20 april 2024, 01:46:27

valkparkiet met kanaries?

Gestart door chica, 11 augustus 2007, 17:53:06

« vorige - volgende »

chica

hallo,
ik heb nu 2 valkparkieten in een zeer ruime kooi.
ze fluiten de hele dag door,ik vind dat leuk maar mijn ouders en ZUS vinden dat verschrikkelijk. ik dacht dat d.m.v. een paar kanaries in de kooi te plaatsen het lawaai zou minderen.
nu heb ik een paar vraagjes: 1) kunnen valkparkieten en kanaries samen gehouden worden 2) nemen de valkparkieten het gefluit van de kanaries dan over zodat ze minder krijzen 3) als het niet gaat zijn er dan nog andere oplossingen waardoor ik mijn 2 valkjes iets minder kan laten krijzen.
vriendelijke groeten ilse 

Anke

Hallo,
Fluiten is iets anders dan krijsen....
Waarschijnlijk heb je twee mannetjes en die fluiten graag, daar kan je niks aan doen dat hoort bij valkparkieten.
Ik heb geen idee of het bijplaatsen van kanaries zal helpen...
Het lijkt mij onwaarschijnlijk.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

chica

ja, ik weet dat fluiten iets anders is dan krijzen.en ik vind het gefluit heerlijk.(vind het een teken dat ze blij en gezond zijn) maar mijn ouders worden er soms gek van. dus... leek mij het mss een oplossing.maar zouden de valkjes de kanaries accepteren of zullen ze elkaar pikken en agrassief doen?
groetejs ilse

Anke

Ik heb geen idee of je Valkjes en Kanaries samen in een kooi kan houden.
Misschien dat iemand anders dat weet.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

chica

ik heb nu juist gelezen dat je wel valkparkieten samen met kanaries kan houden in een voliere.zou dit dan ook aan in grote kooi?
gr ilse

ManjaV

Hoi,

Ik denk niet dat je valkjes minder zullen gaan fluiten als er kanaries bijzitten.  ::) Dus als dat de reden is dat je kanaries erbij in de kooi wilt gaan doen...zou ik 't niet doen.
Je valkjes vinden het misschien alleen maar leuk en ze gaan wellicht de kanaries nadoen. ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jazzel

Een nadeel van kanaries is ook dat ze erg rode bloedluis aantrekken.
Misschien wellicht ook iets om mee te nemen in je beslissing.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Sjeufke

Ik heb ook kanaries bij mijn valkparkieten zitten. Kwa verstandhouding gaat dat prima, maar het heeft geen enkele invloed  op het gefluit c.q. geschreeuw van de valkjes. Die doen dat ook nu op gezette tijden. Het zijn hele verschillende vogelsoorten die elkaar wel prima verdragen, maar die verder niks met elkaar hebben.

Groetjes, Karin

chica

ja dat is zeker een punt om mee rekening te houden(bloedluis)
.En ik heb er nog eens goed overnagedacht en ik heb besloten geen kanaries te nemen.mss later nog maar zie ik dan wel. ik weet nu niet hoe ik het probleem luid fluiten ga oplossen.maar daar vind ik wel iets op;).
bedankt voor jullie hulp
gr ilse

Catiera

Wij hebben er nu een valkparkiet bij maar we hebben al een kanarie in een zeer grote kooi. Wat we nu aan het doen zijn is beide kooien naast elkaar te zetten voor een tijdje om te kijken of die twee wennen aan elkaar. Hopelijk lukt het om ze dan beide in 1 kooi te zetten, omdat de kooi van de valkparkiet best wel klein is en we het dan weer naar vinden om onze kanarie in een kleinere kooi te stoppen :)

Dus ik ben benieuwd of het zal lukken met die twee samen, momenteel kijken ze erg veel naar elkaar en de kanarie vind het wel mooi zo'n grote parkiet die aan het fluiten is haha