16 april 2024, 11:57:27

valkje te zwaar?

Gestart door bami, 30 augustus 2007, 19:57:26

« vorige - volgende »

bami

Misschien een stom vraagje,maar kan een valkparkiet ook te zwaar zijn?
Die van mij is nl 4,5 week jong en weegt sóchtends voor het eten 140 gr.
Als ik hier en daar lees moeten ze tussen de 70 en 90 gr wegen.
Hij krijgt nu nog 3 keer per dag pap(10% van zijn lichaamsgewicht op dat moment)
Zal ik nu al moeten minderen met de pap?
Graag hoor ik wat ik kan doen.

Sanna

Poeh! :-X Weet je zeker dat je niet een kaketoe aan het voeren bent??

Nee, zonder gekkigheid, 140 gram is zwaar hoor. Ik heb een volwassen valkje gehad dat 121 gram woog, en zij was al aan de zware kant. Eet je valkje verder niet zelf al? Heb je toevallig een foto van hem?

Groetjes, Sanna

bami



ik hoop dat het zo lukt met de foto.

Er is mij verteld dat ik van het weekend als hij 5 weken was dat ik dan met trosgierst moest beginnen

Sanna

Misschien een stomme vraag, maar weet je zeker dat je weegschaal niet stuk is? Hij ziet er namelijk prima uit voor een kleintje van 5 weken (hij is ook erg mooi trouwens! ;)). Je zei ook dat je hem 10% van zijn lichaamsgewicht aan pap geeft; hoeveel ml geef je hem precies en eet hij dat allemaal dan ook op?

Je kunt hem inderdaad al beginnen met trosgierst aan te bieden. Hij zal het nog wel niet meteen willen eten, maar als hij er al mee begint is het mooi meegenomen.

Groetjes, Sanna

bami

ik geef hem vandaag dus 14 ml nutribird a21 per keer.
en trosgierst heb ik toevallig net al in de kooi gegooid.
De pap gaat niet altijd helemaal op maar wel bijna.


bami

Stom stom stom,
Nu ben ik blij dat er toch nog snel wordt gereageerd op mijn vraag want anders had ik hem blijven overvoeren.
Want mijn weegschaal doet het wel maar hij stond op lb in plaats van gram.
Nu heb ik hem net dus gewogen en hij heeft een gewicht van 77 gram dus er is niks aan de hand.(dus nu krijgt hij 8 ml pap)
Toch bedankt voor jullie reakties

Anja

Hoi hoi,

Dat kan gebeuren hoor ;D ;D ;D Maar 77 gram is volgens mij toch ook een mooi gewicht.

Succes verder.

Groetjes Anja

Sanna

Hihi, ja ik dacht al zoiets, anders hadden we een foto van een monsterlijk dikke parkiet moeten zien ;D ;D ;D. Maar jouw moppie ziet er goed uit hoor. Waarschijnlijk zul je hem nu wel iets vaker moeten voeren, als je hem nog maar de helft geeft van wat hij gewend is....

Groetjes, Sanna

bami

dat doe ik ook,Ik houd nu gewoon zijn krop in de gaten en als hij leeg is geef ik wel een extra voeding.Ik kijk nu voortaan in ieder geval eerst of de weegschaal goed is ingesteld.haha

Ilse_Jaimy

haha valt mee dus , maar het zou wel kunnen :P

die van mij was met 4 weken 120 gram .. en mijn weegschaal deugde wel ;)
hij is trouwens wel erg groot ( behoorlijk groot voor een valkje )