15 mei 2025, 14:00:01

Eet geen groente en fruit.

Gestart door Free2fantasise, 31 augustus 2007, 19:19:44

« vorige - volgende »

Free2fantasise

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een valkparkietje ze heet Belle. Ze eet prima, alleen met groente en fruit doet ze niks. Iemand enig idee hoe ik haar kan laten wennen aan groente en fruit?

Inge88

Geef het haar gewoon regelmatig. Hang het een aantal uurtjes op in de kooi. Op een gegeven moment gaat ze er vanzelf van proeven en eten. Mijn valkjes aten in het begin ook niks van de groenten en fruit (fruit nu nog niet echt, groenten wel). Ik geef voornamelijk sla, brocolli, andijvie, bieslook en witlof

Anke

Hoi.
Ik heb hier ook een stel valkparkieten die niet echt heel dol zijn op groente en fruit. Ze krijgen hier iedere dag een vorm van groen. Spercibonen, witlof, brocoli, peterselie,munt,en nog wat andere kruiden, paprika, mais enz
De ene keer eten ze het wel, een andere keer laten ze precies hetzelfde staan.....
Dus.. gewoon blijven aanbieden, je zal zien dat ze het op een bepaald moment echt gaan proberen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Free2fantasise

Ok, bedankt. Ik zal zeker blijven aanbieden. Vandaag staat er mais op haar menu ;)

Anja

Hoi hoi,

Zien eten doet eten. Dat heeft bij mij veel geholpen. Ik eet terwijl de valkjes het zien en ze worden nieuwsgierig en dan eten zij het ook.

Groetjes Anja