10 mei 2025, 15:07:48

nieuwe valkparkiet

Gestart door Henry, 5 oktober 2003, 01:37:37

« vorige - volgende »

Henry

beste valkparkieten

zoals sommige weten ben ik vandag lekker naar zwolle geweest en hebt daar een valkje gekocht.toen ik thuis kwam heb ik hem gelijkeen kooi schoon gemaakt en de valkparkiet in de kooi gedaan.moest het snel doen want anders vloog hij weg en hij vloog weg huis >:(dus heb ik hem eindelijk te pakken gehad en nu zit hij maar telkens hoog in de kooi zich vast houden aan de trailies.hoe lang duurt dat en wat kan ik eraan doen om hem gewoon op de stokken te laten zitte. :-/

henry van ellinkhuizen

Speedy

5 oktober 2003, 03:16:23 #1 Last Edit: 5 oktober 2003, 03:17:11 by Speedy
Hoi Henry,

Ach gossie.....laat hem eerst lekker met rust, praat wel tegen hem op een kalme manier en hij zal wel op een stok gaan zitten hoor....weet je...dat zeg ik net nog tegen mijn kinderen in de auto op weg naar huis met mijn nieuwe kwarteltje.
Wat vogels (en andere dieren) eigenlijk allemaal mee moeten maken.
Ze worden ergens geboren, gaan vervolgens in een hokje op weg naar een winkel....daar weer in een kooi, dan allemaal mensen die naar ze kijken....tegen de tralies aan tikken, hun vingers erin steken....dan worden ze weer gevangen, gaan in een donker doosje....weer lange tijd rijden...uit het doosje....in een andere kooi....
dus ja....je moet ff geduld hebben, het komt vanzelf goed.

Groetjes,
     Trudie

Kolkkie

Hoi Henry,

Het komt allemaal wel goed. Het valkje moet ff tot rust komen. Als je ziet wat voor een indrukken het valkje vandaag allemaal te verwerken heeft gekregen, is het niet verwonderlijk. Allemaal mensen, erge drukte en niet te vergeten iedereen die tegen de tralies loopt te tikken.
De stress moet er ff uit. Morgen zal hij denk ik wel op zijn stok zitten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006