5 mei 2025, 14:59:04

multivitamine door water

Gestart door mastolk, 1 oktober 2003, 16:30:10

« vorige - volgende »

mastolk

Hallo allemaal,
ik heb een vraagje over multivitamine door het water. Vanaf wanneer mag ik dit aan mijn jonge valkje geven. Ieniemienie is nu 5 weken oud, mag dit dan al of moet ik er nog even mee wachten?
Ik wist trouwens niet dat je eivoer nat moet maken, op de verpakking van mij staat door het voer mengen. VAnaf nu doe ik er wel iets roosvisee bij door.

Groeten Margrietha

Kolkkie

Hoi Margaritha,

Volgens mij mag je het gewoon door het water geven als ze zo jong zijn. Pukkie en Minggu waren ook jong toen ze het al kregen (rond de 6 weken).
Wat je evt. voor de zekerheid wel zou kunnen doen is wat minder in het water doen. Van die vitaminen die ik heb, moet je 5-7 druppels in het water doen. Dan doe je er bijv. 5 ipv 7 in.

Je hebt eivoer wat al kant en klaar is en eivoer wat je iets nat moet maken. Het is afhankelijk wat je zelf en je valkjes fijn vinden.
Zelf heb ik het eivoer in een apart bakje zitten, dat vind ik fijner, maar je kan het ook gewoon door het voer mengen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi,

Ik heb heel vaa door het water, ook bij de jongen.
En zelfs bij de jongen die nog gevoerd moeten worden, bij de ouders dus.
Het kan helemaal geen kwaad, om ze vitamines te geven, alleen let wel op de dosering.

groetjes Lique

mastolk

Hallo,

Dag Kolkkie en Lique,

Bedankt voor de reacties! Ik zal Ieniemienie ook mulitivitamine door zijn water geven (gedoseerd). En ik zal eens uitproberen wat ze het lekkerst vinden eivoer met of zonder water/roosvisee. ik ga uitproberen.

Pino moet nog wel wat wennen aan Ieniemienie, hij wordt af en toe wat chagarijnig, wil (of hij pikt) al tegen me. Ik laat hem maar gewoon wennen aan Ieniemienie, en geef ze beide aandacht.

Bedankt!
Groeten Margrietha

Lique

Hoi,

Wat heb jij aparte namen zeg, Pino en Ieniemienie.
Wel heel leuk gevonden, op naar de 3e, Grover  :D :D

Groetjes Lique

mastolk

Hallo,
Leuke namen he? Ik had eerst Pino, ik vond het gewoon echt een vogelnaam.
TOen kregen we Ieniemienie, en mocht mijn man een naam kiezen. Hij vond dit een leuke naam. Nou ok ik ook wel.  :)
De volgende gaat waarschijnlijk Elmo of Ernie heten.
Maar wanneer die komt!? Geen idee, eind November eerst een baby, en dan zien we wel hoeveel tijd we over houden.

Groetjes! Margrietha