24 april 2024, 23:05:41

Golliwoog

Gestart door Mara, 1 september 2007, 19:57:35

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen

Ik heb een vraagje. Ik las net in een folder een actie met Golliwoog. Dat schijnt ook voor valkjes e.d. te zijn. Weet iemand wat het precies is of heeft iemand dat al eens gegeven?

mara

Sanne.

1 september 2007, 20:01:36 #1 Last Edit: 1 september 2007, 20:03:27 by Sanne.
Hoi Mara,

Het plantje is eetbaar voor parkietjes.
Hier vind je meer informatie.
http://www.golliwoog.nl/

Op het grasparkietenforum hebben een aantal mensen ook zo'n plantje. Sommige parkietjes zijn er echt dol op en andere eten het niet.
Hier kan je wat ervaringen lezen:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,8116.0.html

Maar waar heb jij het plantje gezien? ik ben namelijk nog op zoek naar een exemplaar voor mijn parkietjes :)


Groetjes Sanne

Mara

Hoi Sanne.

Ik heb gezien in de folder van de Fressnapf, de Duitse Jumper. Ik weet niet of je dicht bij de grens met Duitsland woont, anders zou je even de grens over kunnen wippen.

Ik zelf geef ze vogelmuur, en het lijkt er wel een beetje op....

mara

Sanne.

Hoi Mara,

Nee dat gaat niet lukken... geen auto en woonplaats = Eindhoven ;)
Maar 'k ga hier wel eens bij de intratuin kijken. En wie weet komt die ook nog wel een keertje bij de Nederlandse jumper.

Groetjes Sanne

Saratjeuh

Ik weet ook iemand die een eigen online shop heeft en deze plantjes verkoopt.  Het is dan wel in de reptielenwereld  :)
Wij hebben baardagamen en deze plant is ook voor deze dieren eetbaar en zowel voor vogel, cavia,....
Er zit een goede hoeveelheid calcium en mineralen,...

Als ze de plant hier zien vliegen ze ernaartoe en beginnen er aan te peuzelen.

Groetjess

Mara

Ik had er nog nooit van gehoord. En het lijkt ook heel erg op vogelmuur vind ik persoonlijk.

Ivy

Hoi.
Ik weet dat Sanna ook dit plantje heeft... Misschien wilt zij straks hier reageren, of je kan anders een IM aan haar sturen.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mara

Hoi Ivy

Dan ben ik benieuwd of Sanna hier nog reageert....ben toch wel benieuwd naar het hoe en wat aan ervaringen.

mara

Saratjeuh

Ik ken vogelmuur niet maar voor reptielen en denk ik ook voor andere dieren dat planten uit een plantenzaak meestal bespoten zijn en dus niet gezond.
Is het een plant dat in het wild groeit ofzo, vogelmuur?
Golliwoog trekt ook op de schildpadplant uit een bloemenserre maar is bespoten en geef ik dus niet.

Ben ook benieuwd naar die vogelmuur.

Groetjes

Mara

Hoi Saratjeuh

VOgelmuur is eigenlijk een onkruid. Ik haal het hier bij mij uit de tuin, daar wordt niet gespoten.

Mara