27 april 2024, 09:19:34

Valkjes kortwieken

Gestart door mind stalker, 11 september 2007, 21:07:02

« vorige - volgende »

mind stalker

Waarschijnlijk al paar keer gevraagd

Maar ik zou gaarne willen weten tot hoe oud je
valkjes kan kortwieken.

En hoe lang duurt het voordat dit weer aangroeit.

groetjes rick

Yvette

Die van mij is met 8 weken gekortwiekt en kon al heel erg goed vliegen
Maar je volgende vraag kan ik helaas niet beantwoorden

Anke

Hoi Hoi,
De vleugel pennen groeien na de rui weer aan.
Maar niet bij de eerste rui, pas bij de rui waar ook de grote pennen uitvallen. Het zal dus nog een flinke poos duren voordat je valkje weer normaal kan vliegen.
Ik denk dat je wel een half jaar moet rekenen. Maar er zijn vast mensen op het forum die het je nog preciezer kunnen zeggen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mind stalker

okee want het gaat mij erom dat ik nu iets oudere valkjes wil gaan kortwieken en gaan die dan later nog in de rui dan?

Mara

Hoi Mind Stalker

Valkjes ruien (meen ik) 2 maal per jaar. Dus je kunt ze wieken en dan groeien de veren na de rui weer aan.

Mara

Anja

Hoi hoi,

als jij je valkjes kortwiekt dsn groeit het weer aan hoor. Je kan het vergelijken met je haar knippen dat groeit ook weer aan.
Let wel goed op dat je het juist doet en als je er geen ervaring mee hebt dan zou ik het door een DA laten doen.

Groetjes Anja

mind stalker

laat het inderdaad doen door iemand die er ervaring mee hebben.

hardstikke bedankt voor al jullie info.

Yvette

Alleen drs Feld in Amersfoort (hij is als arts heel erg goed) is niet zo in kortwieken volgens sommige mensen die ik via ander fora heb gelezen

Rianne

Je kunt ook de plaatselijke dierenarts bellen en vragen of die er ervaring in heeft. Er zijn een hoop dierenartsen (of assistentes) die het kunnen. :)