15 mei 2025, 17:34:05

Vanalles in zijn drinken gooien?!

Gestart door Silvia, 20 augustus 2003, 15:13:22

« vorige - volgende »

Silvia

Beste allemaal,

Onze valk heeft een rare tik:
Hij gooit vaak dingen in zijn drinken. Met het warme weer had ik vaak een klein badje in hun kooi staan en als ik na mijn werk thuiskwam zaten er altijd wel een paar houtjes van de bodem in. Dit doet hij ook in zijn drinkbak. Vanmorgen lag er een stuk walnootschil in (de walnoot was uiteraard opgegeten)....

Gek he?!

Iemand enig idee waarom hij het doet?!

Groetjes Silvia

Kolkkie

Hoi Sylvia,

Ik heb geen idee. Ik heb het hier ook, maar dan niet met het water. Ze gooien bepaalde zaadomhulsels in het bakje met maagkiezel.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Silvia

zo blijven er altijd dingen die je niet zult begrijpen; dat maakt ze ook zo geinig om dan toch erachter proberen te komen waarom ze iets doen en wat ze bedoelen....

Wat heb je trouwens gave foto's  onder je mail staan zeg!

Wij hebben ook foto's laten afdrukken. Vergrotingen van onze valkjes. als het goed is zijn ze morgen klaar dus ik ben benieuwd.

Gr Silvia

ziralioness

Misschien smaakt het water dan lekker? ;)  ;D Zo'n lekker hout-zaadjes-en-nootjes smaakje!
Nina gooit soms ook trosgierststukjes in haar drinken, vind ze kennelijk lekker... want dan gooit ze het erin en drinkt er dan meteen uit. :-P

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi,
Valkjes zijn soms heel slim en doen sommige dingen echt met een bedoeling.
Die van mij maken soms met water uit het drinkbakje het kalkblok nat zodat het zacht word en ze er makkelijker iets vanaf kunnen knagen :-)
Zelf zou je het niet verzinnen toch :-)

Groetjes, Paul

Vogellovertje

hoihoi

Een beetje late reactie maar volgens mij heb jij een wijs valkje
Ik ken namelijk een kauwtje die hetzelfde deed
Dat deed hij omdat dat iets wat hij erin gooit zacht te maken...dan kan hij het makkelijker eten!

kusjes