19 april 2024, 07:24:15

JONGE VALKPARKIET

Gestart door valek, 4 september 2007, 19:03:30

« vorige - volgende »

valek

hoi allemaal hier even een vraagje doordat kuifie een iritatie aan zijn oogje heeft gehad en ik het schoon moest houden met gekookt water heeft hij ten hoogte van zijn orange  vlek een paar veertjes die hard zijn gewoorden wat kan je er aan doen dat het weer glad woord  en dat kalige boven zijn oog komen daar veertjes voor terug  en welke leeftijd gaat hij een beetje wat meer fluiten hij is as zondag 9 weken oud en hij is best wel erg rustig wat fluiten betreft  groetjes anja

Mara

Hoi Anja

Is het gewoon hard van het gedroogde water of zo? Dan zou je het met water moeten losweken en dan kun je het met je vingers weg wrijven, wel voorzichtig natuurlijk.

Mara

valek

hoi mara           ik denk een combinatie van twee dingen van vocht van zijn oogje en van het water . heb al een paar keer geprobeerd  met water maar het is best wel hardnekig en wil niet echt lukken groetjes anja

Sanna

Hoi Anja,

Lekker laten zitten die veertjes. Dat komt vanzelf goed. En dat kalen boven zijn oog waar je het over hebt, komt dat door het behandelen van het oogje? Die veertjes moeten ook binnen korte tijd weer terugkomen hoor.

Groetjes, Sanna

valek

hoi sanna   dat kalige boven zij oogje komt inderdaad van het behandelen van zijn oogje  is het dan beter om het dan nu verder met rust te laten  of kan ik het nog even  verder met gekookt water  behandelen groetjes anja

Sanna

Hoi Anja,

Ik zou hem lekker verder met rust laten. Veren groeien wel weer terug en als je hem elke keer moet pakken geeft dat alleen maar meer stress.

Groetjes, Sanna

valek

hoi sanna daar heb je wel gelijk in  en zeker wat ik al voor mekaar heb gekregen  dat hij zich al op zijn kopje en in zijn nek laat aaien dan zou ik het verpesten en  is hij gelijk het vertrouwen weer kwijt  welke leeftijd laat hij wat meer van zich horen ik vindt het zo leuk klinken als hij fluit of ben ik nu erg ongeduldig  groetjes anja

Mara

Hoi Anja

Als je het al geprobeerd hebt, dan gewoon laten zitten zoals Sanna ook al aangeeft. En ook de andere veertjes komen wel goed.

Ik denk dat je nog wat geduld moet hebben voordat je valkje wat meer geluid gaat maken. En als het een popje is dan maakt ze toch al minder geluid dan een mannetje.

mara

valek

oke mara fijn om te horen dat het goed komt met zijn veertjes  hij heeft van de week wel twee keer een poging gedaan om achter elkaar te fluiten dus was hij mischien aan het oefenen  het was net of hij aan het huilen was van die zachte piep geluidjes klonk zo schatig  groetjes anja

valek

hoi allemaal even een vraagje ik heb vanmidag contakt opgenomen met de dierenarts voor kuifie want het gaat nog steeds niet goed met zijn oogje ik dacht even dat het beter ging maar hij heeft nog steeds een geiriteerd oogje hij doet hem soms niet helemaal open en het oogje is soms een beetje waterig ze hebben oogdruppels gegeven voor 10 dagen 2keer per dag voor katten en honden heb na gevraagt of dat voor een valkparkiet ook kan woorden gegeven of dat geen kwaad kan en ze vertelden mij dat ze voor kleine huisdieren zoals vogels reptielen slangen cavias konijnen enz enz geen medicijnen waren maar het werd er wel voor gegeven het kon geen kwaad het merk van de oogdruppels heet centapol en het heeft een antibacteriele werking het is een soort antibioticum en is uitsluitend werkzaam bij externe ooginfecties is er iemand die deze oogdruppels kent en heeft iemand ervaring met deze druppels of het inderdaad goed is om te geven groetjes anja

Anke

Hoi Valek,
Je kan deze vraag beter even stellen bij het topic ziek/gewond.
Dan heb je misschien eerder antwoord.
Ik kan je helaas niet helpen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

valek

hoi anke dank je wel ik gaat het proberen heb inderdaad nog niets gehoord  ik neem aan dat een dierenarts deze druppels niet zo maar geeft als het niet goed zou zijn maar je weet maar nooit het is ook een hels karwei om de druppels in zijn oogje te doen want hij zit geen moment stil met zijn kopje je moet het met zijn tweeen doen maar ze hebben hier er allemaal moeite mee om het te doen want ze vinden het allemaal dood eng en ik ga erg bibberen met me hand en dat voelt kuifie nathuurlijk aan in iedergaval bedankt voor je andwoordt groetjes anja