25 april 2024, 13:46:27

Re: waarom doet hij dat? - II

Gestart door A_valkie_G, 6 september 2007, 08:52:14

« vorige - volgende »

A_valkie_G

ik vond dit ook wel passen bij waarom doet hij dat?

Hoi Hoi,
Ik heb een heel lief valkje hij heet kookie ik heb hem met de hand groot gebracht , hij is nu door zijn eerste rui heen.
Maar nu heeft hij iets nieuws bedacht, ik heb in de kooi zo'n oranje bal hangen met van die gaten erin, bedoeld om doppinda's in tedoen alleen die eet hij niet dus hij is eigenlijk altijd leeg, nu gaat er sinds kort op zitten beweegt met zijn achterwerk heen en weer en maakt er van die geluidjes bij.
is dit een soort paringsgedrag?
hij heeft nog nooit bij een andere valkje gezeten , ja toen hij nog heel klein was maar toen hij 8 weken was is hij uit het nest gehaald.
het is wel een mannetje, hij kan heel goed " praten " en hij vind het fijn als je over zijn koppie aait.

maar moet ik die bal eruit halen? of gaat hij het dan op iets anders doen?
of moet die bal eruit omdat het anders zijn hormonen stimuleert?

veel liefs, AmY

Mara

Hoi Amy

Mijn grasje doet dat ook op een speeltje, liever op een speeltje dan op mijn hand hoor. Maar dat is inderdaad paringsgedrag. Mijn grasje heeft een valkparkieten mannetje als vriendje en twee binnen is momenteel meer dan genoeg....hij doet het niet altijd, dus ach ja, ik laat dat speeltje maar gewoon hangen.

mara

A_valkie_G

hoi mara.
bedankt voor je reactie. ;D
hij doet het niet de hele dag , maar wel bijna iedere dag nu.
maar ik zat tedenken als ik dat speeltje weg haal vind hij vast wel wat anders om dat als nog op tedoen.
dus ik denk dat ik het speeltje inderdaad maar laat hangen.

groetjes AmY

Mara

Hoi Amy

Hij zal dan zeker iets anders vinden hoor....

Mara

Diaantje

Hoi

Mijn valkje Simba doet het ook maar dan inderdaad op mijn hand...
Hij begint dan te knabbelen aan mijn nagels en dan ineens zie je die staart over mijn hand gaan... :o
ach ja als hij het fijn vindt... :P

Dit is tot nog toe maar 2 keer gebeurt en hij is nu 8 maanden oud...
Mijn andere valkje 10 maanden die heeft dit nog nooit gedaan, dus ja verschilt duidelijk per vogel.. ;D

Het is in ieder geval niet handig om het speeltje weg te halen want dan vindt ie wel wat anders. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze anders ook gefrustreerd kunnen raken..


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.