18 mei 2025, 20:20:22

eieren koud

Gestart door mariejj, 14 september 2007, 15:42:14

« vorige - volgende »

mariejj

Hallo
ik had weer een vraagje  ::)  
Als de eieren koud zijn geworden komen ze niet meer uit??  Want mijn stelletje zaten gisterochtend alle 2 niet te broeden (min. halfuur misschien zelfs langer)  en de eieren voelden koud aan.  :-\  
xx

Rianne

Hoi,

dat is nog even afwachten. Het kan vaak geen kwaad, dus niet meteen weghalen. Zijn ze zeker weten bevrucht? Dan kun je, nadat ze weer goed gebroed hebben, nog eens schouwen om te zien of het nog wel goed gaat.

mariejj

heej
Ja ik heb ze nog laten liggen want ik wist het niet zeker, en ze broeden nog steeds. :)  Dinsdag krijg ik pas een schouwlampje dus ik weet nou ook nog niet of ze wel bevrucht zijn.. :-\ dat is dus even afwachten.
xx

mariejj

oja ik heb niet vertelt hoe oud de eieren zijn  ik weet niet of dat wat uitmaakt?  :-\  het 1ste ei is 9 dagen oud  en al 8 dagen bebroed en het laatste is 5 dagen oud

Eric Holtmark

Hoi Mariejj

Ik ben maar een leek maar inmiddels wel één met een nestje van 4 .
En bij mij gingen de ouders er soms wel 2uur van de eieren af.
Deze lagen ook nog eens op de kale beukensnippers.
Allemaal goed gekomen (misschien mazzel?)
Gr Eric

mariejj

Heej Eric

Ben ik even blij  ;D dus het kan nog allemaal goed gaan  :P
Het is mijn eerste nestje dus het is nog allemaal nieuw voor me.  ::)   
xx

mariejj

Heej
Vandaag heb ik eindelijk een schouwlampje dus heb meteen even gekeken...   ze zijn niet bevrucht  :-\  Jammer maar ik was er gelukkig al op "voorbereid"  ik had al zon gevoel dat het niks zou worden  :-X   
Volgende keer beter  :)

De eitjes moet ik even goed toch nog laten liggen?? totdat ze er zelf afgaan?  =

xx

Rianne

Hoi,

als ik weer een nieuw nest wil proberen haal ik ze weg. Hopelijk is dan een volgend legsel wel bevrucht.

mariejj

heej Rianne
Moet ik niet eerst het blok weghalen  zodat ze weer wat op kracht kunnen komen?
x

Rianne

Als dit de eerste ronde was hoeft dat niet per se. Ik laat ze 2 rondes achter elkaar doen en dan is het klaar. Tenzij ze fit genoeg eruit zien en er alweer een ei ligt, dan doen ze maar een derde. Maar hier hebben ze de hele herfst en winter om bij te komen, tot eind mei. :)