker uit zien.

Dit is een enkel factorig popje, dat wil zeggen dat zij split bleekmasker en witmasker is. Zet je twee van deze tegen elkaar krijg je enkel en dubbel factorige jongen. Maar de meningen over het uiterlijke verschil lopen nogal uiteen. Ik hoop op den duur beide varianten te kunnen kweken. Maar dan zijn we wel even verder :D

Rianne

Grappig, ze is bont maar heeft geen gele kuif. Had ze die wel toen het kuifje net doorkwam? :)
't Is wel een schatje :D

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 14 september 2007, 09:37:20
Grappig, ze is bont maar heeft geen gele kuif. Had ze die wel toen het kuifje net doorkwam? :)
't Is wel een schatje :D


Nee, gek he? Haar pa is bijna getekend. Zou leuk zijn als het mannetje inderdaad split bont blijkt. Maar ik ging in dit geval met name voor het cinnamon-opaline-lutino bleekmasker dat ik uit deze combi kan kweken :)

Als hij wel split bont blijkt ben ik benieuwd naar hoe bont de jongen gaan zijn, want de oma van pa is mijn eigen Robijn en die is ook heel zwaar bont.  :)

Zal dus wel toverballenbont zijn wat eruit komt, zwaar en licht. Moet zeggen dat ik dit eigenlijk wel heel grappig vind zo met die gele pennen.

Rob S

Hey Bonnie,

Mooi vogeltje hoor. Ik vind het wel toevallig trouwens dat de pa van deze bleekmasker bijna getekend is, en deze bleekmasker geen gele kuif heeft. Ik heb ook een bonte valkparkiet en dat is precies hetzelfde geval. Die heeft ook alleen gele slagpennen en een paar bonte vlekjes. De moeder van deze valk is een cinnamon getekende witmasker. Opvallend ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 14 september 2007, 15:34:31
Hey Bonnie,

Mooi vogeltje hoor. Ik vind het wel toevallig trouwens dat de pa van deze bleekmasker bijna getekend is, en deze bleekmasker geen gele kuif heeft. Ik heb ook een bonte valkparkiet en dat is precies hetzelfde geval. Die heeft ook alleen gele slagpennen en een paar bonte vlekjes. De moeder van deze valk is een cinnamon getekende witmasker. Opvallend ;)


En de vader? is die ook bont?

Rob S

Nee, maar ik geloof dat hij wel split bont is. Hij heeft een paar vlekjes in de nek. De vader heeft weer 4 eieren en het eerste ei staat op uitkomen, dus ik ben benieuwd wat er nu tussenzit ;)