16 juni 2024, 13:42:30

missing link

Gestart door hennie, 8 augustus 2007, 14:33:17

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Hennie,

Zou voor de voorzichtigheid toch maar alvast een grote papegaaienkooi aan gaan schaffen :P :P :P
Dat worden echte reuze valken bij jou.

Groetjes Anja

hennie

Ha ha,

Ja Anja, dat bedoel ik nou! Er is nog niemand geweest die dat spul aan zijn valkjes heeft gegeven. Wie weet hoe het uitpakt!

Dan kom ik binnenkort toch nog in Hart van Nederland met mijn ( uit de kluiten gewassen) valkjes!  ;D ;D ;D

groetjes, Hennie

Anja

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Daar wacht ik op

Groetjes Anja

Doret

Ik heb het ze vandaag pas voor het eerst gegeven, een mespuntje op het gewone voer maar ik kon ook niet zien of ze het gegeten hebben.
Ach, als ze morgen 10 cm gegroeid zijn weet ik het :D

Overigens zijn ze beide dol op paksoi hier.

hennie

Hoi Doret,

Mijn twee valkjes zijn nu al een poosje aan de missing link. Ze eten het zaadvoer net als voorheen, dus ze laten het er niet om staan. Ik vind mijn ene valkje er op het moment heel mooi uit zien. Ik weet niet of het door de missing link komt. Ze is ook net zo'n beetje door de rui heen, dus het kan ook daardoor komen.

Ik blijf het voorlopig wel gebruiken. Ze eten het en ik vind het ook makkelijk aan het zaadvoer toe te voegen. Ik heb voor allebei mijn valkjes een voerbakje in de kooi staan en daar doe ik dan een klein puntje van een theelepeltje doorheen.

Bevalt het jou tot nu toe goed?

Bedankt voor de tip van de paksoi. Ga ik ook kopen voor ze!

groetjes, Hennie

Doret

6 september 2007, 00:05:06 #20 Last Edit: 6 september 2007, 00:08:37 by Doret
Ik heb het ze eigenlijk nog maar 1 keer gegeven en toen aten ze nog niet goed.
Nu zijn ze al een stuk relaxter, hebben gisteren voor de eerste keer gevlogen.
Ze eten nu eigenlijk pas echt goed dus ik zal het ze morgen weer eens geven.
Over die paksoi, vooral die nerven vind het ene vrouwtje onweerstaanbaar wat ze bij andere groenten niet heeft. Het andere vrouwtje (want ik blijk 2 popjes te hebben) maakt steeds bijtbewegingen als ik m'n hand terug trek dus dan duw ik snel die groenten voor haar neus en dan eet ze er ook van.

Ik kweek ook krekels voor m'n reptielen en die zijn helemaal wild van deze missing link dus mochten de vogels het niet willen, geef ik het wel aan deze dieren, komt m'n reptielen ook weer ten goede ;D

hennie

Hoi Doret,

Hebben je vogels voor de eerste keer gevlogen door de missing link?  ;D ;D

Gelukkig heb je er nog een andere bestemming voor als je vogels het niet lusten. Bij mij zie ik aan het eetgedrag geen verschil met voor en na de missing link. Ik ben er wel blij mee. Het liefst had ik ze aan de pellets, maar dat krijg ik niet gedaan. Nu eten ze zaad, maar heb ik toch het idee dat ik ze er iets extra's bij geef!

groetjes, Hennie