De nieuwe voliere van mijn Bende - De voliere is klaar, op wat kleinigheden na.

Gestart door Mara, 29 augustus 2007, 21:10:07

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen

Nou, het is eindelijk zover. Afgelopen maandag zijn we begonnen met de verbouwing van onze bestaande, houten voliere. Deze wordt vervangen door een verzinkte voliere van staal.....

We hebben de vogels in het achterste gedeelte van de voliere 'opgesloten'. Want in het voorste gedeelte moest eerst een muurtje opgemetseld worden. Dat is nu klaar en dan gaan we gauw genoeg verder met de rest. Mijn broer probeert zoveel mogelijk te helpen, maar goed, hij zit met een kleine meid en natuurlijk zijn in aantocht zijnde verhuizing.

Ik ga jullie hier op de hoogte houden....Dus de eerste foto...



Mara

Anja

Hoi Mara,

Ik ga je op de voet volgen en ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Groetjes Anja

Bello

Ik zou zeggen GA ZO DOOR!!!

We houden je wel in  de gaten hoor.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

margreet

hallo Mara,

Dat is een hele klus Mara, ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat straks.

groetjes Margreet

Mara

Hoi Anja, Dorothé en Margreet

Ik hou jullie goed op de hoogte hoor!!

Hoi iedereen

Hier wordt er toch wel een beetje doorgeklust aan de voliere, maar we zaten met een klein probleempje. Omdat we het achterste gedeelte nu afgesloten hebben en daar alle vogels hebben zitten, heb ik er nu maar een deur in zitten. Dat maakte nu nog niet zoveel uit omdat het voorste gedeelte nog stond. Maar dat moet nu dus gesloopt worden en we wisten niet goed hoe we dat dus op moesten lossen, want een enkele deur is natuurlijk niet niks. Dus pap is nu een stukje aan het afzetten zodat we toch die tweede deur kunnen plaatsen want ik moet eerlijk bekennen dat ik soms best wel bang ben dat ze dat eerste stuk invliegen.....

Mara

Anke

Hoi Mara,
Leuk dat je verslag gaat doen van het bouwen van je voliere!
Ik ga je zeker volgen hier. Succes met de klus!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Dank je wel. We kunnen wel wat succes wensen gebruiken.

Hoi iedereen

Vandaag ging het niet echt zoals we wilden dat het ging....Maar goed, we maken er maar het beste van.

Vandaag hebben we het nachthok verder klaargemaakt, moet alleen nog ingericht worden, dat doe ik morgen. Maar het is in elk geval schoon en open. En vandaag hebben we ook nog de deur en sluis klaargemaakt en het gaas ervoor gedaan...

De deur en de sluis.


Het nieuwe, grote nachthok.




En zo klein was het.


En het uitzicht vanuit dit nachthok.


En het nachthok van de rosella's en de roodruggen.




En het uitzicht vanuit dit nachthok.


Mara

Anja

Hoi Mara,

Als het klaar is dan weten jou lieverds niet waar ze in terecht komen zo mooi.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Mara,
Het wordt echt prachtig!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anja

Ik hoop dat ze dan nog weten dat het voor hun is.

Hoi Anke

Dank je wel! Ik ben ook heel erg benieuwd naar het resultaat.

Hoi iedereen

Het nachthok moet nog aangekleed worden met speelgoed en dergelijke, maar als het goed is gaan we dat morgen doen.

mara

margreet

hallo Mara,

Ziet er super uit, jullie hebben je best gedaan.

groetjes Margreet

Mara

Hoi Margreet

Dank je wel!

Hoi iedereen

Vanmorgen heeft pap het nachthok ingericht.





Mara

Free2fantasise

Hallo Mara,

Wat een prachtige voliere wordt dat! Mag ik vragen welke en hoeveel vogels erin gaan komen?

Groetjes Charlotte

Mara

Hoi Charlotte

De vogels die ik nu heb komen erin...dat zijn valkparkieten, grasparkieten, rosella's en 3 (hele oude) roodruggen. Ik vergeet erbij te zeggen dat de rosella's ook oud zijn, tenminste, 2 van de 5. Maar die zijn niet zo versleten als de roodruggen. En er komen 5 kwartels in. In totaal komen er iets van 37 vogels in.

Mara

Kaatje

Hoi Mara,

De foto's zijn in één woord schitterend ! Uiteraard hou ik dit topic ook in de gaten want ik ben ook reuze benieuwd naar het eindresultaat .... het ziet er in ieder geval nu al uit om sprakeloos van te worden  ;D

Zucht ... was ik af en toe maar eens een valkje in zo'n mooie voliere, dan kon ik nog vliegen ook  ;)

Groetjes Karin