4 mei 2025, 08:41:05

genoeg vliegruimte ? ?

Gestart door chrikske, 15 september 2007, 09:33:43

« vorige - volgende »

chrikske

hello !
ik heb net m'n nieuwe volière af waarin een kale boom staat waaraan speeltjes hangen enzo  ;D maar nu was m'n vraag of ze wel genoeg vliegruimte hebben ? ?   :-\ ik zal even een foto mee geven dat jullie het beter kunnen zien  ;)

Rianne

Hoi,

linken vanaf mijnalbum.nl lukt niet. Heb je een photobucket account? Of kun je de foto via deze site uploaden?

chrikske

oei.. ik zie hem wel

maar k'zal de link geven van het album (de helemaal onderste foto is de recentste, die zou je moeten bekijken)

http://www.mijnalbum.nl/Album=WE4834IO

Rianne

Dat ziet er prima uit! Hoeveel valkjes gaan er in? :)

chrikske

er zitten nu 2 valkjes in  :D(ben er verliefd op)
ook zitten er 2 grasjes in
(ik dacht eerst alleen valkjes in de volière te zetten maar omdat ik zoveel medelijde had met de grasjes binnen heb ik ze ook maar in de volière gezet, ze weten niet van ophouden, zo blij zijn ze  :D)

als de 2 valkjes (ze zijn nog jong dus kweet het geslacht nog niet) een pop en man zijn ga ik er geen meer bij kopen omdat de valkjes als ouders 4 mooie mutaties hebben.
als de 2 valkjes van het zelfde geslacht zijn ben ik wel van plan er nog 2 bij te kopen.
van de grasjes koop ik er wel nog minstens 2 bij  :)
misschien 4 dat weet ik nog niet.
de reden waarom ik maximum 4 valkjes zou aanschaffen is omdat ik schrik heb dat er wat te weinig vliegruimte is  :-\

zou het niet beter zijn de boom te vervangen door lange zitstokken ?

greetz christophe

Rianne

Ik zou het eerst eens aankijken om te zien hoe het gaat. :)
Let er wel op dat het kweken met valkparkieten en grasjes samen fout kan gaan, het is vaak gebeurd dat de grasjes het nestblok van de valkparkieten verwoest hebben.

chrikske

heeft iemand hier ervaring mee ?

ik heb het ook al gelezen maar heb er mij eigenlijk niet veel van aangetrokken  :-\ nu jij het nog eens zegt maak ik mij eigenlijk wel zorgen ..

het is dus beter om geen grasjes bij valkjes te zetten ? ze zitten nu samen en zijn beste vrienden maar ik zou wel heel teleurgesteld zijn moesten ze de jongen van de valkparkieten kwaad doen (als ze kweken)

Saar

Hoi hoi
Ik kweek wel gewoon met valkjes en grasjes bij elkaar.
Bij mij gaat het goed. Het is vooral belangrijk dat als je gaat kweken, de grasjes ook een blok(ken) geeft.

Hang ze niet teveel door elkaar, maar hang de valkenblokken bij elkaar en de blokken voor de grasjes ook. Dat scheelt ook weer. Het ligt er ook een beetje aan wat voor karakter de grasjes hebben. Bij mij zijn ze alleen nieuwsgierig, en als de valken het zat zijn worden de grasjes weggeschopt. Maar als de grasjes de baas zijn, zou ik ze apart houden in het kweekseizoen.

Buiten de kweek gaan ze hier ook goed met elkaar om. Mijn grasjes willen vaak de valkjes voeren.Succes ermee!
Groetjes Saar :-*

Saar

Mooie grasjes heb je trouwens!
En dat ene valkje mag er ook wezen :D
Groetjes Saar :-*

chrikske

bedankt  :D

maar k'vind het niet echt mooie foto's er is iets mis met m'n camera.. wanneer hij gemaakt is zal ik er mooie trekken van de valkjes  ;)

greetz christophe

Rob S

Hey,

Mooie voliere hoor! En ik zou die tak er gewoon lekker in laten staan, de vogels hebben er meer plezier van en ik vind dat het een mooi natuurlijk beeld geeft. Vliegruimte hebben ze trouwens zat. Alleen ik heb nog wel een tip voor een eventuele volgende voliere: zorg ervoor dat de voliere op een goede fundering staat zodat het hout niet in aanraking komt met de grond. Dat voorkomt dat de voliere snel begint te rotten en dus minder snel vervangen hoeft te worden. En de voliere zelf wordt er ook steviger van ;).

Groeten

chrikske