28 april 2024, 23:50:56

JONGE VALKPARKIET

Gestart door valek, 4 september 2007, 19:03:30

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Anja

Wel fijn dat het niet echt een oogontsteking was maar gewoon een irritatie. Hou hem wel goed in de gaten.

Mara

Anke

Citaat van: Sanna op  7 september 2007, 19:16:03
Citaat van: valek op  7 september 2007, 18:43:51
hoi allemaal ik heb om 19.10 een afspraak gemaakt bij de dierenarts


Citaat van: Anke (til) op  7 september 2007, 19:13:12


Ik denk dat ze al bij de dierenarts zit Anke ;) ...


Hi hi ze was nog online... dus ik dacht ik zeg het nog even ;D

Hoi Anja,
Verstandig dat je toch even naar de dierenarts bent gegaan.
Succes met behandelen!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

valek

dank julie wel allemaal ik was inderdaad online had de computer aan gelaten maar was wel al naar de dieren arts  we  moeten het gewoon afwachten de tijd zal het leren  voordeel is dat hij steeds meer van zich laat horen en aktiever  gaat woorden hij ligt nu lekker te slapen  is natuurlijk moe van het bezoekje dieren arts is toch allemaal spanend voor hem groetjes anja

Sanna

Hoi Anja,

Gelukkig is alles in orde met je valkje. 85 gram is een heel net gewicht hoor, voor een jong valkje. Ik hoop dat zo je ongerustheid weggenomen is. Je zult zien dat het helemaal in orde komt met hem.

Groetjes, Sanna

Kaatje

7 september 2007, 20:51:16 #34 Last Edit: 7 september 2007, 22:38:53 by kaatje98
Hoi hoi Anja,

Fijn dat je toch nog bij de dierenarts terecht kon voor het weekend want dat is wel zo fijn en ook beter voor je gemoedrust ...

Vind het ook super dat je toch gelijk al met hem naar de dierenarts bent geweest want dat is dan ook wel belangrijk om te weten en fijn dat het nog geen oogontsteking is !

Hij zal inderdaad best wel moe zijn van alles en de indrukken die hij opgedaan heeft ...

Heel veel beterschap, maar je doet het super hoor !!!

Groetjes Karin

valek

7 september 2007, 22:11:48 #35 Last Edit: 7 september 2007, 22:35:32 by valek
hoi karin ik ben julie ook dankbaar allemaal hoor jullie stellen me allemaal erg gerust  dat scheelt een heleboel ben blij dat ik het met jullie kan delen  je gaat je toch zorgen maken en moet nog veel ervaring op doen met valkjes het gedrag en zo en zeker omdat hij nog zo jong is  maar ik geniet van hem dat hij ons al heel langzaam leert kennen en zachte piep geluidjes maakt met tussen pose hopelijk is hij morgen ze bezoekje aan de dieren arts vergeten.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anja,

Nu ze lekker in het kooitje zit begint ze het al te vergeten hoor  ;) Dit is mijn 2de valkje maar het eerste valkje welke ik had is al ruim 20 jaar geleden dus voor mij eigenlijk helemaal nieuw  :D

Ik ben ook heel erg blij met dit forum, dat we alles met elkaar kunnen delen en hulp krijgen .... echt een heel warm forum  :D

Leuk is dat hè ... die zachte piepgeluidjes,af en toe lijken het net hele kleine katjes, zo'n geluid maken ze, hihi ...

Het komt wel goed met je valkje hoor, ... even een vraagje, .... heb ik wat gemist en hoe heet je valkje !?

Groetjes Karin

valek

hoi karin nee je hebt niets gemist mijn valkje heet kuifie het  was even moeilijk met een naam maar we zijn er toch uit gekomen er zijn er ook zoveel maar ja je moet toch een keuze maken he had eerst rocko maar dat vonden ze hier niet zo leuk groetjes van anja

Mara

Hoi Anja

Fijn dat je nu wat gerustgesteld bent. Misschien is het leuk voor je om een dag- of  verhalenboekje over Kuifie gaat bijhouden hier op het forum in het daarvoor bestemde gedeelte.

Mara

valek

hoi mara ik zal er over na denken ben nu wat grieperig maar meschien later kuifie heeft vanmidag van mijn hand gegeten en mijn dochter heeft het gefilmd  hij heeft weer zachtjes gefloten erg schatig hij heeft er gelukig geen weet meer van van het bezoekje dieren arts vanavond probeer ik met mijn man zijn oogje schoon te maken dan is hij thuis  met ze tweeen gaat beter groetjes anja

valek

                              hoi allemaal het is weer even geleden maar heb een flinke griep gehad heb met klussen een maand geleden bij mijn dochter die gaat samen wonen met haar vriend een gekneusde zenuw op gelopen in mijn linker hand waarschijnlijk opgelopen door een schuurmachiene  kan wel een week of 8 duren  het doet gemeen zeer en geeft een gevoel of je er op geslapen heb een tintelend gevoel maar probeer zoveel mogelijk aandacht te schenken aan kuifie ook al gaat het soms nog zo moellijk met kuifie gaat het langzaam steeds beter ben wel van de week even met hem naar de dieren arts geweest om zijn nageltjes te laten knippen want hij zat steeds vast in onze kleren en dat vondt hij niet leuk hij raakt dan helemaal in paniek en is dan moeilijk om hem rustig te krijgen en zijn pootje los te maken zelf vindt ik het dood eng om zijn nageltjes te knippen en vindt het erg moeilijk om te zien waar je moet knippen  want omdat zijn nageltjes zwart zijn kan je moeilijk zien waar het leven zit dus heb de dieren arts het laten doen hij heeft vanmorgen voor het eerst achter mekaar  zachtjes gefloten  toen ik het wilde opnemen op mijn telefoon stopde hij er in eens mee maar ja er komen nog meer dagen dat hij het doet en dan probeer ik het nog wel een keer het begin is er hij slaapt nog wel veel maar als hij wakker is dan is hij best wel aktief als het goed is is hij  as zondag 8 weken oud met zijn oog gaat het al beter maar hij is bij zijn oog een heel klein beetje kalig er onbreken een paar veertjes hopelijk komen daar veertjes voor terug                                   groetjes anja

Mara

Hoi Anja

Nageltjes knippen is ook niet mijn favoriete bezigheid hoor....Poeh poeh, en hier hebben ze dus ook eigenlijk allemaal donkere nagels.

Tam maken vergt veel tijd en geduld, succes er mee. Ook met je griep en je zenuw.

mara

valek

      hoi mara dank je wel ik hoop dan ook dat hij er dan ook voorlopig tegen aan kan met zijn nagels  hoop ook dat zijn snavel ook voorlopig nog niet hoef vindt het best eng als hij op mijn kleding gaat zitten is angstig als hij vast zit in je kleding maar komt waarschijnlijk omdat hij nog van die dunne nagels heeft als ze dikker zijn is het hopelijk over  groetjes anja     

Mara

Hoi Anja

Waarom zou je zijn snavel moeten laten knippen? Dat hoeft pas als die te lang wordt. Heb je in je kooi een pedi perch stok? Dat is goed voor de nageltjes om die te laten slijten.

mara

valek

hoi mara ik bedoelde ook dat zijn snavel pas geknipt moest woorden als hij pas is aan gegroeit dat is nu nog niet aan de orde drukte me meschien verkeerd uit er hangt een kalk steen in zijn kooi voor zijn snavel en een speciale stok voor zijn nagels maar weet niet of het een pedi perch stok is heb hem in de dierenspeciaal zaak gehaald en vertelt waar het voor was dus zal het wel goed zijn hij hangt voor zijn eten ,s bak omdat hij daar het meeste gebruik van maakt groetjes anja